XPRIMM Info
 

Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 411 - 6 iunie 2018
 
 
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | JOB

EDITORIAL  
Speranta moare ultima

La nivel global, 50% dintre consumatori iau decizii legate de asigurare in functie de pret, spune The Geneva Association intr-un raport excelent. Ce e de facut?

Exista texte pe care, o data ce le parcurgi, ai impresia ca fiecare cuvant este asezat exact pe locul lui, special creat pentru el. E un fel de puzzle literar. Tot ce ai de facut este sa il patrunzi, cu rabdare. In aceste situatii, nu de putine ori, cititorul se intreaba cum de nu si-a imaginat pana atunci fix aceasta insiruire logica de cuvinte cunoscute si nu a imaginat transformarea lor in idei atat de puternice. Fiecare verb, atent ales, da o nuanta, fiecare fraza este rezultatul unui studiu si al muncii multor oameni.
O asemenea lectura este si cel mai recent raport al Asociatiei de la GENEVA (detalii despre ei, AICI), sugestiv intitulat "Understanding and Addressing Global Insurance Protection Gaps". Pe scurt, materialul analizeaza si cauta sa gaseasca solutii pentru asa-numitul insurance protection gap. Fenomenul subasigurarii, la scara globala.

Concluziile raportului, prezentate din perspectiva cererii, deci a clientilor, arata cum:

  • puterea de cumparare ramane principalul obstacol pentru cresterea penetrarii asigurarilor, mai ales in economiile in dezvoltare sau emergente;
  • acest fenomen se suprapune unui vid in educatia financiara, prezent chiar si in tarile dezvoltate, caci lipsa de intelegere a produselor este cel de-al doilea motiv pentru care oamenii nu incheie asigurari, dupa faptul ca nu si le permit.
    In acelasi timp:
  • jumatate din consumatori iau decizii legate de asigurare in functie de pret;
  • cererea de produse de asigurare este mai mare in gospodariile unde educatia financiara depaseste media;
  • calitatea serviciilor oferite clientilor si a experientei oferite, inclusiv a comunicarii cu acestia, sunt printre cei mai relevanti factori ce determina incheierea unei polite. Acesti factori concureaza cu pretul si acoperirea oferita.

    Din perspectiva ofertei, deci a industriei si distributiei, Asociatia de la GENEVA spune ca:
  • costurile la care sunt preluate in asigurare riscurile reprezinta un subiect extrem de dezbatut, mai ales in contextul inovatiei tehnologice - ce poate oferi o eficientizare importanta;
  • in asigurarile non-viata, 30 centi din fiecare dolar platit ca prima de asigurare sunt absorbiti de costuri administrative si de distributie. Acest fapt este de natura a afecta "atractivitatea economica a asigurarilor".
Exista, insa, si solutii: toate, insa, presupun o implicare colectiva a mai multor stakeholderi, inclusiv zona de autoritati publice. Alaturi de acest sector, care poate face extrem de multe completand efortul industriei pe partea de educatie financiara, angajatorii sunt cei care pot influenta comportamentul financiar al angajatilor, oferindu-le acces la programe de educatie financiara continua, promovand luarea de decizii informate si un stil de viata sanatos. In acelasi timp, spune raportul, social media si device-urile mobile ofera posibilitatea unei dezvoltari incredibile a notorietatii asigurarilor si a caracteristicilor de baza ale acestora, chiar si in tari unde canalele traditionale de distributie sunt aproape inexistente. Deci, speranta moare ultima.
Intorcandu-ne la Romania, coloana din mijloc a graficului de mai sus arata clar cine si ce are de facut. Nu o spunem noi, ci unul dintre cele mai mari think tank-uri de pe Planeta. In concluzie, nu trebuie sapat prea adanc pentru a ne seta obiective la nivel de industrie. Ramane, insa, o singura intrebare: cine, oare, va lua un aparent simplu tabel - ce are in spate mii de ore de cercetare, daca nu mai mult - si il va transpune in realitate? Si cand?

Alexandru CIUNCAN

executiv@appa-asigurari.ro

P.S.: Raportul, in original, poate fi descarcat de AICI!

INTERVIU  

Directorul General al ERGO Asigurari este optimist cu privire la dezvoltarea pietei de asigurari. Considera ca Romania s-a adaptat la lumea moderna europeana, remarcand imbunatatiri substantiale in toate domeniile, inclusiv in industria asigurarilor. Prin urmare, preconizeaza o dezvoltare continua a pietei de profil pentru urmatorii zece ani. 

Mesut YETISKUL, Director General ERGO Asigurari


PRIMM: Sunteti deja in Romania de ani buni, astfel incat sa va formati o opinie cu privire la dezvoltarea sa economica si la dezvoltarea pietei de asigurari. Ce asteptari aveti de la anii urmatori?
Mesut YETISKUL: Pe scurt, sunt foarte optimist. Romania s-a adaptat la lumea moderna europeana si, pe zi ce trece, asistam la imbunatatiri substantiale in toate domeniile, inclusiv in industria asigurarilor. Prin urmare, ma astept la o dezvoltare continua a activitatilor de asigurare in Romania pentru urmatorii zece ani.

In general, asteptarea mea pentru toate industriile este ca Romania se va situa peste media europeana. Cu alte cuvinte, daca, de exemplu, Uniunea Europeana creste cu 3% in orice domeniu, precum industrie, servicii etc., atunci Romania va creste cu 5 - 6% in urmatorii douazeci de ani.

In ceea ce priveste cresterea pietei asigurarilor, pot spune ca aceasta urmeaza trendul cresterii economice generale si a nivelului de trai al unei tari. Atat timp cat economia tarii va creste, industria asigurarilor va creste si ea. In general, la fiecare 1% crestere economica, asigurarile vor creste si ele cu 2%.

Prin urmare, sunt foarte increzator ca urmatorii zece ani vor fi buni pentru Romania. Cu toate acestea, nu inseamna ca  nu vor exista probleme.

Continuare


TENDINTE  

Cum se foloseste industria de asigurari de tehnologie?

Industria de asigurari trece prin diverse transformari datorita evolutiei tehnologiei, de care societatile incep sa se foloseasca tot mai mult, de la simplele vanzari online si pana la lansarea de roboti sau a sistemelor telematice. Si asiguratorii romani trebuie sa se adapteze cat mai bine si mai rapid acestui trend, mai ales ca noile generatii de clienti au cerinte diferite in ceea ce priveste produsele si serviciile accesate. Cititi opiniile jucatorilor din industrie, chestionati de Publicatiile XPRIMM!

Continuare

JOB  
Millenium Insurance Broker Partener franciza
BRD Asigurari de Viata Actuar Senior
ERGO Asigurari Senior Economist (SE)
ERGO Asigurari Actuar Junior
London Brokers Insurance & Risk Management Senior Broker (full time job)
CertAsig Qualified Legal Counsel
GROUPAMA Asigurari Consilier Juridic Corporate Senior
GROUPAMA Asigurari Consilieri asigurari (franceza, germana, italiana)
BRD Asigurari de Viata Administrator Contracte
BRD Asigurari de Viata Evaluator Risc
OMNIASIG VIG Sef Departament Daune Agricole
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Consilier juridic
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Consilier Arhivist
RECOMANDARI

Companii de asigurari

ERGO
EUROINS

Brokeri de asigurare


MARSH
DESTINE Broker
DAW Broker



Furnizor de servicii dedicate



XPRIMM Insurance Reports
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru 32 de state din regiunile ECE, SEE si CIS.


Download

Revista PRIMM
Cea mai citita Revista de Asigurari!