Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 212, 5 noiembrie 2009
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
ASIGURAREALOCUINTELOR
Cea mai citita Revista de Asigurari!
Constatul Amiabil
STIREA ZILEI

Solutii post criza pentru piata financiara nebancara din Romania

Cea de-a cincea editie a conferintei anuale a Asociatiei Societatilor Financiare - ALB Romania poarta titlul "Diagnostic de criza si masuri prudentiale. Solutii post criza pentru piata financiara nebancara din Romania" si va fi organizata pe 12 noiembrie 2009, la Hotel Intercontinental Bucuresti. In cadrul conferintei, care va fi deschisa de Jean-Claude BOLOUX, Presedintele ALB, vor fi dezbatute teme importante pentru piata de leasing din tara noastra si nu numai, vorbitorii fiind reprezentanti ai unor importante institutii si companii din tara si din strainatate.

continuare


EDITORIAL

Pietele asigurarilor si pensiilor private… in 2.000 de editii…

De aproape 2.000 de dimineti, XPRIMM Stiri scrie, fila cu fila, istoria pietei asigurarilor… Am fost, in cei 7 ani de existenta, martori ai unor cresteri spectaculoase ale afacerilor companiilor de profil, am trait pe viu procese de achizitii de senzatie, am urmarit cariere spectaculoase, am comentat efectele diverselor modificari legislative… Impreuna… Noi, redactia XPRIMM si, Dumneavoastra, cei peste 13.000 de abonati.

continuare


INTERVIU

Interviu cu Michaela KOLLER
Director General
CEA - Federatia Europeana a Asiguratorilor si Reasiguratorilor

Principala provocare pentru CEA este sa se asigure ca mediul legislativ al (re)asiguratorilor europeni nu este in mod nejustificat afectat, fie pe termen scurt, fie pe termen lung, de schimbarile legislative impuse de criza economica. CEA lucreaza pentru a asigura un grad optim de concordanta a oricarei schimbari luate in considerare, cu caracteristicile specifice ale asigurarilor si ca este potrivita industriei.

continuare


TENDINTE

Comunicarea eficienta vindeca orice criza

La mai bine de un an de la declansarea crizei economice mondiale, companiile de asigurari pot spune ca au invatat cateva lectii importante, fie din propriile experiente, fie din cele ale colegilor de breasla. Care este insa lectia invatata in departamentele de comunicare si de marketing ale companiilor de asigurari romanesti, avand in vedere ca bugetele lor se anuntau a fi primele afectate de reducerile de costuri?

continuare


PRODUS

IMOBILIA de la ASTRA Asigurari - UNIQA

ASTRA-UNIQA, liderul pietei asigurarilor de locuinte, va ofera polita Imobilia.

Obiectul asigurarii
a) locuinta asiguratului (inclusiv dependintele legate structural de aceasta), sau
b) locuinta asiguratului si bunurile tip "continut", sau
c) bunurile tip "continut"

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

ASTRA Asigurari - UNIQA
ATE Insurance
BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group
CREDIT EUROPE Asigurari
MILLENIUM Insurance Broker
SIGNAL IDUNA

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

XPRIMM Pensii
Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!

BCR Asigurari de Viata
ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private

AUDATEX

Casco Ieftin
Safety Broker





   

INSURANCE Profile
Anuarul Asigurarilor
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 EDITORIAL


Pietele asigurarilor si pensiilor private… in 2.000 de editii…

De aproape 2.000 de dimineti, XPRIMM Stiri scrie, fila cu fila, istoria pietei asigurarilor… Am fost, in cei 7 ani de existenta, martori ai unor cresteri spectaculoase ale afacerilor companiilor de profil, am trait pe viu procese de achizitii de senzatie, am urmarit cariere spectaculoase, am comentat efectele diverselor modificari legislative… Impreuna… Noi, redactia XPRIMM si, Dumneavoastra, cei peste 13.000 de abonati.

In 2002, cand prima Editie a Buletinului nostru vedea lumina zilei, cele 52 de companii de asigurari se luptau sa depaseasca, cumulat, pragul de 500 mil. USD ca volum al afacerilor. Astazi, doar subscrierile anuale ale liderului pietei trec acest prag…

Cel putin 5 companii de asigurari au dat faliment sau au avut grave probleme de solvabilitate in 2002… Acum, in 2009, in pofida conditiilor economice, societatile de profil sunt suficient de puternice pentru a face fata oricarei provocari…

Una dintre primele stiri publicate in aprilie 2002 in XPRIMM Stiri se referea la iminenta introducerii asigurarii obligatorii a locuintelor… 7 ani mai tarziu... discutiile continua inca.

