Catastrofe naturale, BREXIT, terorism, ASTRA 620... Ce urmeaza?
Soarele arzator ne aminteste de concediu si de relaxare dupa un sezon aglomerat. Si totusi... printre destinatiile de vacanta se strecoara insistent gandul la proiectele de viitor.
Ce va aduce toamna 2016? Primele raspunsuri se vor contura cu ocazia traditionalelor intalniri de la Baden-Baden si Monte Carlo.
BREXIT-ul, modalitatea in care se va derula si consecintele acesteia asupra pietei europene de asigurari raman in topul agendei. Acest lucru, in contextul in care Londra este principala "poarta de intrare" in Europa pentru importate grupuri financiare internationale, inclusiv din industria de re/asigurari.
Atentatele teroriste de la Istanbul, Bruxelles sau Paris, "potopul" care a lovit la inceputul verii Vestul Europei sau expunerea crescuta la catastrofe naturale sunt realitati care deja produc efecte asupra activitatii re/asiguratorilor.
In Romania, etapa de reasezare a pietei, marcata de schimbari legislative, dar si de iesirea din ring a unui numar de jucatori, cu toate consecintele economice si umane inerente, este un proces departe de a se fi incheiat. Disponibilizarea colectiva a peste 600 de angajati ai ASTRA, ca si deschiderea procedurii de faliment in cazul FORTE Asigurari, statutul inca incert al altor asiguratori reprezinta cateva dintre provocarile serioase, cu un final inca deschis, care vor marca toamna lui 2016.
Vom fi acolo... alaturi de re/asiguratori, aici sau pe alte meleaguri, aducandu-va realitatea cotidiana a acestui business mai aproape.
Pana atunci, va dorim o vara linistita, desi parca sunt prea multe evenimente ca sa plecam in vacanta.
Redactia PRIMM
P.S.: Pe parcursul lunilor de vara, APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor in parteneriat cu IGPR - Directia Rutiera lanseaza campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN! In trafic, in principalele centre comerciale din Bucuresti si din peste 20 de orase din tara, campania va atrage atentia asupra importantei conducerii preventive si a asigurarii.
|
In zona noastra, a protectiei consumatorilor, riscurile care ii afecteaza pe consumatori sunt cele operationale. Solvency II spune cu cati bani sa vina actionarul de acasa pentru a acoperi potentialele riscuri. Faptul ca vii si pui bani deoparte pentru a acoperi riscurile este un aspect, insa tratarea necorespunzatoare a consumatorului este altul.
Calin RANGU, Director, Directia de Protectie a Consumatorului, Autoritatea de Supraveghere Financiara
|
XPRIMM: Cum a evoluat numarul de sesizari primite de la asigurati in prima jumatate a acestui an? Care sunt aspectele legaturii asigurat - asigurator cel mai des invocate in cadrul sesizarilor transmise?
Calin RANGU: O evolutie partiala arata ca numarul de petitii a scazut cu aproximativ 3-4%. Calculele ne arata exact 3,16% (la mijlocul lunii iunie), dar exista petitii in procesare deci este destul de greu de spus exact o cifra absoluta. Trendurile raman aproximativ aceleasi: cele mai multe se regasesc pe liniile auto RCA si CASCO, fiind invocate plata partiala sau neplatata despagubirii. 90% dintre cazuri sunt pe aceste linii, si aici lucram intens in acest moment. Am avut discutii cu asiguratorii, am facut un material destul de amplu cu problemele identificate, unele care se regasesc si dincolo de cadrul legislativ, intr-o zona gri si este nevoie de solutionarea lor. Speram ca prin dialogul cu partile implicate sa gasim o solutie, astfel incat sa aplicam mai mult un cod de bune practici si o intelegere a nevoii de a sustine consumatorul, prin buna credinta.
XPRIMM: Unul dintre efectele Solvency II ar trebui sa fie o mai buna protectie a consumatorului. Care sunt principalele schimbari si masuri intreprinse care vor avea acest efect?
C.R: Impactul Solvency II este unul indirect asupra consumatorului. Solvency II se refera mai mult la solvabilitate, la indicatorii financiari, la capitalul pe care actionarii trebuie sa il aiba in cadrul companiei pentru a acoperii anumite riscuri. Solvency II introduce conceptul de "risk based supervision". In zona noastra, a protectiei consumatorilor, riscurile care ii afecteaza pe consumatori sunt cele operationale. Solvency II spune cu cati bani sa vina actionarul de acasa pentru a acoperi potentialele riscuri. Faptul ca vii si pui bani deoparte pentru a acoperi riscurile este un aspect, insa tratarea necorespunzatoare a consumatorului este altul.
Continuare |
Pensii sau anuitati?
Am observat de ceva timp ca sunt unii "specialisti ai pietelor financiare" care se plang de confuzia existenta in piata in ceea ce priveste fondurile de pensii Pilon 2 si 3 si asigurarile de viata ce ofera beneficii garantate la o data stabilita in viitor. Mai mult de atat, folosirea denumirii de pensie sau pilon de pensie pentru asigurarile de viata de acest tip se considera a fi daunatoare atat pentru consumatori, cat si pentru fondurile de pensii si companiile de asigurari.
Continuare
Elizeu FOLESCU, Senior Regional Executive, LIMRA/LOMA
|
NOUA Revista
PRIMM
Asigurari & Pensii
|
|
XPRIMM Insurance
Reports |
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru
32 de state din regiunile ECE, SEE si CIS. |
|
Download
|
|
RECOMANDARI |
Companii de asigurari
Companii de pensii private
Brokeri de asigurare
Furnizori de servicii dedicate
|
|