Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 171, 21 februarie 2008
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
CNA 2008
FIAR
INSURANCE PROFILE
EDITORIAL

Pariu pe provincie

Jucu, o comuna cvasi-necunoscuta din judetul Cluj, a devenit, in ultimele luni, polul investitional al Romaniei. Venirea celor de la Nokia in parcul industrial TETAROM III a reprezentat subiect de prima pagina in Romania, dar a involburat si apele economiei germane, cand finlandezii au anuntat inchiderea unei fabrici din Germania.

continuare


INTERVIU

Interviu cu Mihail TECAU
Presedinte Directorat
BCR Asigurari

La inceputul anului 2007 ne propuneam sa ne mentinem in topul primelor 5 companii de asigurari generale. Nu numai ca ne-am atins acest obiectiv, dar l-am si depasit. Am urcat o pozitie in clasamentul asiguratorilor - in prezent ne situam pe locul 3, potrivit estimarilor.

continuare


TENDINTE

Sezonul de reinnoiri = Sezonul de reduceri?

In pofida asteptarilor unei piete de reasigurari mai "soft", reducerile de prime practicate de companiile mari de profil in sezonul de reinnoiri de la 1 ianuarie 2008 au fost mai mici decat se anticipase.

continuare


PRODUS


Asigurarea de incendiu si alte calamitati
de la
ASIBAN

Este o polita care se adreseaza persoanelor juridice si persoanelor fizice. Prin aceasta polita se pot asigura cladirile si alte constructii, precum si continutul acestora.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

ASIBAN
ATE Insurance Romania
BCR Asigurari
CREDIT EUROPE Asigurari
EFG Eurolife
GENERALI Asigurari
INTERAMERICAN
OMNIASIG
ASIGEST
MARSH

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!


ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private
BCR Asigurari de Viata
AUDATEX
MICROSOFT
ASIBAN
ASIGEST
ASIGEST Agri
RE INSURANCE
Russian Polis
   
ASIBAN
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 EDITORIAL


Pariu pe provincie


Jucu, o comuna cvasi-necunoscuta din judetul Cluj, a devenit, in ultimele luni, polul investitional al Romaniei. Venirea celor de la Nokia in parcul industrial TETAROM III a reprezentat subiect de prima pagina in Romania, dar a involburat si apele economiei germane, cand finlandezii au anuntat inchiderea unei fabrici din Germania.
Alte nume mari au anuntat intentia de a se reloca in faimosul de acum Jucu. MERCEDES si-a propus sa deschida o fabrica pentru automobilele de clasa inferioara, in timp ce ACCENTURE intentioneaza sa investeasca 500 mil. EUR.

Trecand peste povestea clujeana de succes, trebuie sa amintim achizitia fabricii de autovehicule de la Craiova de catre FORD si mutarea unor importante divizii ale PIRELLI la Slatina.

Mass-media este, de asemenea, plina de exemple de companii de renume care aleg sa investeasca in provincie, de cele mai multe ori in detrimentul Capitalei...
Speriati de cresterea uriasa a preturilor terenurilor si de costurile mari cu forta de munca, strainii se orienteaza spre alte zone ale Romaniei, unde gasesc autoritati locale nerabdatoare sa sprijine noi proiecte de dezvoltare.

O asemenea tendinta poate sa nu afecteze si piata asigurarilor. Desi, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica, in 2006, sectorul asigurarilor din Bucuresti si Ilfov a reprezentat 53,5% din totalul pietei la nivel national, este posibil ca in viitorul nu tocmai indepartat sa asistam la o schimbare...

Astfel, cresterea nivelului de trai si pentru populatia din restul tarii, coroborata cu o relativa saturare a pietei bucurestene, vor obliga asiguratorii la o reconsiderare a strategiei de dezvoltare. Si, din acest punct de vedere, provincia va reprezenta solutia...