Asadar, XPRIMM Stiri a crescut odata cu piata, iar pentru noi nu exista bucurie mai mare decat sa auzim despre o informatie: “Trebuie sa fie adevarata, am citit in XPRIMM”.

Va multumim ca ati fost alaturi de noi in fiecare dimineata si va asiguram ca impreuna vom scrie, pentru multi ani de acum incolo, istoria asigurarilor si pensiilor private!

echipa@mxp.ro

P.S. Momentele care au marcat piata asigurarilor si pensiilor private pot fi redescoperite intr-o serie de materiale retrospective publicate in aceasta saptamana pe 1asig.ro, cel mai cunoscut portal de asigurari din Romania.

sus

ASIGEST
ASIGEST Agri
NBM
GenRe
Credit Europe Asigurari
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 INTERVIU


Interviu cu Michaela KOLLER
Director General
CEA - Federatia Europeana a Asiguratorilor si Reasiguratorilor

PRIMM: Cum intentioneaza CEA sa abordeze criza economica si sa previna eventualele efecte negative asupra pietei asigurarilor? Care sunt principalele provocari pe care criza continua sa le ridice pentru pietele europene de asigurari si reasigurari si ce tendinte de dezvoltare vor atrage pe mai departe aceste provocari?
Michaela KOLLER:
Principala provocare pentru CEA este sa se asigure ca mediul legislativ al (re)asiguratorilor europeni nu este in mod nejustificat afectat, fie pe termen scurt, fie pe termen lung, de schimbarile legislative impuse de criza economica. CEA lucreaza pentru a asigura un grad optim de concordanta a oricarei schimbari luate in considerare, cu caracteristicile specifice ale asigurarilor si ca este potrivita industriei.
CEA monitorizeaza si se angajeaza in dezbateri cu privire la initiativele demarate la nivel UE si international de schimbare a arhitecturii actuale a sistemului de supervizare, dar si referitor la alte raspunsuri legislative la mediul de criza, din domeniul supervizarii si al protectiei consumatorilor.
CEA lucreaza la promovarea unei imagini pozitive a industriei asigurarilor, demonstrand capacitatea de adaptare a (re)asiguratorilor in aceasta perioada de criza, dar si ca asigurarile nu reprezinta o sursa de risc sistemic.
De asemenea, CEA se asteapta ca aspectele privind protectia consumatorului sa fie incluse in planul de lucru al noii Comisii Europene, partial ca rezultat al crizei.

PRIMM: Care sunt principalele diferente intre modelele de business ale industriilor bancara si de asigurari si de ce nu este recomandata fuziunea dintre autoritatile de reglementare ale celor doua sectoare financiare?
M. K.:
Principalul scop al asiguratorilor cand investesc in active este de a-si acoperi angajamentele fata de asigurati. Alocarea activelor trebuie sa fie in concordanta cu fluxurile de numerar aferente pasivelor in termeni de suma, sincronizare ca timp si risc. De aceea, asiguratorii investesc in general in produse cu cash flow-uri si profiluri de risc bine definite si limiteaza in mare masura profilul de risc al investitiilor lor, asa incat sa fie in ton cu angajamentele fata de asigurati. Faptul ca asiguratorii nu folosesc parghii ca sa isi mareasca randamentul investitiilor inseamna ca sunt mai putin expusi fluctuatiilor de pe pietele financiare.
Spre deosebire de alti ofertanti de servicii financiare, cum sunt bancile, asiguratorii se mai caracterizeaza si prin inversarea ciclurilor costuri/venituri. Aceasta inseamna ca fondurile asiguratorilor se constituie in principal din primele platite de detinatorii de polite, ceea ce ii face mai putin expusi la riscul de lichiditate si la alte probleme financiare existente pe pietele de credit. Intr-adevar, s-ar putea spune ca industria asigurarilor a avut un efect stabilizator asupra pietelor financiare, ca rezultat al acestui comportament invers ciclului normal costuri/venituri.
Tocmai pentru aceste diferente in modelele de business este necesara o supervizare separata pentru banci si pentru asiguratori. CEA considera ca imbunatatirea aranjamentelor de coordonare si cooperare intre autoritati reprezinta cea mai buna cale de a atinge o coerenta cross-sectorala optima.

PRIMM: Ce crede CEA despre supervizarea de grup si despre faptul ca introducerea ei a fost eliminata din cadrul legislativ aprobat al Directivei Solvency II?
M. K.:
CEA si-a exprimat dintotdeauna foarte clar sprijinul pe care il acorda supervizarii de grup, militand pentru cooperarea efectiva si pentru incredere intre supervizori, precum si pentru un regim de supervizare bazat pe realitatile economice ale grupurilor de asigurari.
CEA considera ca eliminarea propunerii referitoare la supervizarea de grup din textul Cadrului Legislativ al Directivei inseamna ca Europa, a pierdut oportunitatea de a introduce un instrument care ar fi venit in intampinarea nevoii pentru o suprevizare eficienta si efectiva a grupurilor multinationale.

