Tu
esti acel 1 din 10?
1 sofer roman din 10 se enerveaza de fiecare data cand circula cu
masina, arata un
sondaj la care au participat peste 9.600 de respondenti.
In acelasi timp, insa, 2 din 10 sunt de acord ca persoanele care
se enerveaza la volan sunt mai predispuse la comportamente periculoase
in trafic.
Alte rezultate ale sondajului? Jumatate din soferi se enerveaza din
cand in cand, in functie de conditiile de trafic, 1 conducator auto
din 4 reactioneaza aproape imediat atunci un alt sofer este agresiv
fata de el in trafic, iar 1 sofer din 10 a intrat intr-o confruntare
fizica cu un alt sofer cel putin o data.
Cifrele ilustreaza fara doar si poate un fenomen comun nu doar pe
soselele din Romania, ci in intreaga lume: agresivitatea la volan.
Se estimeaza ca fenomenul agresivitatii este in crestere comparativ
cu acum 5-10 ani, din cauza aglomerarilor urbane si a timpului mai
lung petrecut in trafic. In SUA, de exemplu, incidentele de tip "road
rage" identificate de autoritati au crescut cu 500% in 10 ani (in
perioada 2006 - 2015) si continua sa creasca.
Agresivitatea la volan este un fenomen foarte greu de cuantificat,
dar multiple studii arata ca aceasta creste semnificativ posibilitatea
unui accident rutier. De exemplu, un studiu al National Highway Traffic
Safety Administration (NHTSA) arata ca 94% din toate accidentele
din trafic sunt cauzate de erori ale soferilor. Dintre aceste accidente,
pana la 33% ar putea fi atribuite comportamentelor asociate fenomenului "road
rage", precum manevre ilegale sau periculoase sau aprecierea eronata
a intentiilor altui sofer. Un alt studiu, citat de American Pychological
Association, arata ca soferii care manifesta un nivel mare de agresivitate
la volan au fost implicati in de doua ori mai multe accidente in
simularile de condus.
Tocmai de aceea, in 2020, cunoscuta campanie nationala de siguranta
si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN! a devenit FII CALM LA VOLAN!
Sub noul slogan, demersul urmareste sa atraga atentia asupra pericolului
agresivitatii la volan si sa contribuie la reducerea agresivitatii
din trafic. Hai si tu alaturi de
noi! Acceseaza site-ul oficial treazlavolan.ro si distribuie mai departe mesajele de
pe Facebook.com/treazlavolan si Instagram.com/treazlavolan.
Adina TUDOR
|
Industria asigurarilor poate sprijini turismul prin crearea
de produse impreuna. Turistii vor sa stie ce li se intampla daca
fac rezervarea si nu mai pot sa zboare la destinatie, ce se intampla
daca ajung la spital sau care sunt procedurile cu repatrierea,
sau carantinarea. Toate aceste riscuri trebuie puse pe hartie
de catre brokeri si asiguratori si lansate produse.
Dragos ANASTASIU, Membru al Bordului, FIHR
|
XPRIMM: Care
sunt principalele efecte ale pandemiei asupra mediului de afaceri?
Dragos ANASTASIU: Efectele au fost si sunt
inca devastatoare prin prisma reactilor avute la nivel mondial. Ca
au fost exagerate sau nu, nici nu mai are importanta. Politicienii
au ales sa instituie masuri de lockdown la sfatul epidemiologilor,
economia s-a contractat masiv, lumea a stat acasa, consumul s-a redus
si intreg globul este afectat. Este diferit fata de criza economica
din 2007-2008, din foarte multe puncte de vedere, inclusiv viteza
cu care a venit. Insa, aici discutam despre o criza globala, o criza
de oferta, de cerere, predictibilitate, financiara de incredere.
Avem, asadar, o combinatie de crize si mai ales in Romania a venit
pe fondul unei economii extrem de vulnerabile situatia a fost si
este complicata.
Continuare
|
|
XPRIMM Insurance
Reports |
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru
32 de state din regiunile ECE, SEE si CIS. |
|

Download
|
|
|