|
|
Powered by Media XPRIMM | |
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | PUNCT DE VEDERE | TENDINTE | PRODUS | |
|
Povestea formularului In urma cu exact un an, alaturi de polita RCA, am primit de la asiguratorul meu un formular insotit de explicatia: "E pentru constatul amiabil. E posibil sa intre in vigoare anul acesta... noi suntem pregatiti. In cazul in care procedura va fi aprobata, veti putea folosi acest formular. Stiti despre ce este vorba?"
Interviu cu Silviu SABIESCU,
O saptamana (prea) politica In buna traditie a echidistantei si neimplicarii politicului in actul de decizie economica, publicarea informatiilor privind evolutia PIB in primul trimestru al anului a fost amanata cu o saptamana fata de calendarul obisnuit (si anuntat anterior)... Am aflat astfel abia dupa scrutinul europarlamentar cum si de ce a scazut produsul intern brut al Romaniei, desi nu cred ca publicarea datelor conform calendarului ar fi influentat procesul electoral mai mult decat a facut-o simpla trecere in revista a (ne)realizarilor politicienilor din ultimii zece ani.
Cross-selling... sub semnul intrebarii Incepand cu aprilie 2009, VIENNA Insurance Group (VIG)
si Banca Comerciala Romana (BCR) au demarat activitatea de cross-selling,
in baza acordului de cooperare semnat pe o perioada de 15 ani intre cele
doua entitati in ceea ce priveste distributia in Romania. Asadar, agentii
VIG din Romania au inceput recent sa promoveze si produse si servicii
din portofoliul BCR, cuprinzand pachetul de cont curent, produse de economisire-creditare
in domeniul locativ, fonduri de pensii si credite pentru companiile mici.
In etapa urmatoare, informeaza institutia financiara, consultantii financiari
ai VIG vor include in oferta si creditul ipotecar si cel de nevoi personale.
SAFETY PLAN Pachet de asigurari, configurat la nivel individual. Family Safety Plan Pachet de asigurari, configurat la nivel de familie.
Vrei un loc de munca bine platit?
STIRI
INTERNE STIRI
EXTERNE |
Revista PRIMM Asigurari & Pensii Comandati acum! |
|||||||
|
|
EDITORIAL |
Intamplator, stiam despre ce este vorba. Dar, iata ca, la mai bine de un an de cand am primit primul tipizat, procedura constatului amiabil intra, in fine, in vigoare. Asiguratorii, cel putin in cazul meu, au aratat ca sunt pregatiti... macar formal. Sunt oare soferii pregatiti pentru a folosi constatul amiabil? Vom afla dupa 1 iulie. Dar cum sa fie publicul pregatit pentru un concept despre a carui existenta nu a auzit vreodata? In acest context, Media XPRIMM a demarat o campanie de informare a populatiei in ceea ce priveste procedura de constatare amiabila. Prima componenta a acesteia o reprezinta www.constatulamiabil.ro, primul web-site dedicat informarii publicului cu privire la aspecte practice derivate din implementarea constatului amiabil. La anul voi primi o noua polita RCA insotita de tipizatul aferent constatului amiabil. Si imi doresc ca, atunci, explicatia venita din partea asiguratorului sa fie insotita, la randul ei, de urmatoarele cuvinte: "Toate detaliile le gasiti pe www.constatulamiabil.ro". Ar fi mult mai eficient, atat pentru client, cat si pentru asigurator. alex.rosca@mxp.ro |
|
INTERVIU |
Silviu SABIESCU: Reasigurarile sunt o componenta indispensabila a industriei asigurarilor si vor ramane astfel si pe viitor. Conform unei perceptii incomplete, singurul rol al reasigurarilor este sa ofere acoperire pentru riscurile pe care companiile de asigurari nu le pot retine in portofoliul propriu. Este total gresit. Pentru a fi folositoare pe deplin, aceasta acoperire trebuie insotita din partea reasiguratorului de un pachet complet care sa includa sprijin in: dezvoltarea produselor (conditii, pret), subscrierea riscurilor, gestionarea daunelor. De asemenea, prin contractele de reasigurare firmele de asigurari isi maresc capacitatea de subscriere fara a fi afectati indicatorii de solvabilitate. De aceea, orice tip de asigurari care necesita expertiza sau capital din partea reasiguratorilor va inregistra cresteri ale cererii de reasigurare. Pe masura ce pietele din Europa Centrala si de Est se aliniaza pietelor deja dezvoltate, produsele de asigurare devin mai complexe. Reasiguratorii care au expunere la nivel global sunt in general, cei care transfera experienta pietelor mature catre cele in curs de dezvoltare. XPRIMM: Care sunt principalele oportunitati de care se bucura piata de asigurari din Europa Centrala si de Est? Dar principalele pericole care o ameninta, avand in vedere realitatile economice? S. S.: Deficitul de protectie financiara (diferenta intre resursele financiare ale unei familii si cele necesare pentru pastrarea standardului de viata in cazul decesului unei persoane) este foarte mare in Romania, precum si in Europa Centrala si de Est, oamenii neconstientizand pe deplin aceasta nevoie de protectie. Asadar, exista inca un potentialul urias de crestere a asigurarilor de viata. Pericolele care ameninta piata de asigurari nu sunt noi si nu tin neaparat de criza economica - pe de o parte, exista o bariera psihologica data de neincredera oamenilor in institutiile financiare, iar, pe de alta parte, scaderea veniturilor reale si a puterii de cumparare. Rolul industriei asigurarilor in cadrul economiei nu se schimba in vremuri de criza. Oamenii au, in continuare, nevoie sa isi asigure viata, sanatatea, casa, masina. De asemenea, firmele continua sa isi asigurare activele sau afacerile. Intr-un fel sau altul cererea de asigurari exista. Depinde de fiecare companie de asigurari in parte cum reuseste sa isi adapteze comportamentul astfel incat sa supravietuiasca si chiar sa beneficieze de efectele crizei economice. XPRIMM: Cum ati sfatui companiile de asigurari sa isi abordeze clientii in aceasta perioada de criza? S. S.: Flexibilitatea fata de clientii care au o situtatii financiara temporar mai dificila poate face ca numarul de rascumparari sau rezilieri de polite de asigurare sa fie rezonabil. O asigurare de viata este, in general, un contract pe termen lung, iar pentru a beneficia pe deplin de el este necesar ca ambele parti sa gasesasca modalitati de a compensa lipsa temporara de lichiditati. Siguranta viitorului din punct de vedere financiar este principalul argument de vanzare al asiguratorilor. In conditiile crizei actuale, unii oamenii ar putea intelege mai usor acest argument, astfel incat depinde de vanzator sa isi creeze noi oportunitati. XPRIMM: Ce parere aveti despre tendinta asiguratorilor romani de a diminua volumul de prime cedate in reasigurare, care a scazut la 20% din totalul primelor brute subscrise in 2008? S. S.: Cred ca scaderea se refera mai ales la asigurarile generale, iar cauza principala ar putea fi scaderea brusca a asigurarilor de credite si garantii. Trendul descrescator al primelor de reasigurare poate fi determinat de faptul ca expunerile retinute de asiguratori au crescut sau pentru ca preturile de reasigurare au scazut. Totodata, scaderea cedarilor in reasigurare trebuie corelata si cu cresterea capitalizarii societatilor de profil. In ciuda acestui trend descrescator, GenRe Life Health a crescut de la an la an, impreuna cu piata de asigurari de viata pentru ca relatiile cu partenerii nostri sunt construite pe termen lung si sunt profitabile pentru ambele parti. Atat timp cat asiguratorii si reasiguratorii se bazeaza pe relatii de lunga durata care sa fie corecte si reciproc avantajoase, ambele parti vor profita pe termen lung de tendinta crescatoare a pietei de asigurari. XPRIMM: Va multumim! oana.necula@mxp.ro |
|
|
PUNCT DE VEDERE |
O saptamana (prea) politica In buna traditie a echidistantei si neimplicarii politicului in actul de decizie economica, publicarea informatiilor privind evolutia PIB in primul trimestru al anului a fost amanata cu o saptamana fata de calendarul obisnuit (si anuntat anterior)... Am aflat astfel abia dupa scrutinul europarlamentar cum si de ce a scazut produsul intern brut al Romaniei, desi nu cred ca publicarea datelor conform calendarului ar fi influentat procesul electoral mai mult decat a facut-o simpla trecere in revista a (ne)realizarilor politicienilor din ultimii zece ani.Click aici pentru detalii! Dragos CABAT |
Dragos CABAT Presedinte CFA Romania si Managing Partner FINANCIAL VIEW |
|
TENDINTE |
Incepand cu aprilie 2009, VIENNA Insurance Group (VIG)
si Banca Comerciala Romana (BCR) au demarat activitatea de cross-selling,
in baza acordului de cooperare semnat pe o perioada de 15 ani intre
cele doua entitati in ceea ce priveste distributia in Romania. Asadar,
agentii VIG din Romania au inceput recent sa promoveze si produse si
servicii din portofoliul BCR, cuprinzand pachetul de cont curent, produse
de economisire-creditare in domeniul locativ, fonduri de pensii si
credite pentru companiile mici. In etapa urmatoare, informeaza institutia
financiara, consultantii financiari ai VIG vor include in oferta si
creditul ipotecar si cel de nevoi personale.
Specialistii au insa indoieli cu privire la eficienta si gradul de accesare de catre romani a acestui tip de distributie, in conditiile in care nici parteneriatele de tip bancassurance nu au avut, pana acum, succesul scontat in Romania. Click aici pentru detalii! andreea.ionete@mxp.ro |
|
|
Presedinte: Sergiu
COSTACHE CEO: Adriana
PANCIU |
Daca doriti sa
primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici |
|