PRIMM: Care este principalul scop al reformelor asupra cadrului legislativ de supraveghere al UE pentru serviciile financiare, care au fost propuse de Grupul De Larosière si inaintate Comisiei Europene?
M. K.:
Mandatul Grupului De Larosière a fost sa faca recomandari cu privire la intarirea cooperarii in domeniul supravegherii financiare in Europa, pentru a stabili un sistem mai eficient, integrat si sustenabil de supervizare, si sa reintareasca cooperarea intre autoritatile europene si corespondentele lor la nivel international.
Astfel, CEA saluta recomandarile Grupului De Larosière si ale Comisiei Europene cu privire la noua arhitectura a sistemului de supraveghere financiara. Sprijinim puternic transformarea celor trei comitete de Nivel 3 care reprezinta autoritatile de supraveghere a UE in domeniile asigurarilor, bancar si al pietelor de capital, in autoritati europene care sa aiba abilitatea de a lua anumite decizii importante si care sa aiba un rol de mediator, totodata. Oricum, CEA a solicitat o reprezentare mai buna a sectorului asigurarilor in noul European Systemic Risk Council, desi sectorul asigurarilor nu reprezinta o sursa de risc sistemic.

PRIMM: Care dintre experientele relevante acumulate pe pietele din Vest credeti ca ar putea fi transferabile/potrivite pentru o piata emergenta asa cum este cea a Romaniei?
M. K.:
Diversitatea este unul dintre conceptele fundamentale ale modelului de business in asigurari, contribuind la dispersia riscului, ceea ce permite acoperirea riscului la un pret rezonabil. Asigurarile auto reprezinta, in continuare, cea mai importanta linie de business din Romania, dar companiile de asigurari locale isi diversifica in mod continuu portofoliul cu alte linii de business, ceea ce va face piata de profil mai puternica si mai rezistenta.

PRIMM: Care ar fi cele mai eficiente modalitati de a creste educatia financiara a publicului, inclusiv atitudinea vizavi de asigurari?
M. K.:
Educatia financiara detine un rol vital, conducand la cresterea gradului de constientizare si permitand consumatorilor sa ia deciziile potrivite in alegerea programului de asigurare, in contractarea unui credit sau in planificarea economiilor pentru pensie.
Imbunatatirea cunostintelor din domeniul financiar in Europa reprezinta o provocare sociala de care sunt responsabili mai multi “actori”. Astfel, autoritatile publice, sectorul privat, sistemul academic si altii pot avea cu totii un rol in ameliorarea deficitului de cunostinte in randul consumatorilor privind gama larga de produse financiare si de servicii oferite. Industria europeana a asigurarilor promoveaza in mod activ instruirea financiara, printr-o serie de initiative eficiente implementate la nivel european.

andreea.ionete@mxp.ro

sus



Michaela KOLLER
Michaela KOLLER,
Director General,
CEA - Federatia Europeana a Asiguratorilor si Reasiguratorilor

MEDICOVER
FADATA
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE


Comunicarea eficienta vindeca orice criza

La mai bine de un an de la declansarea crizei economice mondiale, companiile de asigurari pot spune ca au invatat cateva lectii importante, fie din propriile experiente, fie din cele ale colegilor de breasla. Care este insa lectia invatata in departamentele de comunicare si de marketing ale companiilor de asigurari romanesti, avand in vedere ca bugetele lor se anuntau a fi primele afectate de reducerile de costuri?

Cat pretuieste PR-ul in situatie de criza...

Declaratiile reprezentantilor departamentelor de comunicare ne arata ca si in Romania s-a inteles rapid rolul esential pe care il are comunicarea in situatie de criza. Departamentele de PR si-au intensificat activitatea, avand o sarcina greu de indeplinit - mentinerea unei bune imagini a companiei, in conditiile in care efectele crizei nu pot fi neglijate.

Click aici pentru detalii!

oana.radu@mxp.ro

sus



 

XPRIMM Newsletters

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef: Mihaela CIRCU
Consultant Stiintific: Daniela GHETU
Redactor Coordonator: Andreea IONETE
Senior Editori: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU
Editori: Vlad BOLDIJAR, Oana RADU, Mihai CRACEA, Andreea STATE, Eugeniu SPIVACENCO
Secretar de Redactie: Lidia POP

Accounts Manager: Georgiana OPREA
Departament IT: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE, Cosmin ARMASESCU

e-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2009 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici