1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
O lume in tranzitie - 5 tendinte ...

O lume in tranzitie - 5 tendinte in plati de urmarit in 2023

2022 a fost, din multe puncte de vedere, un an de tranzitie. Din fericire, multi dintre noi am trecut de la perioadele de izolare la o noua normalitate, care evolueaza incet, dar sigur. Am trecut de la munca complet la distanta la modele noi, hibride, de la redresare la incertitudine economica pe termen scurt, in timp ce tranzitia platilor de la numerar la digital continua la nivel global. In acest context, VISA a publicat cinci tendinte in peisajul platilor pe care le urmarim indeaproape in 2023.

  1. Reluarea calatoriilor, pentru afaceri si recreere, alimenteaza consumul
    De-a lungul lui 2022, calatoriile au revenit la nivel global, sprijinite in mare parte de redeschiderea frontierelor, si ne asteptam ca aceasta tendinta sa continue in 2023 (in special odata cu relaxarea restrictiilor in regiunea Asia Pacific). 
    In timp ce calatoriile de afaceri s-au reluat doar partial, unii turisti profita de oferte de calatorie in destinatii de afaceri, platind mai putin pe sejururi la hotel, in 7 din 10 orase considerate destinatii de afaceri la nivel global, comparativ cu 2019. In timp ce redresarea turismului continua si destinatiile de afaceri recastiga teren, ofertele turistice pentru orasele "business friendly" vor persista, in conditiile in care hotelurile si agentiile de turism mentin preturile ridicate pentru turistii de business, insa ofera tarife reduse celor care calatoresc pentru recreere ca sa isi completeze gradul de ocupare.
  2. Consumatorii au scopuri mai bine definite si adopta comportamente sustenabile
    In timp ce tot mai multi oameni pleaca de acasa la munca sau pentru a-si petrece timpul liber, consumatorii adopta comportamente si modele de consum mai responsabile care reflecta grija fata de mediu si schimbarile climatice. Potrivit unui studiu recent publicat de Skift si McKinsey, 40% dintre turistii din intreaga lume au fost dispusi sa plateasca cu cel putin 2% mai mult pe bilete de avion neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon. Anterior, studii similare aratau ca doar 14% dintre calatori au facut acest lucru.
    In 2023, ne asteptam sa vedem mai multi consumatori care merg in aceasta directie, pe masura ce mai multe optiuni devin disponibile. 69% dintre consumatorii care au participat la un sondaj Visa recent au declarat ca ar alege comerciantii cu amanuntul pe baza acestui tip de activitati. In 2023, ne asteptam la mai multe beneficii pentru consumatorii care fac alegeri sustenabile si instrumente care sa ii ajute sa calculeze impactul actiunilor lor.
  3. Business-to-business 3.0
    Inovatia in segmentul platilor business-to-business (B2B) va alimenta un nou val de transformare digitala. In 2023 si mai departe, vom vedea o versiune 3.0 a platilor B2B, una in care noua frontiera a comertului global B2B este digitala, sigura, rapida, flexibila si continua. Vom asista la cresterea platilor mobile B2B, pe masura ce creste preferinta pentru platile prin telefon, iar digitalizarea platilor B2B va alimenta cresterea achizitiilor in comertul electronic de tip business-to-business.
    Tot mai mai multe companii ofera acum plati online si este de asteptat ca 80% din tranzactiile B2B sa fie digitale pana in 2025. Digitalizarea procesului de afaceri va continua sa accelereze tranzactiile B2B si ofertele de plata integrate, dincolo de cecuri si facturi pe hartie. Companiile vad deja beneficiile facturilor electronice si a platilor digitale. Din ce in ce mai multe guverne fac progrese privind digitalizarea platilor. Bancile, procesatorii si retelele de plata continua sa faca progrese in ceea ce priveste dezvoltarea de noi cazuri de utilizare a cardurilor virtuale. Inovatia va continua, deoarece ecosistemul ofera mai multe caracteristici si functionalitati pentru a eficientiza platile si operatiunile de afaceri.
  4. Noi solutii se intrezaresc dincolo de iarna cripto
    Piata criptomonedelor si-a primit portia de volatilitate in ultimul an. Desi viitorul nu este inca foarte clar, in aceasta iarna cripto, ne asteptam ca o serie de concepte mai putin durabile sa fie abandonate, in timp ce altele bazate pe abordari echilibrate si conforme sa dezvolte in continuare solutii web utile pentru intreprinderi si consumatori. In urma problemelor de lichiditate recente, speram ca platformele cripto depun eforturi pentru a se asigura ca exista masuri de protectie adecvate si transparenta pentru clienti.
    In viitorul imediat, observam o concentrare a guvernelor, bancilor centrale, institutiilor financiare traditionale si fintech-urilor asupra banilor programabili si a platilor - fie pentru monedele digitale ale bancilor centrale (CBDC), monede stabile (stablecoins) sau alte tipuri de bani fiat tokenizati. Utilizarea platilor in noua versiune web3 include fluxurile de state de plata, microplatile si platile transfrontaliere.
    Nu in ultimul rand, vedem ca brandurile folosesc tehnologia NFT pentru a construi noi experiente digitale, valorificand potentialul pentru noi cazuri de utilizare in comert, plati si programe de loialitate. Aceste experiente sunt adesea centrate pe crearea de avatare unice, elemente digitale care le insotesc pe cele fizice si invers, precum si platforme de loialitate. In 2023, ne asteptam ca aceasta tendinta sa se accelereze, pe masura ce brandurile cauta sa-si aprofundeze relatiile si angajamentele cu clientii.
  5. Frauda se adapteaza la o lume "hibrida"

Pe masura ce tot mai multa lume adopta un stil de viata si de munca "hibrid", fraudatorii isi adapteaza tacticile si gasesc noi modalitati de a insela consumatorii. Intrucat tot mai multi turisti platesc pentru zboruri, hoteluri, mancare si fac tot felul de achizitii pe parcursul calatoriei, fraudatorii au mai multe oportunitati de a obtine acces la date sensibile. Odata cu revenirea turismului, probabil vom continua sa vedem o crestere a fraudelor transfrontaliere.

Toate acestea inseamna ca securitatea si increderea vor ramane critice. Tehnologiile de autentificare de ultima generatie utilizate pentru protectia utilizatorilor, cum ar fi EMV 3D Secure (EMV 3DS), contribuie la securitatea comertului electronic global in timp real. Metodele si solutiile digitale de plata, cum sunt cardurile virtuale, vor continua sa faca totul mai usor si mai sigur, de la achizitionarea de bilete de avion pana la impartirea notei de plata la cina. Companiile vor deveni, de asemenea, mai constiente de importanta investitiei in instrumente de securitate pentru a preveni frauda si polite de asigurare care sa ajute la atenuarea impactului unei eventuale fraude.

O lume in tranzitie

Tranzitia catre digital este in desfasurare - cu un ritm accelerat in anii de pandemie - insa nu toata lumea beneficiaza de aceasta transformare. 29% dintre adultii din tarile in curs de dezvoltare sunt in continuare in afara sistemului financiar formal si 43% dintre adultii din economiile emergente se bazeaza exclusiv pe numerar. Avand in vedere ca 70% din noua valoare creata in economia globala se bazeaza pe castigurile de productivitate din adoptarea tehnologiei digitale, mai este mult de lucru.