Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 167, 13 decembrie 2007
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
INSURANCE PROFILE
GALA PREMIILOR PIETEI ASIGURARILOR
EDITORIAL

Ce-ar fi daca?

Cum ati reactiona daca vi s-ar spune ca asigurarile property reprezinta jumatate din piata de brokeraj in asigurari? Sau ca asigurarile de viata inseamna 20% din totalul intermedierilor? Oare vi s-ar parea plauzibila o pondere de peste 13% pentru asigurarile de raspundere civila generala?

continuare


INTERVIU

Interviu cu Ion Daniel LACUSTEANU
Vicepresedinte EUROBROKERS

EUROBROKERS incheie un an plin cu multe evenimente si realizari notabile! Inainte de toate, as remarca trendul deosebit al asigurarilor de viata, care anul acesta au crescut cu 50%. In al doilea rand, trebuie mentionata cresterea numarului de colaboratori activi, cu 34% fata de aceeasi perioada a anului 2006.

continuare


TENDINTE

Anul 2007 confirma tendinta de concentrare a pietei globale de asigurari

Fenomenul fuziunilor si achizitiilor, intens manifestat in ultimii trei ani in industria de asigurari si reasigurari, atat la nivel national, cat si european, demarat in tromba in conditiile globalizarii economice si al crearii pietei unice europene, si-a accelerat considerabil evolutia si in 2007, in special in pietele emergente.

continuare


PRODUS


PrIMMa Afacere&Protectie de la ASTRA-UNIQA

Pentru protectia afacerii pe care ati construit-o, ASTRA-UNIQA a creat produsul de asigurare PrIMMa Afacere, special destinat intreprinderilor mici si mijlocii, cum este si aceasta in care dumneavoastra ati investit munca si resurse financiare.
PrIMMa Afacere se adreseaza atat microintreprinderilor care au pana la noua salariati, cat si intreprinderilor mici si mijlocii care au intre 10 si 249 de salariati.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

ALLIANZ-TIRIAC Asigurari
ARDAF
ASITRANS Asigurari
ASTRA-UNIQA
CREDIT EUROPE Asigurari
INTERAMERICAN
OMNIASIG
OMNIASIG Asigurari de Viata
ASIGEST
AUTOTAL
AVUS

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!


ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private
MUNICH Re
BCR Asigurari de Viata
WILLIS

AUDATEX
MICROSOFT
ASIBAN
BT Asigurari
OMNIASIG Asigurari de Viata
ASIGEST
ASIGEST Agri
   
ASIBAN
Jacob Fleming
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 EDITORIAL


Ce-ar fi daca?


Cum ati reactiona daca vi s-ar spune ca asigurarile property reprezinta jumatate din piata de brokeraj in asigurari? Sau ca asigurarile de viata inseamna 20% din totalul intermedierilor? Oare vi s-ar parea plauzibila o pondere de peste 13% pentru asigurarile de raspundere civila generala? Intr-adevar, cifrele starnesc uimire si, intr-adevar, sunt ireale. Dar poate multi ar considera structura expusa mai sus ca fiind ideala, o structura spre care ar trebui sa tinda piata locala de brokeraj in asigurari.

In primele noua luni ale anului in curs asigurarile auto reprezentau, potrivit estimarilor noastre, 70% din piata. Este de ajuns sa analizam structura vanzarilor de autoturisme noi si putem obtine cu usurinta tendinta de evolutie a pietei de brokeraj. E adevarat, asigurarile auto au un cuvant greu de spus in structura pietei si, bineinteles, in definirea clasamentului general al pietei. In prezentul articol ne propunem o altfel de analiza a pietei de intermediere in asigurari sau, mai bine zis, o analiza a pietei asigurarilor non-auto. Departe de noi gandul de a blama sau acuza brokerii captivi sau cei care se orienteaza preponderent catre asigurarile auto. Acestia au meritele lor incontestabile, reprezentate cel putin prin contributia la cresterea cantitativa a pietei.

30% pentru non-auto
Asa cum aminteam, intermedierile care provin din asigurari, altele decat cele auto, reprezinta aproape o treime din piata de brokeraj, adica circa 93 mil. EUR. Suma precizata este echivalentul a 14% din valoarea primelor brute subscrise pentru categoriile de asigurari mentionate. De fapt, valoarea subscrierilor din asigurari - altele decat cele auto, a depasit in primele noua luni ale anului in curs 675 mil. EUR. Asadar, pentru asigurarile non-auto constatam o pondere cu aproape 6 puncte procentuale mai scazuta decat media pietei intermedierilor in subscrieri.

O structura realizata potrivit scenariului si care rezulta din eliminarea asigurarilor auto din ecuatia intermedierilor ar conduce la urmatoarele ponderi pe clasele importante de asigurari: asigurari de viata (20%), asigurari de tip property (50%) si asigurari de raspundere civila generala (13%). Dar, evident, nu am putea opri scenariul doar la structura pietei pe clase de asigurari. Schimbarile spectaculoase au loc in ierarhia companiilor din piata. Evident, precizam din nou ca cifrele prezentate aici sunt rezultatul unei ipoteze de lucru si reprezinta doar o ierarhizare care se bazeaza pe rezultatele a doar 30% din piata de brokeraj. Asadar...

... o altfel de ierarhie!
MARSH, AON Romania, GRAS SAVOYE ROMANIA, LONDON Brokers si EOS Risq ar fi, in aceasta ordine, primele cinci dintre companiile din piata care ne-au furnizat date referitoare la rezultatele primelor noua luni ale anului in curs. De fapt, primele doua dintre companiile mentionate, MARSH si AON Romania, ocupa pozitiile a doua, respectiv a treia in clasamentul general.

MARSH, lider pe segmentul non-auto, detine o cota de aproape 14% din piata asigurarilor amintite in conditiile in care intermedierile care provin din asigurarile non-auto reprezinta circa 42% din afacerile MARSH Romania in perioada analizata. Ocupantul celei de a doua pozitii, AON Romania, detine o cota de circa 7% din piata non-auto, in conditiile in care clasele de asigurari amintite detin o pondere de peste 28% din intermedierile realizate de companie in perioada la care facem referire.

Dintre companiile care ne-au furnizat date merita sa amintim cateva, pentru care volumul afacerilor non-auto reprezinta peste jumatate din primele intermediate: FAIRWAY (100%), FEHU Broker (72,34%), EOS Risq (72,12%), ZURICH Broker (58,88%), LONDON Broker (57,55%), GRAS SAVOYE Romania (53,66%).

Spre o piata matura
Cu cea mai mare parte a afacerilor influentate direct de piata auto, brokerajul in asigurari din Romania este inca departe de maturitate. Cresterile spectaculoase consemnate la nivelul pietei, an de an, si, in principal, datorate asigurarilor auto, ne conduc la concluzia ca asistam doar la o crestere cantitativa.
Cum evolutia descendenta a pietei auto nu se prefigureaza intr-un orizont apropiat, ne asteptam ca aceasta evolutie sa continue si in viitor. Adevarata crestere a pietei de brokeraj ar trebui sa aiba un caracter puternic calitativ care, pe de-o parte, marcat de sporirea ponderii intermedierilor in totalul subscrierilor, ceea ce ar determina, practic, o crestere in ansamblul pietei de intermediere, superioara celei consemnate la nivelul pietei asigurarilor si, pe de alta parte, consemnarea unor rate de crestere superioare pentru asigurarile non-auto. Proportia de 30% non-auto existenta in acest moment in piata locala de brokeraj in asigurari reprezinta de fapt temelia unei viitoare cresteri sustinute. Odata cu o posibila evolutie constanta a asigurarilor auto, celelalte clase de asigurari care, in prezent, au o pondere redusa, vor contribui decisiv la atingerea stadiului de maturitate a pietei locale de brokeraj in asigurari.

alex.rosca@mxp.ro

sus

Club ARO




WILLIS
FADATA
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 INTERVIU


Interviu cu Ion Daniel LACUSTEANU
Vicepresedinte EUROBROKERS

XPRIMM: Care sunt cele mai semnificative realizari ale EUROBROKERS in 2007?
Daniel LACUSTEANU:
EUROBROKERS incheie un an plin cu multe evenimente si realizari notabile! Inainte de toate, as remarca trendul deosebit al asigurarilor de viata, care anul acesta au crescut cu 50%. In al doilea rand, trebuie mentionata cresterea numarului de colaboratori activi, cu 34% fata de aceeasi perioada a anului 2006. De punctat ca intr-o companie care se dezvolta in sistem MLM important este numarul colaboratorilor activi fata de cati ar dori sa dezvolte afaceri in acest sistem bazat pe marketingul de referinta.
In al treilea rand, este vorba de cresterea cifrei de afaceri cu peste 30%. Acest aspect esential in dezvoltarea companiei a fost si mai evident in semestrul al doilea, cand cifra de afaceri a companiei a crescut galopant. Nu in ultimul rand, ne trecem in cont inca doua realizari de exceptie: un sediu central al companiei in Otopeni si un nou parteneriat strategic pe linia asigurarilor de viata cu compania GENERALI, pe langa cel care exista si functioneaza foarte bine cu compania AIG Life.

XPRIMM: Recent, EUROBROKERS a demarat un parteneriat cu GENERALI si pe piata pensiilor private. Care sunt, dupa trei luni de la debutul colectarii, rezultatele acestei colaborari?
D. L.:
Intr-adevar, EUROBROKERS - Broker de Pensii Private, companie din holdingul EUROBROKERS, a initiat parteneriatul pe pensii private cu Fondul GENERALI "ARIPI". La doua luni de la debutul colaborarii noastre suntem incantati de rezultate, care inseamna 46.000 de adeziuni.

XPRIMM: In vara lui 2007 EUROBROKERS isi reloca sediul central la Otopeni. Cum a fost influentata compania de aceasta conectare mai directa la lumea afacerilor din Capitala?
D. L.:
Acest lucru inca nu se face simtit in cifre. Cert este ca suntem mai aproape de toti partenerii nostri. Multe contacte prin telefoane sau ocazionate de diverse manifestari in domeniu unde se reclama prezenta celor care creeaza si dezvolta piata asigurarilor au fost inlocuite curent de intalniri directe in care se dezbat in liniste si cu resurse de timp suficiente toate aspectele unui parteneriat.

XPRIMM: Care sunt obiectivele EUROBROKERS in 2008?
D. L.:
Sunt multe, foarte multe. Am sa le enumar, fiindca nu pot stabili inca o ordine.
Astfel, ne propunem cresterea in planul profesionalizarii asistentilor in brokeraj pentru imbunatatirea performantelor tehnice si financiare, identificarea de avantaje competitive in piata de profil, servirea profesionista a clientilor pe care ii gestionam impreuna cu societatile de asigurari, dar care vrem sa simta EUROBROKERS mai aproape de inimile si interesele lor. Intentionam, de asemenea, sa ne consolidam prezenta in cat mai multe zone strategice, prin deschiderea de noi reprezentante, agentii si puncte de lucru. Ne propunem, in acelasi timp, sa crestem trei locuri in topul brokerilor de asigurari. Bineinteles ca tot ceea ce ne dorim acum poate suferi modificari in functie de contextul pietei asigurarilor si evolutia ei. In asigurari este ca in viata, astfel, in eforturile noastre de a ne asigura existenta, pot sa intervina multe schimbari neasteptate, incat, pentru a supravietui, trebuie sa acceptam ca schimbarea este inevitabila si ca trebuie sa ne modelam viata in raport cu noile situatii. Dar suntem pregatiti. Avem mai multa experienta, mai mult antrenament, mai multe resurse financiare si umane pentru a face din anul 2008 un an de referinta in istoria companiei noastre, cu atat mai mult cu cat dorim sa-l marcam drept anul in care "punem piciorul" in Europa. Ne dorim foarte mult ca sfarsitul anului 2008 sa ne gaseasca in Europa cu cel putin o reprezentanta.

XPRIMM: Cum preconizati ca va evolua piata romaneasca de brokeraj in asigurari in anul 2008?
D. L.:
Consideram ca aceasta piata va evolua exact dupa asteptarile brokerilor: cel putin 40% din piata adjudecata. Adica jumatate din media europeana. Si asa va fi!

mihaela.circu@mxp.ro

sus


Ion Daniel LACUSTEANU

Ion Daniel LACUSTEANU
Vicepresedinte EUROBROKERS

Asigurari la
www.1asig.ro

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE


Anul 2007 confirma tendinta de concentrare a pietei globale de asigurari

Fenomenul fuziunilor si achizitiilor, intens manifestat in ultimii trei ani in industria de asigurari si reasigurari, atat la nivel national cat si european, demarat in tromba in conditiile globalizarii economice si al crearii pietei unice europene, si-a accelerat considerabil evolutia si in 2007 in special in pietele emergente.

Astfel, finalizarea operatiunii de vanzare de catre AXA a WINTERTHUR SUA celor de la QBE Insurance Group, dupa ce la mijlocul lui 2006 cumparase compania mama a subsidiarei americane de la CREDIT SUISSE, precum si preluarea PRAETORIAN Financial de catre acelasi grup australian de la reasiguratorul german HANNOVER Re la inceputul lui 2007, au constituit primele ingrediente ale unui an "condimentat" de achizitii importante.

Acelasi lucru se poate spune atat despre interesul tot mai crescut al reasiguratorilor din Bermuda pentru piata LLOYD's, care, supusi fiind unor mari presiuni din partea agentiilor de rating, analizeaza atent oportunitatile de preluare ivite pe celebra piata londoneza de asigurari, cat si despre intentia bancii americane de investitii GOLDMAN Sachs de a achizitiona BENFIELD, unul dintre cei mai importanti brokeri de reasigurare din lume, vizat totodata de rivalii AON si MARSH.

Tendinta de concentrare se manifesta pregnant si la nivelul industriei globale de reasigurari, ierarhia jucatorilor fiind spectaculos zdruncinata in 2006...

Click aici pentru detalii!

andreea.ionete@mxp.ro

sus

 

 

XPRIMM Newsletters

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU
Coordinator: Alexandru D. CIUNCAN

Editor in Chief: Mihaela CIRCU
Senior Editor: Costi BORODA
Editors: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mirabela POSTOLACHE, Andreea IONETE, Liviu HULUTA, Irina GALASANU, Vlad BOLDIJAR, Oana NECULA
Scientific Advisor: Daniela GHETU

Accounts Manager: Georgiana OPREA
IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

Edition Responsible: Costi BORODA
e-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2007 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici