![]() |
|
Powered by Media XPRIMM | |
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS | |
![]() ![]() |
Semne de maturitate Rezultatele anului trecut au adus pentru piata romaneasca a asigurarilor depasirea unor noi praguri psihologice la mai multi indicatori, dar si doua motive de optimism.Volumul subscrierilor a depasit doua mld. EUR, densitatea medie a asigurarilor a trecut de 100 EUR, in timp ce, din pacate, valoarea daunelor platite a depasit miliardul de EUR. Dincolo de aceste praguri atinse, industria asigurarilor ofera doua semne de maturitate: asigurarile de viata si dezvoltarea teritoriala.
Interviu cu Theodor ALEXANDRESCU Pentru AIG Life, 2007 a fost cel mai bun an pe care compania l-a avut in Romania. Am inregistrat o crestere semnificativa. Conform rezultatelor din primele trei trimestre 2007, suntem cea mai profitabila companie de asigurari de viata si ocupam un onorant loc doi in piata.
Sporturi extreme, acoperire maxima! De cele mai multe ori, amatorii de sporturi extreme au ceva mai mult de pierdut in vacanta decat bagajele... De exemplu, companiile care organizeaza excursii cu un grad mare de risc se axeaza pe un mix de strategii de risk management, pentru a face fata unor eventuale procese ca urmare a accidentelor.
Vrei un loc de munca bine platit?
STIRI
INTERNE STIRI
EXTERNE |
Revista
PRIMM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
EDITORIAL |
Rezultatele anului trecut au adus pentru piata romaneasca a asigurarilor depasirea unor noi praguri psihologice la mai multi indicatori, dar si doua motive de optimism. Volumul subscrierilor a depasit doua mld. EUR, densitatea medie a asigurarilor a trecut de 100 EUR, in timp ce, din pacate, valoarea daunelor platite a depasit miliardul de EUR. Dincolo de aceste praguri atinse, industria asigurarilor ofera doua semne de maturitate: asigurarile de viata si dezvoltarea teritoriala. Cresterea peste media pietei a asigurarilor de viata constituie unul dintre motivele principale de satisfactie la nivelul pietei. Este adevarat, raportat la media de crestere din anul precedent, diferenta in plus pentru cresterea consemnata de asigurarile de viata este de doar 1,5 puncte procentuale. Insa, daca raportam la cresterea in EUR consemnata in 2007 (+12,5%), majorarea inregistrata de segmentul amintit in anul precedent (+34%) reprezinta totusi o crestere semnificativa. Practic, dupa ce in casele romanilor televizoarele cu tub catodic au facut loc noilor televizoare LCD, se pare ca au mai ramas totusi bani si pentru asigurari de viata. Pe de alta parte, un alt motiv, mult mai important, a contribuit si sustinut aceasta dezvoltare a asigurarilor de viata: nasterea pietei pensiilor private. Astazi, in Romania, asistam la o situatie similara cu ceea ce s-a intamplat in toate tarile in care a fost implementata reforma pensiilor: stimularea dezvoltarii segmentului asigurarilor de viata. Cel de-al doilea semn de maturitate il constituie cresterea peste medie a provinciei. Cifrele pe regiuni ne arata, pe de o parte, atingerea unui prag de saturatie la nivelul zonei Bucuresti-Ilfov si, pe de alta parte, ca potentialul provinciei incepe sa fie valorificat de asiguratori. Practic, in anul precedent raportul de forte s-a inversat intre Bucuresti-Ilfov si restul regiunilor. Daca in 2006 la Bucuresti s-au subscris aproape 54% din primele realizate la nivelul pietei, anul trecut provincia si-a majorat ponderea in aportul de subscrieri cu 8 puncte procentuale si a ajuns sa detina aproape 54% din piata asigurarilor. Acest lucru s-a concretizat de fapt printr-o crestere in moneda europeana consemnata la nivelul regiunii Bucuresti-Ilfov de aproape 14%, in timp ce restul regiunilor au crescut cu 54%. De fapt, evolutia pietei din ultimii ani o putem trata nu neaparat ca pe o crestere spectaculoasa, ci doar ca pe o evolutie fireasca a unei piete emergente catre stadiul de maturitate. Asteptam o piata matura in care asigurarile de viata sa reprezinte peste 50% din piata, asa cum brokerii intr-o piata matura trebuie sa contribuie cu peste 50% din afacerile asiguratorilor. Asteptam o piata matura pentru care cresterile consemnate intr-o singura cifra sa reprezinte in valoare absoluta mai mult decat cresterile consemnate de piata romaneasca in ultimii ani. alex.rosca@mxp.ro |
|
INTERVIU |
Theodor ALEXANDRESCU: Pentru AIG Life, 2007 a fost cel mai bun an pe care compania l-a avut in Romania. Am inregistrat o crestere semnificativa. Conform rezultatelor din primele trei trimestre 2007, suntem cea mai profitabila companie de asigurari de viata si ocupam un onorant loc doi in piata. Suntem in grafic cu planurile noastre, pentru ca inca de la intrarea in Romania am avut un plan pe zece ani, iar pentru urmatorii zece avem planuri mari pentru piata romaneasca. Anul 2008 are toate premisele pentru a marca o crestere cel putin la fel de mare. Dorim sa ne pastram pozitia de lider in domeniul cresterii si profitabilitatii pe segmentul pe care activam. XPRIMM: La ce provocari va asteptati anul acesta la nivelul pietei asigurarilor de viata? T. A.: Ne astepam ca in 2008 sa continue dezvoltarea pietei asigurarilor de viata. Cresterea va fi impulsionata de Pilonul II si III de pensii private. Oamenii deja inteleg ca trebuie sa isi suplimenteze venitul la pensie, pentru un nivel de trai decent. In scurt timp, multi dintre ei vor constientiza nevoia unei asigurari de viata si utilitatea beneficiilor oferite: protectie, acumulare de capital si investitii. Printr-o forta de vanzari bine pregatita, AIG Life va contribui la educarea romanilor, pentru ca riscurile acestora sa fie preluate de o organizatie cu putere financiara. Totusi, provocarea in 2008 poate consta in convingerea ca alegerea unui plan de pensii prin asigurarea de viata va acoperi problemele financiare pentru un individ si familia sa. Prin comunicare continua cu potentialii clienti, acestia vor ajunge sa inteleaga diferenta dintre un plan de pensii care ofera in principal acumulare de capital si o asigurare de viata care, pe langa acumularea de capital, are si beneficii de protectie impotriva unor evenimente neprevazute din viata. XPRIMM: Ce masuri considerati ca trebuie luate pentru a stimula dezvoltarea acestui sector? T. A.: Ar trebui ca legislatia sa permita deductibilitate si pentru asigurarile de viata, astfel incat angajatii sa fie incurajati sa isi asigure venitul, familia, viata. Din acest punct de vedere, romanii nu sunt stimulati sa achizitioneze produse de asigurare de viata. Mai mult, pentru o mai buna intelegere a acestui domeniu, care este inca limitata in Romania, autoritatile ar trebui sa initieze un plan de comunicare in care sa fie implicati principalii jucatori din piata. XPRIMM: Considerati ca debutul pensiilor private va influenta si asigurarile de viata? T. A.: Pensiile private deja au avut un impact semnificativ in cresterea interesului fata de ce este o asigurare de viata si care este scopul ei. Putem spune ca implementarea Pilonul II a fost motorul care a declansat discutii ample despre asigurari de viata intre agentii de asigurari (multi din ei fiind si agenti de marketing) si potentialii clienti. 2008 este momentul in care aceste discutii incep sa fie concretizate in actiuni. mihaela.circu@mxp.ro |
Theodor ALEXANDRESCU Asigurari la |
|
TENDINTE |
"Putem observa cu usurinta aparitia a numeroase sporturi extreme, precum si companii care organizeaza excursii de profil - pentru acestea exista trei variante: sa refuzam preluarea riscului, sa il transferam sau sa il preluam... Noi am ales sa il preluam", a declarat Lori SHAW, Senior Vice-President al AON Entertainment Group. Companiile de asigurari, de regula, includ riscurile care pot aparea in cazul practicarii sporturilor extreme la Capitolul Excluderi. Exista totusi mai multe companii care nu se feresc de aceste riscuri, ba chiar urmaresc preluarea lor. Click aici pentru detalii! vlad.panciu@mxp.ro |
|
|
General Director: Sergiu
COSTACHE Executive Director: Adriana
PANCIU |
![]() |
|
Daca doriti sa
primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici |
|
![]() |