Asadar, la inceput de primavara, indraznim sa facem un pariu... pe inflorirea provinciei.

mihaela.circu@mxp.ro

sus


CUTTY SARK

FADATA
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 INTERVIU


Interviu cu Mihail TECAU
Presedinte Directorat
BCR Asigurari

XPRIMM: Cum ati caracteriza, din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ, evolutia BCR Asigurari in 2007? Care sunt obiectivele vizate in 2008 de compania pe care o conduceti?
Mihail TECAU:
La inceputul anului 2007 ne propuneam sa ne mentinem in topul primelor 5 companii de asigurari generale. Nu numai ca ne-am atins acest obiectiv, dar l-am si depasit. Am urcat o pozitie in clasamentul asiguratorilor - in prezent ne situam pe locul 3, potrivit estimarilor.
In 2008 vrem sa continuam atat procesul de consolidare a pozitiei noastre pe piata, cat si procesul de dezvoltare a identitatii unice a companiei, ca expresie a unei personalitati dinamice, moderne, de incredere, stabila.
In contextul unei piete de asigurari care, in batalia pentru cota de piata, a sacrificat principala motivatie a oricarei afaceri, profitul, in anul 2008 ne vom orienta catre dezvoltarea unui portofoliu sanatos de clienti, care sa aduca avantaje atat clientilor nostri, prin soliditate financiara si implicit un proces rapid de solutionare a daunelor, cat si companiei, prin mentinerea ratei daunei in parametri normali.
Alte obiective pe care ni le-am propus in anul 2008 vizeaza cresterea gradului de recunoasterea si incredere a marcii BCR Asigurari, ca marca de sine-statatoare; elaborarea unei platforme de comunicare cu componente pe fiecare audienta-tinta; atragerea de noi clienti in portofoliul BCR Asigurari; satisfacerea clientilor prin furnizarea de servicii de calitate in domeniul asigurarilor, marketingului si rezolvarii dosarelor de daune; diversificarea portofoliului de produse, prin dezvoltarea unor produse noi, adaptate cerintelor pietei; mentinerea companiei in Top 5 al companiilor de asigurari care activeaza pe piata romaneasca.
Principalele directii ale activitatii BCR Asigurari in anul 2008 vor fi continuarea dezvoltarii activitatii si a structurarii functiunilor de vanzare, servicii clienti si administrare a afacerilor, reorganizarea retelei teritoriale, care sa fructifice intr-o cat mai mare masura potentialul zonal existent, sa dezvolte, sa diversifice si sa gestioneze in cat mai bune conditii portofoliul existent si viitor, mentinerea actualilor clienti si dezvoltarea portofoliului de asigurari pentru acestia, cat si sporirea preocuparilor pentru atragerea de clienti noi, atat persoane fizice, cat si juridice.
Ne-am propus cresterea ponderii in portofoliu a asigurarilor de bunuri si proprietati, o contributie la dezvoltarea acestei clase de risc o pot avea instituirea asigurarii obligatorii a locuintelor, a asigurarilor de sanatate, a asigurarilor de raspunderi civile, asigurarii CARGO, dar si a asigurarilor auto, care detin cel mai mare procent din totalul afacerilor din domeniul asigurarilor.
In cazul asigurarilor auto CASCO, preocuparea principala va fi de mentinere a clientilor existenti, care inregistreaza o daunalitate rezonabila, si de atragere de noi clienti, in conditiile profitabilizarii acestei clase de asigurari prin aplicarea sistemului de bonus-malus, a fransizelor si printr-un management performant al lichidarii daunelor. Principala provocare o va constitui urmarirea atenta a rezultatelor tehnice la aceasta clasa de risc si adaptarea tarifelor in functie de daunalitatea inregistrata pe clase de autovehicule.

XPRIMM: La ce provocari va asteptati anul acesta la nivelul pietei asigurarilor?
M.T.:
Desfasurarea activitatii de subscriere in conditii de profitabilitate si solvabilitate, in stransa legatura cu administrarea unui portofoliu sanatos de clienti, respectiv dezvoltarea unei platforme de comunicare viabila si reala cu toate tipurile de clienti ai BCR Asigurari.

XPRIMM: BCR Asigurari a avut una dintre cele mai vizibile campanii de promovare RCA. Care a fost bugetul de publicitate alocat acestei campanii?
M.T.:
Mediile alese pentru desfasurarea campaniei RCA de la BCR Asigurari au fost selectionate tinand cont si de strategia generala de marketing a grupului ERSTE-BCR, acestea fiind: radio, presa, in store TV si literatura de produs, precum si un canal media alternativ, ce a constat in derularea unei campanii de marketing direct printr-o campanie de SMS-uri. Campania a fost sustinuta si de oferirea unui obiect promotional, constand intr-o pelerina de ploaie, care sa iti asigure protectie pe vreme rea.

XPRIMM: Care considerati ca ar fi impactul aplicarii normelor SOLVENCY II asupra pietei romanesti de asigurari?
M.T.:
Aplicarea IFRS, prin promovarea unui management financiar performant si a culturii de guvernanta corporativa in randul societatilor de asigurare constituie o premisa absolut necesara pentru implementarea in conditii optime a Solvency II.
In acest moment, intreaga piata europeana de asigurari inca se pregateste pentru introducerea Solvency II, motiv pentru care autoritatile de supraveghere din statele membre, reunite prin intermediul CEIOPS, desfasoara Studii de impact pentru a previziona si a evalua urmarile economice pe care le-ar avea introducerea Solvency II.
In urma acestora, proiectul legislativ sufera modificari pentru a se potrivi realitatilor din sectorul asigurarilor si pentru a beneficia, totodata, de sustinerea unui numar cat mai mare de jucatori din piata.
Aplicarea directivei europene va influenta toate procesele operationale ale industriei asigurarilor in ansamblu, iar prin corectarea rapida a tuturor aspectelor legate de solvabilitate va schimba radical cadrul general de supraveghere a asigurarilor, povara reglementarii transformandu-se astfel intr-un avantaj competitiv.
Acestea fiind premisele, putem considera ca SOLVENCY II reprezinta unul dintre cele mai importante proiecte strategice de anvergura al asiguratorilor si reasiguratorilor europeni, motiv pentru care data de adoptare a viitoarei directive este 2012, fiind necesar un orizont de timp mai larg pentru identificarea celor mai potrivite solutii.

XPRIMM: Cum apreciati ca se va manifesta presiunea concurentei, suscitata de interesul crescut al investitorilor strategici de a intra pe piata romaneasca de asigurari, asupra ierarhiilor locale?
M.T.:
In general, existenta concurentei creeaza premise pentru o dezvoltare pozitiva si in interesul clientilor, fie ei persoane fizice, fie companii, a serviciilor de asigurare. Pe toate piata, atat de servicii, cat si din sfera bunurilor de consum, alimentatie etc, dezvoltarea si imbunatatirea calitatii serviciilor si produselor sunt stimulate de existenta si marirea sectorului concurential. Pe de alta parte, tinand cont de faptul ca au patruns deja companii externe de asigurare pe piata, firmele de asigurari din Romania vor incepe sa aplice principiile si metodele folosite deja in Europa, in scopul cresterii calitatii serviciilor prestate in folosul clientilor. In caz contrar, se va intampla un fenomen previzibil, si anume cresterea riscului de pierdere a clientilor. Vor fi afectate in sens pozitiv atat activitatile de subscriere, cat si, mai ales, cele de post vanzare, de servisarea clientilor.
Ierarhia locala nu mai putem spune ca este locala, avand in vedere schimbarile consistente in structura actionariatului firmelor din Top 10. Putem aprecia insa ca ierarhia actuala se poate schimba sau modifica, in functie de preluarile si achizitiile care vor mai avea loc. Miscarile de pe piata sunt interesant de urmarit, iar dupa prima jumatate a acestui an putem trage concluzii concrete.

mihaela.circu@mxp.ro

sus


Mihail TECAU

Mihail TECAU
Presedinte Directorat
BCR Asigurari

Asigurari la
www.1asig.ro

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE



Sezonul de reinnoiri = Sezonul de reduceri?

In pofida asteptarilor unei piete de reasigurari mai "soft", reducerile de prime practicate de companiile mari de profil in sezonul de reinnoiri de la 1 ianuarie 2008 au fost mai mici decat se anticipase.

Astfel, MUNICH Re declara recent ca a reusit sa limiteze declinul mediu al preturilor la un nivel mai mult decat satisfacator de 2,8%, in timp ce, pentru HANNOVER Re, reducerea primelor de reasigurare comparativ cu anul anterior s-a situat in jurul unui procent mediu de 3%.

Click aici pentru detalii!

andreea.ionete@mxp.ro

sus

 

 

XPRIMM Newsletters

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU
Coordinator: Alexandru D. CIUNCAN

Editor in Chief: Mihaela CIRCU
Senior Editor: Costi BORODA
Editors: Andreea IONETE, Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Liviu HULUTA, Irina GALASANU, Vlad BOLDIJAR, Oana NECULA
Scientific Advisor: Daniela GHETU
Secretar de Redactie: Lidia POP

Accounts Manager: Georgiana OPREA
IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

Edition Responsible: Mihaela CIRCU
e-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2008 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici