|
|
Powered by Media XPRIMM | |
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS | |
|
Solutii post criza pentru piata financiara nebancara din Romania Cea de-a cincea editie a conferintei anuale a Asociatiei Societatilor Financiare - ALB Romania poarta titlul "Diagnostic de criza si masuri prudentiale. Solutii post criza pentru piata financiara nebancara din Romania" si va fi organizata pe 12 noiembrie 2009, la Hotel Intercontinental Bucuresti. In cadrul conferintei, care va fi deschisa de Jean-Claude BOLOUX, Presedintele ALB, vor fi dezbatute teme importante pentru piata de leasing din tara noastra si nu numai, vorbitorii fiind reprezentanti ai unor importante institutii si companii din tara si din strainatate.
Pietele asigurarilor si pensiilor private… in 2.000 de editii… De aproape 2.000 de dimineti, XPRIMM Stiri scrie, fila cu fila, istoria pietei asigurarilor… Am fost, in cei 7 ani de existenta, martori ai unor cresteri spectaculoase ale afacerilor companiilor de profil, am trait pe viu procese de achizitii de senzatie, am urmarit cariere spectaculoase, am comentat efectele diverselor modificari legislative… Impreuna… Noi, redactia XPRIMM si, Dumneavoastra, cei peste 13.000 de abonati.
Interviu cu Michaela KOLLER Principala provocare pentru CEA este sa se asigure ca mediul legislativ al (re)asiguratorilor europeni nu este in mod nejustificat afectat, fie pe termen scurt, fie pe termen lung, de schimbarile legislative impuse de criza economica. CEA lucreaza pentru a asigura un grad optim de concordanta a oricarei schimbari luate in considerare, cu caracteristicile specifice ale asigurarilor si ca este potrivita industriei.
Comunicarea eficienta vindeca orice criza La mai bine de un an de la declansarea crizei economice mondiale, companiile de asigurari pot spune ca au invatat cateva lectii importante, fie din propriile experiente, fie din cele ale colegilor de breasla. Care este insa lectia invatata in departamentele de comunicare si de marketing ale companiilor de asigurari romanesti, avand in vedere ca bugetele lor se anuntau a fi primele afectate de reducerile de costuri?
IMOBILIA de la ASTRA Asigurari - UNIQA ASTRA-UNIQA, liderul pietei asigurarilor de locuinte, va ofera polita Imobilia. Obiectul asigurarii
Vrei un loc de munca bine platit?
STIRI
INTERNE STIRI
EXTERNE |
Revista PRIMM Asigurari & Pensii Comandati acum! |
|||||||
|
|
EDITORIAL |
De aproape 2.000 de dimineti, XPRIMM Stiri scrie, fila cu fila, istoria pietei asigurarilor… Am fost, in cei 7 ani de existenta, martori ai unor cresteri spectaculoase ale afacerilor companiilor de profil, am trait pe viu procese de achizitii de senzatie, am urmarit cariere spectaculoase, am comentat efectele diverselor modificari legislative… Impreuna… Noi, redactia XPRIMM si, Dumneavoastra, cei peste 13.000 de abonati. In 2002, cand prima Editie a Buletinului nostru vedea lumina zilei, cele 52 de companii de asigurari se luptau sa depaseasca, cumulat, pragul de 500 mil. USD ca volum al afacerilor. Astazi, doar subscrierile anuale ale liderului pietei trec acest prag… Cel putin 5 companii de asigurari au dat faliment sau au avut grave probleme de solvabilitate in 2002… Acum, in 2009, in pofida conditiilor economice, societatile de profil sunt suficient de puternice pentru a face fata oricarei provocari… Una dintre primele stiri publicate in aprilie 2002 in XPRIMM Stiri se referea la iminenta introducerii asigurarii obligatorii a locuintelor… 7 ani mai tarziu... discutiile continua inca. Asadar, XPRIMM Stiri a crescut odata cu piata, iar pentru noi nu exista bucurie mai mare decat sa auzim despre o informatie: “Trebuie sa fie adevarata, am citit in XPRIMM”. Va multumim ca ati fost alaturi de noi in fiecare dimineata si va asiguram ca impreuna vom scrie, pentru multi ani de acum incolo, istoria asigurarilor si pensiilor private! echipa@mxp.ro P.S. Momentele care au marcat piata asigurarilor si pensiilor private pot fi redescoperite intr-o serie de materiale retrospective publicate in aceasta saptamana pe 1asig.ro, cel mai cunoscut portal de asigurari din Romania. |
|
INTERVIU |
PRIMM: Cum intentioneaza CEA sa abordeze criza economica si sa previna
eventualele efecte negative asupra pietei asigurarilor? Care sunt principalele
provocari pe care criza continua sa le ridice pentru pietele europene
de asigurari si reasigurari si ce tendinte de dezvoltare vor atrage pe
mai departe aceste provocari? M. K.: Principalul scop al asiguratorilor cand investesc in active este de a-si acoperi angajamentele fata de asigurati. Alocarea activelor trebuie sa fie in concordanta cu fluxurile de numerar aferente pasivelor in termeni de suma, sincronizare ca timp si risc. De aceea, asiguratorii investesc in general in produse cu cash flow-uri si profiluri de risc bine definite si limiteaza in mare masura profilul de risc al investitiilor lor, asa incat sa fie in ton cu angajamentele fata de asigurati. Faptul ca asiguratorii nu folosesc parghii ca sa isi mareasca randamentul investitiilor inseamna ca sunt mai putin expusi fluctuatiilor de pe pietele financiare. Spre deosebire de alti ofertanti de servicii financiare, cum sunt bancile, asiguratorii se mai caracterizeaza si prin inversarea ciclurilor costuri/venituri. Aceasta inseamna ca fondurile asiguratorilor se constituie in principal din primele platite de detinatorii de polite, ceea ce ii face mai putin expusi la riscul de lichiditate si la alte probleme financiare existente pe pietele de credit. Intr-adevar, s-ar putea spune ca industria asigurarilor a avut un efect stabilizator asupra pietelor financiare, ca rezultat al acestui comportament invers ciclului normal costuri/venituri. Tocmai pentru aceste diferente in modelele de business este necesara o supervizare separata pentru banci si pentru asiguratori. CEA considera ca imbunatatirea aranjamentelor de coordonare si cooperare intre autoritati reprezinta cea mai buna cale de a atinge o coerenta cross-sectorala optima. PRIMM: Ce crede CEA despre supervizarea de grup si despre faptul
ca introducerea ei a fost eliminata din cadrul legislativ aprobat
al Directivei
Solvency II? PRIMM: Care este principalul scop al reformelor asupra cadrului legislativ
de supraveghere al UE pentru serviciile financiare, care au fost propuse
de Grupul De Larosière si inaintate Comisiei Europene? PRIMM: Care dintre experientele relevante acumulate pe pietele din Vest
credeti ca ar putea fi transferabile/potrivite pentru o piata emergenta
asa cum este cea a Romaniei? PRIMM: Care ar fi cele mai eficiente modalitati de a creste educatia
financiara a publicului, inclusiv atitudinea vizavi de asigurari? andreea.ionete@mxp.ro |
|
|
TENDINTE |
La mai bine de un an de la declansarea crizei economice mondiale, companiile de asigurari pot spune ca au invatat cateva lectii importante, fie din propriile experiente, fie din cele ale colegilor de breasla. Care este insa lectia invatata in departamentele de comunicare si de marketing ale companiilor de asigurari romanesti, avand in vedere ca bugetele lor se anuntau a fi primele afectate de reducerile de costuri? Cat pretuieste PR-ul in situatie de criza... Declaratiile reprezentantilor departamentelor de comunicare ne arata ca si in Romania s-a inteles rapid rolul esential pe care il are comunicarea in situatie de criza. Departamentele de PR si-au intensificat activitatea, avand o sarcina greu de indeplinit - mentinerea unei bune imagini a companiei, in conditiile in care efectele crizei nu pot fi neglijate. Click aici pentru detalii! oana.radu@mxp.ro |
|
|
Presedinte: Sergiu
COSTACHE CEO: Adriana
PANCIU |
Daca doriti sa
primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici |
|