![]() |
|
Powered by Media XPRIMM | |
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS | |
![]() ![]() |
De 7 ani impreuna! Buletinul Informativ de Asigurari XPRIMM Info a implinit, pe 5 februarie a.c., 7 ani de existenta.Momentul aniversar are o dubla semnificatie, avand in vedere ca XPRIMM Info este primul Newsletter marca Media XPRIMM. Va multumim si va invitam sa va "asigurati" in continuare cea mai buna informatie de profil!
Profitul - in continuare, un deziderat... Potentialul de evolutie a pietei asigurarilor din Romania este cunoscut de toata lumea. Insa, pe langa ratele de crestere cu doua cifre inregistrate de acest segment, nu trebuie uitata una dintre marile probleme ale industriei: lipsa profitului...
Interviu cu Bogdan STAN In 2006 am inregistrat cel mai mare ritm de crestere, de aproximativ 145%. Acelasi ritm ar fi putut continua si in 2007, insa managementul companiei a decis ridicarea standardelor in ceea ce priveste procesul de underwriting.
Viitorul suna bine! Evolutia pietelor de asigurari si pensii private din Romania este inevitabila. Cat si cum vor creste acestea raman insa incertitudini, pe care doar timpul le poate elucida.
Asiguratul poate fi proprietarul sau detinatorul legal al autovehiculului asigurat si/sau persoana autorizata de acesta sa il foloseasca. Partenerul autorizat al ASTRA-UNIQA pentru oferirea acestui serviciul este Compania de Asistenta CORIS International. Prin polita de asigurarea de asistenta rutiera, se ofera asistenta 24 de ore pe zi si acoperirea cheltuielilor in cazul in care autovehiculul asiguratului este in stare de nefunctionare sau nu prezinta siguranta pentru circulatie. Incepand cu 1 februarie 2008, posesorii politei EURO-CASCO de la ASTRA-UNIQA beneficiaza gratuit de pachetul de asistenta EuroAsist BASIC.
Vrei un loc de munca bine platit?
STIRI
INTERNE STIRI
EXTERNE |
Revista
PRIMM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
|
EDITORIAL |
Potentialul de evolutie a pietei asigurarilor din Romania este cunoscut de toata lumea. Insa, pe langa ratele de crestere cu doua cifre inregistrate de acest segment, nu trebuie uitata una dintre marile probleme ale industriei: lipsa profitului... Raportand doar subscrierile si cresterile inregistate, industria asigurarilor pare un fel de Eldorado pentru investitori, insa... Daca ne uitam la profitabilitatea companiilor de profil, aici lucrurile nu stau chiar atat de roz... Astfel, doar 20 de societati de asigurare au obtinut, in 2006, profit, conform Raportului CSA. Valoarea cumulata a acestuia a reprezentat 175,44 mil. lei (51,88 mil. EUR). In acelasi timp, 21 de companii inregistrau pierderi, volumul agregat la nivelul pietei fiind de 243,97 mil. lei (72,14 mil. EUR). Astfel rezultatul financiar agregat al industriei este unul negativ, de minus 20 mil. EUR. Cifrele publicate de asiguratori in cursul anului precedent ne indreptatesc sa estimam ca nici in 2007 situatia nu va fi mult schimbata. Astfel, marile companii au raportat profituri in scadere, in timp ce unele societati au postat pierderi considerabile. De ce nu se obtine profit? Una dintre posibilele explicatii este aceea ca asiguratorii actioneaza, in continuare, in baza unor strategii realizate in 2000-2001, cand realitatile pietei cereau o axare pe cota de piata... De asemenea, unii investitori au creat societati de asigurare, pe care au incercat sa le pozitioneze cat mai sus in clasamentele de profil, cu scopul de a le vinde ulterior. Nu trebuie neglijata aici nici eterna problema a daunalitatii pe segmentul asigurarilor auto, care trage serios in jos profitabilitatea companiilor non-life. Intrebandu-ne cat poate supravietui o industrie fara profit, trebuie sa remarcam ca piata asigurarilor din Romania, care se apropie de 18 ani (n. red.: prima companie de profil cu capital privat a fost infiintata in 1991) se pregateste sa atinga mult dorita maturitate. "A venit momentul ca asiguratorii sa realizeze o schimbare a modului in care fac business, de la axarea pe cota de piata la urmarirea profitabilitatii. Este timpul pentru o schimbare de macaz", declara, recent, Mihail TECAU, Director General al BCR Asigurari. Asadar, sa speram ca 2008 va marca pentru piata romaneasca a asigurarilor o trecere de la orientarea spre cota de piata, la obtinerea de profit... mihaela.circu@mxp.ro |
|
INTERVIU |
Bogdan STAN: In 2006 am inregistrat cel mai mare ritm de crestere, de aproximativ 145%. Acelasi ritm ar fi putut continua si in 2007, insa managementul companiei a decis ridicarea standardelor in ceea ce priveste procesul de underwriting. Spre exemplu, la inceputul anului 2007, ASITRANS Euroins a impus fransiza deductibila obligatorie pentru politele CASCO. Anul 2007 a fost de asemenea influentat negativ de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, asigurarile Carte Verde si asigurarile medicale pentru calatorii in strainatate reducandu-se semnificativ. Anul trecut a reprezentat totodata un an al confirmarilor, in care cifra de afaceri a crescut foarte aproape de 30 mil. EUR. ASITRANS Euroins s-a impus ca o companie stabila, cu aproximativ 100 de unitati in tara, cu peste 500 de angajati, o companie foarte aproape de Top 10. XPRIMM: Care sunt obiectivele vizate de catre compania pe care o conduceti in 2008? B. S.: Obiectivele vizeaza o cifra de afaceri de 50 mil. EUR, accederea in Top 10 spre finalul lui 2008 - inceputul anului 2009, rebranduirea, transferul de notorietate de pe ASITRANS Euroins Asigurari catre EUROINS Romania. Un alt obiectiv foarte important este acela de dezvoltarea a unei retele de francize in toata tara. Acest sistem de tip franciza va atrage foarte multi oameni de valoare in cadrul companiei, de la inspectori de asigurare, la agenti si chiar brokeri, care vor intelege foarte repede ca acest sistem le garanteaza venituri superioare. XPRIMM: La ce provocari va asteptati anul acesta la nivelul pietei asigurarilor? B. S.: Rata daunei pe segmentul asigurarilor auto va atinge valori neplacute pentru mai multe companii de asigurari. Aici trebuie specificat faptul ca rata daunei reprezinta, simplificand lucrurile, un raport intre daune si prime incasate. Daunele pot fi controlate de catre asiguratori intr-o oarecare masura, insa cuantumul primelor de asigurare tine exclusiv de acestia. Ideea pe care vreau sa o subliniez aici este ca tarifele practicate de anumite companii pentru asigurarile CASCO si RCA sunt insuficiente. Revenind la intrebare, una dintre provocari o reprezinta rata daunei, crescuta drept o consecinta a subtarifarii. In 2008, inafara de compania care va cumpara ASIBAN estimez ca inca doua companii mari isi vor face aparitia in Romania prin investitii de tip greenfield sau brownfield. XPRIMM: ASITRANS Euroins a avut una dintre cele mai vizibile campanii de promovare RCA. Care a fost investitia in publicitate? B. S.: ASITRANS Euroins nu a investit in promovarea RCA-ului, desi aparentele ar confirma acest lucru. Aceasta campanie de promovare a fost o etapa intermediara in transferarea notorietatii catre EUROINS Romania. Legat de campania RCA, consider ca este regretabila lipsa de inventivitate si persistenta prin care pomovarea acestui produs financiar, RCA, este legata de cele mai nastrusnice oferte (precum excursii in strainatate, tombole etc.) XPRIMM: Cand va demara procesul de rebranding si care sunt etapele acestuia? B. S.: Procesul a inceput deja in perioada decembrie - ianuarie, campania RCA fiind pretextul pentru demararea rebranding-ului. In momentul in care vom obtine avizele necesare, cel mai probabil in luna februarie, vom trece in totalitate la noua denumire a companiei, EUROINS. Procesul de rebranding al ASITRANS Euroins va porni din interiorul companiei, de la angajati, si va fi extins ulterior in toate operatiunile - semnalistica agentiilor, campania de publicitate si identitate vizuala, relatia cu presa, etc. XPRIMM: Cum considerati ca se va manifesta presiunea concurentei, suscitata de interesul crescut al investitorilor strategici de a intra pe piata romaneasca de asigurari, asupra ierarhiilor locale? B. S.: Apreciez ca in urmatorii doi-trei ani exista posibilitatea de a asista la achizitia unui important jucator regional, de catre o companie nereprezentata pe piata de asigurari din Romania, deoarece la ora actuala sunt trei-patru jucatori de talie globala care sunt inactivi in tara noastra sau in regiune. Este foarte posibil ca aceste companii sa isi faca aparitia prin cumpararea unei companii regionale. In ceea ce priveste ierarhiile, cred ca vor mai suporta modificari in functie de schimbarea contextului, tinand cont ca printre primele zece companii se afla inca societati care tin in principal de un canal de distributie, si companii care au alergat, cu concesii destul de mari, dupa cota de piata. mihaela.circu@mxp.ro |
Bogdan STAN Asigurari la |
|
TENDINTE |
Evolutia pietelor de asigurari si pensii private din Romania
este inevitabila. Cat si cum vor creste acestea raman insa incertitudini,
pe care doar timpul le poate elucida. vlad.panciu@mxp.ro |
|
|
General Director: Sergiu
COSTACHE Executive Director: Adriana
PANCIU |
![]() |
|
Daca doriti sa
primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici |
|
![]() |