Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 170, 7 februarie 2008
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
FIAR
INSURANCE PROFILE
ANIVERSARE

De 7 ani impreuna!

Buletinul Informativ de Asigurari XPRIMM Info a implinit, pe 5 februarie a.c., 7 ani de existenta.
Momentul aniversar are o dubla semnificatie, avand in vedere ca XPRIMM Info este primul Newsletter marca Media XPRIMM.
Va multumim si va invitam sa va "asigurati" in continuare cea mai buna informatie de profil!


EDITORIAL

Profitul - in continuare, un deziderat...

Potentialul de evolutie a pietei asigurarilor din Romania este cunoscut de toata lumea. Insa, pe langa ratele de crestere cu doua cifre inregistrate de acest segment, nu trebuie uitata una dintre marile probleme ale industriei: lipsa profitului...

continuare


INTERVIU

Interviu cu Bogdan STAN
CEO
ASITRANS Euroins

In 2006 am inregistrat cel mai mare ritm de crestere, de aproximativ 145%. Acelasi ritm ar fi putut continua si in 2007, insa managementul companiei a decis ridicarea standardelor in ceea ce priveste procesul de underwriting.

continuare


TENDINTE

Viitorul suna bine!

Evolutia pietelor de asigurari si pensii private din Romania este inevitabila. Cat si cum vor creste acestea raman insa incertitudini, pe care doar timpul le poate elucida.

continuare


PRODUS


EuroAsist
de la
ASTRA-UNIQA

ASTRA-UNIQA ofera un nou serviciu pentru siguranta si confortul asiguratilor sai. EuroAsist, serviciul de asistenta rutiera pentru asiguratii EURO-CASCO, este rezultat al preocuparilor de dezvoltare a gamei de servicii oferite de companie in conditiile libertatii de miscare de care se bucura astazi conducatorii auto din Romania.

Asiguratul poate fi proprietarul sau detinatorul legal al autovehiculului asigurat si/sau persoana autorizata de acesta sa il foloseasca. Partenerul autorizat al ASTRA-UNIQA pentru oferirea acestui serviciul este Compania de Asistenta CORIS International.
Prin polita de asigurarea de asistenta rutiera, se ofera asistenta 24 de ore pe zi si acoperirea cheltuielilor in cazul in care autovehiculul asiguratului este in stare de nefunctionare sau nu prezinta siguranta pentru circulatie.

Incepand cu 1 februarie 2008, posesorii politei EURO-CASCO de la ASTRA-UNIQA beneficiaza gratuit de pachetul de asistenta EuroAsist BASIC.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

ASIBAN
BCR Asigurari
CREDIT EUROPE Asigurari
INTERAMERICAN
OMNIASIG
ASIGEST
ACCENTURE

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!


ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private
BCR Asigurari de Viata
AUDATEX
MICROSOFT
ASIBAN
ASIGEST
ASIGEST Agri
RE INSURANCE
Russian Polis
   
ASIBAN
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 EDITORIAL


Profitul - in continuare, un deziderat...


Potentialul de evolutie a pietei asigurarilor din Romania este cunoscut de toata lumea. Insa, pe langa ratele de crestere cu doua cifre inregistrate de acest segment, nu trebuie uitata una dintre marile probleme ale industriei: lipsa profitului...

Raportand doar subscrierile si cresterile inregistate, industria asigurarilor pare un fel de Eldorado pentru investitori, insa...
Daca ne uitam la profitabilitatea companiilor de profil, aici lucrurile nu stau chiar atat de roz... Astfel, doar 20 de societati de asigurare au obtinut, in 2006, profit, conform Raportului CSA. Valoarea cumulata a acestuia a reprezentat 175,44 mil. lei (51,88 mil. EUR).
In acelasi timp, 21 de companii inregistrau pierderi, volumul agregat la nivelul pietei fiind de 243,97 mil. lei (72,14 mil. EUR). Astfel rezultatul financiar agregat al industriei este unul negativ, de minus 20 mil. EUR.
Cifrele publicate de asiguratori in cursul anului precedent ne indreptatesc sa estimam ca nici in 2007 situatia nu va fi mult schimbata. Astfel, marile companii au raportat profituri in scadere, in timp ce unele societati au postat pierderi considerabile.

De ce nu se obtine profit? Una dintre posibilele explicatii este aceea ca asiguratorii actioneaza, in continuare, in baza unor strategii realizate in 2000-2001, cand realitatile pietei cereau o axare pe cota de piata... De asemenea, unii investitori au creat societati de asigurare, pe care au incercat sa le pozitioneze cat mai sus in clasamentele de profil, cu scopul de a le vinde ulterior.

Nu trebuie neglijata aici nici eterna problema a daunalitatii pe segmentul asigurarilor auto, care trage serios in jos profitabilitatea companiilor non-life.

Intrebandu-ne cat poate supravietui o industrie fara profit, trebuie sa remarcam ca piata asigurarilor din Romania, care se apropie de 18 ani (n. red.: prima companie de profil cu capital privat a fost infiintata in 1991) se pregateste sa atinga mult dorita maturitate.

"A venit momentul ca asiguratorii sa realizeze o schimbare a modului in care fac business, de la axarea pe cota de piata la urmarirea profitabilitatii. Este timpul pentru o schimbare de macaz", declara, recent, Mihail TECAU, Director General al BCR Asigurari.

Asadar, sa speram ca 2008 va marca pentru piata romaneasca a asigurarilor o trecere de la orientarea spre cota de piata, la obtinerea de profit...

mihaela.circu@mxp.ro

sus


CUTTY SARK

FADATA
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 INTERVIU


Interviu cu Bogdan STAN
CEO
ASITRANS Euroins

XPRIMM: Cum ati caracteriza din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ, evolutia ASITRANS Euroins in 2007?
Bogdan STAN:
In 2006 am inregistrat cel mai mare ritm de crestere, de aproximativ 145%. Acelasi ritm ar fi putut continua si in 2007, insa managementul companiei a decis ridicarea standardelor in ceea ce priveste procesul de underwriting. Spre exemplu, la inceputul anului 2007, ASITRANS Euroins a impus fransiza deductibila obligatorie pentru politele CASCO. Anul 2007 a fost de asemenea influentat negativ de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, asigurarile Carte Verde si asigurarile medicale pentru calatorii in strainatate reducandu-se semnificativ.
Anul trecut a reprezentat totodata un an al confirmarilor, in care cifra de afaceri a crescut foarte aproape de 30 mil. EUR. ASITRANS Euroins s-a impus ca o companie stabila, cu aproximativ 100 de unitati in tara, cu peste 500 de angajati, o companie foarte aproape de Top 10.

XPRIMM: Care sunt obiectivele vizate de catre compania pe care o conduceti in 2008?
B. S.:
Obiectivele vizeaza o cifra de afaceri de 50 mil. EUR, accederea in Top 10 spre finalul lui 2008 - inceputul anului 2009, rebranduirea, transferul de notorietate de pe ASITRANS Euroins Asigurari catre EUROINS Romania. Un alt obiectiv foarte important este acela de dezvoltarea a unei retele de francize in toata tara. Acest sistem de tip franciza va atrage foarte multi oameni de valoare in cadrul companiei, de la inspectori de asigurare, la agenti si chiar brokeri, care vor intelege foarte repede ca acest sistem le garanteaza venituri superioare.

XPRIMM: La ce provocari va asteptati anul acesta la nivelul pietei asigurarilor?
B. S.:
Rata daunei pe segmentul asigurarilor auto va atinge valori neplacute pentru mai multe companii de asigurari. Aici trebuie specificat faptul ca rata daunei reprezinta, simplificand lucrurile, un raport intre daune si prime incasate. Daunele pot fi controlate de catre asiguratori intr-o oarecare masura, insa cuantumul primelor de asigurare tine exclusiv de acestia. Ideea pe care vreau sa o subliniez aici este ca tarifele practicate de anumite companii pentru asigurarile CASCO si RCA sunt insuficiente. Revenind la intrebare, una dintre provocari o reprezinta rata daunei, crescuta drept o consecinta a subtarifarii.
In 2008, inafara de compania care va cumpara ASIBAN estimez ca inca doua companii mari isi vor face aparitia in Romania prin investitii de tip greenfield sau brownfield.

XPRIMM: ASITRANS Euroins a avut una dintre cele mai vizibile campanii de promovare RCA. Care a fost investitia in publicitate?
B. S.:
ASITRANS Euroins nu a investit in promovarea RCA-ului, desi aparentele ar confirma acest lucru. Aceasta campanie de promovare a fost o etapa intermediara in transferarea notorietatii catre EUROINS Romania. Legat de campania RCA, consider ca este regretabila lipsa de inventivitate si persistenta prin care pomovarea acestui produs financiar, RCA, este legata de cele mai nastrusnice oferte (precum excursii in strainatate, tombole etc.)

XPRIMM: Cand va demara procesul de rebranding si care sunt etapele acestuia?
B. S.:
Procesul a inceput deja in perioada decembrie - ianuarie, campania RCA fiind pretextul pentru demararea rebranding-ului. In momentul in care vom obtine avizele necesare, cel mai probabil in luna februarie, vom trece in totalitate la noua denumire a companiei, EUROINS. Procesul de rebranding al ASITRANS Euroins va porni din interiorul companiei, de la angajati, si va fi extins ulterior in toate operatiunile - semnalistica agentiilor, campania de publicitate si identitate vizuala, relatia cu presa, etc.

XPRIMM: Cum considerati ca se va manifesta presiunea concurentei, suscitata de interesul crescut al investitorilor strategici de a intra pe piata romaneasca de asigurari, asupra ierarhiilor locale?
B. S.:
Apreciez ca in urmatorii doi-trei ani exista posibilitatea de a asista la achizitia unui important jucator regional, de catre o companie nereprezentata pe piata de asigurari din Romania, deoarece la ora actuala sunt trei-patru jucatori de talie globala care sunt inactivi in tara noastra sau in regiune. Este foarte posibil ca aceste companii sa isi faca aparitia prin cumpararea unei companii regionale. In ceea ce priveste ierarhiile, cred ca vor mai suporta modificari in functie de schimbarea contextului, tinand cont ca printre primele zece companii se afla inca societati care tin in principal de un canal de distributie, si companii care au alergat, cu concesii destul de mari, dupa cota de piata.

mihaela.circu@mxp.ro

sus


Bogdan STAN

Bogdan STAN
CEO
ASITRANS Euroins

Asigurari la
www.1asig.ro

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE



Viitorul suna bine!

Evolutia pietelor de asigurari si pensii private din Romania este inevitabila. Cat si cum vor creste acestea raman insa incertitudini, pe care doar timpul le poate elucida.
Totusi, acum, o parte dintre cei mai reputati lideri si specialisti din industriile de profil isi exprima, in premiera, opiniile in legatura cu potentialul si dinamica asigurarilor si pensiilor din Romania pentru urmatorii ani.

Piata asigurarilor generale - o schimbare de macaz?
Segmentul cu ponderea cea mai mare in intreaga industrie a asigurarilor din tara noastra, asigurarile non-viata, va continua sa creasca si in 2008 cu ritmuri cuprinse in jurul valorii de 25%. In aceste conditii, ponderea asigurarilor non-life va ramane constanta in jurul a 80% din totalul pietei - aceasta fiind concluzia comuna a expertilor in asigurari in ceea ce priveste anul in curs.

Click aici pentru detalii!

vlad.panciu@mxp.ro

sus

 

 

XPRIMM Newsletters

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU
Coordinator: Alexandru D. CIUNCAN

Editor in Chief: Mihaela CIRCU
Senior Editor: Costi BORODA
Editors: Andreea IONETE, Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Liviu HULUTA, Irina GALASANU, Vlad BOLDIJAR, Oana NECULA
Scientific Advisor: Daniela GHETU
Secretar de Redactie: Lidia POP

Accounts Manager: Georgiana OPREA
IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

Edition Responsible: Mihaela CIRCU
e-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2008 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici