Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 203, 18 iunie 2009
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | PUNCT DE VEDERE | TENDINTE | PRODUS
Cea mai citita Revista de Asigurari!
Constatul Amiabil
INSURANCE Profile
EDITORIAL

Povestea formularului

In urma cu exact un an, alaturi de polita RCA, am primit de la asiguratorul meu un formular insotit de explicatia: "E pentru constatul amiabil. E posibil sa intre in vigoare anul acesta... noi suntem pregatiti. In cazul in care procedura va fi aprobata, veti putea folosi acest formular. Stiti despre ce este vorba?"

continuare


INTERVIU

Interviu cu Silviu SABIESCU,
Pricing Actuary
GenRe Life Health

Pe masura ce pietele din Europa Centrala si de Est se aliniaza pietelor deja dezvoltate, produsele de asigurare devin mai complexe. Reasiguratorii care au expunere la nivel global sunt in general, cei care transfera experienta pietelor mature catre cele in curs de dezvoltare.

continuare


PUNCT DE VEDERE

O saptamana (prea) politica

In buna traditie a echidistantei si neimplicarii politicului in actul de decizie economica, publicarea informatiilor privind evolutia PIB in primul trimestru al anului a fost amanata cu o saptamana fata de calendarul obisnuit (si anuntat anterior)... Am aflat astfel abia dupa scrutinul europarlamentar cum si de ce a scazut produsul intern brut al Romaniei, desi nu cred ca publicarea datelor conform calendarului ar fi influentat procesul electoral mai mult decat a facut-o simpla trecere in revista a (ne)realizarilor politicienilor din ultimii zece ani.

continuare


TENDINTE

Cross-selling... sub semnul intrebarii

Incepand cu aprilie 2009, VIENNA Insurance Group (VIG) si Banca Comerciala Romana (BCR) au demarat activitatea de cross-selling, in baza acordului de cooperare semnat pe o perioada de 15 ani intre cele doua entitati in ceea ce priveste distributia in Romania. Asadar, agentii VIG din Romania au inceput recent sa promoveze si produse si servicii din portofoliul BCR, cuprinzand pachetul de cont curent, produse de economisire-creditare in domeniul locativ, fonduri de pensii si credite pentru companiile mici. In etapa urmatoare, informeaza institutia financiara, consultantii financiari ai VIG vor include in oferta si creditul ipotecar si cel de nevoi personale.

Specialistii au insa indoieli cu privire la eficienta si gradul de accesare de catre romani a acestui tip de distributie, in conditiile in care nici parteneriatele de tip bancassurance nu au avut, pana acum, succesul scontat in Romania.

continuare


PRODUS

SAFETY PLAN
de la
CREDIT EUROPE Asigurari

Personal Safety Plan
Pachet de asigurari, configurat la nivel individual.
Family Safety Plan
Pachet de asigurari, configurat la nivel de familie.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

OMNIASIG

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

XPRIMM Pensii
Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!

BCR Asigurari de Viata
ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private
POLISH Re

AUDATEX

Casco Ieftin
Safety Broker





   
GenRe
Anuarul Asigurarilor
EDITORIAL | INTERVIU | PUNCT DE VEDERE | TENDINTE | PRODUS
 EDITORIAL


Povestea formularului

In urma cu exact un an, alaturi de polita RCA, am primit de la asiguratorul meu un formular insotit de explicatia: "E pentru constatul amiabil. E posibil sa intre in vigoare anul acesta... noi suntem pregatiti. In cazul in care procedura va fi aprobata, veti putea folosi acest formular. Stiti despre ce este vorba?"

Intamplator, stiam despre ce este vorba. Dar, iata ca, la mai bine de un an de cand am primit primul tipizat, procedura constatului amiabil intra, in fine, in vigoare.

Asiguratorii, cel putin in cazul meu, au aratat ca sunt pregatiti... macar formal. Sunt oare soferii pregatiti pentru a folosi constatul amiabil? Vom afla dupa 1 iulie.

Dar cum sa fie publicul pregatit pentru un concept despre a carui existenta nu a auzit vreodata?

In acest context, Media XPRIMM a demarat o campanie de informare a populatiei in ceea ce priveste procedura de constatare amiabila. Prima componenta a acesteia o reprezinta www.constatulamiabil.ro, primul web-site dedicat informarii publicului cu privire la aspecte practice derivate din implementarea constatului amiabil.

La anul voi primi o noua polita RCA insotita de tipizatul aferent constatului amiabil. Si imi doresc ca, atunci, explicatia venita din partea asiguratorului sa fie insotita, la randul ei, de urmatoarele cuvinte: "Toate detaliile le gasiti pe www.constatulamiabil.ro".

Ar fi mult mai eficient, atat pentru client, cat si pentru asigurator.

alex.rosca@mxp.ro

sus

ASIGEST
ASIGEST Agri

 

Credit Europe Asigurari
EDITORIAL | INTERVIU | PUNCT DE VEDERE | TENDINTE | PRODUS
 INTERVIU


Interviu cu Silviu SABIESCU,
Pricing Actuary
GenRe Life Health

XPRIMM: Ce asteptari aveti legate de cererile de reasigurari ale companiilor din Europa Centrala si de Est si pe ce linii de business credeti ca se vor inregistra cresteri ale acestor cereri?
Silviu SABIESCU:
Reasigurarile sunt o componenta indispensabila a industriei asigurarilor si vor ramane astfel si pe viitor. Conform unei perceptii incomplete, singurul rol al reasigurarilor este sa ofere acoperire pentru riscurile pe care companiile de asigurari nu le pot retine in portofoliul propriu. Este total gresit. Pentru a fi folositoare pe deplin, aceasta acoperire trebuie insotita din partea reasiguratorului de un pachet complet care sa includa sprijin in: dezvoltarea produselor (conditii, pret), subscrierea riscurilor, gestionarea daunelor. De asemenea, prin contractele de reasigurare firmele de asigurari isi maresc capacitatea de subscriere fara a fi afectati indicatorii de solvabilitate. De aceea, orice tip de asigurari care necesita expertiza sau capital din partea reasiguratorilor va inregistra cresteri ale cererii de reasigurare. Pe masura ce pietele din Europa Centrala si de Est se aliniaza pietelor deja dezvoltate, produsele de asigurare devin mai complexe. Reasiguratorii care au expunere la nivel global sunt in general, cei care transfera experienta pietelor mature catre cele in curs de dezvoltare.

XPRIMM: Care sunt principalele oportunitati de care se bucura piata de asigurari din Europa Centrala si de Est? Dar principalele pericole care o ameninta, avand in vedere realitatile economice?
S. S.:
Deficitul de protectie financiara (diferenta intre resursele financiare ale unei familii si cele necesare pentru pastrarea standardului de viata in cazul decesului unei persoane) este foarte mare in Romania, precum si in Europa Centrala si de Est, oamenii neconstientizand pe deplin aceasta nevoie de protectie. Asadar, exista inca un potentialul urias de crestere a asigurarilor de viata.
Pericolele care ameninta piata de asigurari nu sunt noi si nu tin neaparat de criza economica - pe de o parte, exista o bariera psihologica data de neincredera oamenilor in institutiile financiare, iar, pe de alta parte, scaderea veniturilor reale si a puterii de cumparare. Rolul industriei asigurarilor in cadrul economiei nu se schimba in vremuri de criza. Oamenii au, in continuare, nevoie sa isi asigure viata, sanatatea, casa, masina. De asemenea, firmele continua sa isi asigurare activele sau afacerile. Intr-un fel sau altul cererea de asigurari exista. Depinde de fiecare companie de asigurari in parte cum reuseste sa isi adapteze comportamentul astfel incat sa supravietuiasca si chiar sa beneficieze de efectele crizei economice.

XPRIMM: Cum ati sfatui companiile de asigurari sa isi abordeze clientii in aceasta perioada de criza?
S. S.:
Flexibilitatea fata de clientii care au o situtatii financiara temporar mai dificila poate face ca numarul de rascumparari sau rezilieri de polite de asigurare sa fie rezonabil. O asigurare de viata este, in general, un contract pe termen lung, iar pentru a beneficia pe deplin de el este necesar ca ambele parti sa gasesasca modalitati de a compensa lipsa temporara de lichiditati. Siguranta viitorului din punct de vedere financiar este principalul argument de vanzare al asiguratorilor. In conditiile crizei actuale, unii oamenii ar putea intelege mai usor acest argument, astfel incat depinde de vanzator sa isi creeze noi oportunitati.

XPRIMM: Ce parere aveti despre tendinta asiguratorilor romani de a diminua volumul de prime cedate in reasigurare, care a scazut la 20% din totalul primelor brute subscrise in 2008?
S. S.:
Cred ca scaderea se refera mai ales la asigurarile generale, iar cauza principala ar putea fi scaderea brusca a asigurarilor de credite si garantii. Trendul descrescator al primelor de reasigurare poate fi determinat de faptul ca expunerile retinute de asiguratori au crescut sau pentru ca preturile de reasigurare au scazut. Totodata, scaderea cedarilor in reasigurare trebuie corelata si cu cresterea capitalizarii societatilor de profil.
In ciuda acestui trend descrescator, GenRe Life Health a crescut de la an la an, impreuna cu piata de asigurari de viata pentru ca relatiile cu partenerii nostri sunt construite pe termen lung si sunt profitabile pentru ambele parti. Atat timp cat asiguratorii si reasiguratorii se bazeaza pe relatii de lunga durata care sa fie corecte si reciproc avantajoase, ambele parti vor profita pe termen lung de tendinta crescatoare a pietei de asigurari.

XPRIMM: Va multumim!

oana.necula@mxp.ro

sus



GenRe

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | PUNCT DE VEDERE | TENDINTE | PRODUS
PUNCT DE VEDERE

O saptamana (prea) politica

In buna traditie a echidistantei si neimplicarii politicului in actul de decizie economica, publicarea informatiilor privind evolutia PIB in primul trimestru al anului a fost amanata cu o saptamana fata de calendarul obisnuit (si anuntat anterior)... Am aflat astfel abia dupa scrutinul europarlamentar cum si de ce a scazut produsul intern brut al Romaniei, desi nu cred ca publicarea datelor conform calendarului ar fi influentat procesul electoral mai mult decat a facut-o simpla trecere in revista a (ne)realizarilor politicienilor din ultimii zece ani.

Click aici pentru detalii!

Dragos CABAT

sus



Dragos CABAT
Dragos CABAT Presedinte CFA Romania si Managing Partner FINANCIAL VIEW
FADATA
EDITORIAL | INTERVIU | PUNCT DE VEDERE | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE


Cross-selling... sub semnul intrebarii

Incepand cu aprilie 2009, VIENNA Insurance Group (VIG) si Banca Comerciala Romana (BCR) au demarat activitatea de cross-selling, in baza acordului de cooperare semnat pe o perioada de 15 ani intre cele doua entitati in ceea ce priveste distributia in Romania. Asadar, agentii VIG din Romania au inceput recent sa promoveze si produse si servicii din portofoliul BCR, cuprinzand pachetul de cont curent, produse de economisire-creditare in domeniul locativ, fonduri de pensii si credite pentru companiile mici. In etapa urmatoare, informeaza institutia financiara, consultantii financiari ai VIG vor include in oferta si creditul ipotecar si cel de nevoi personale.

Specialistii au insa indoieli cu privire la eficienta si gradul de accesare de catre romani a acestui tip de distributie, in conditiile in care nici parteneriatele de tip bancassurance nu au avut, pana acum, succesul scontat in Romania.

Click aici pentru detalii!

andreea.ionete@mxp.ro

sus



 

XPRIMM Newsletters

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef: Mihaela CIRCU
Consultant Stiintific: Daniela GHETU
Redactor Coordonator: Andreea IONETE
Senior Editori: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU
Editori: Vlad BOLDIJAR, Oana NECULA, Mihai CRACEA, Andreea STATE, Eugen SPIVACENCO
Junior Editor: Marian MARDARE
Secretar de Redactie: Lidia POP

Accounts Manager: Georgiana OPREA
Departament IT: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE, Cosmin ARMASESCU

e-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2009 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici