Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 163, 18 octombrie 2007
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
INSURANCE PROFILE
ALB
EDITORIAL

Intelegand Europa de Est

Cred ca suntem cu totii de acord cu doua lucruri - acela ca viitorul pietei europene a asigurarilor se gaseste in Centrul si Estul continentului si ca primul pas pentru a intra pe aceste noi piete este acela de a le cunoaste si intelege.

continuare


INTERVIU

Interviu cu Daniel TUDOR,
Presedinte - Director General, ARDAF

Avand ca punct de pornire preluarea recenta de catre grupul ceh de investitii PPF, ARDAF a demarat un amplu proces de reorganizare, propunandu-si un an 2007 dinamic, marcat de numeroase schimbari pozitive. Va invitam sa aflati, dintr-un interviu cu Daniel TUDOR, Presedinte-Director General, detaliile care contureaza noua identitate corporativa a ARDAF si strategiile care stau la baza procesului de repozitionare a companiei pe piata de profil.

continuare


TENDINTE

Investiti in informare, ca sa investim pentru pensie

Studii intreprinse la nivel international au demonstrat un nivel alarmant de scazut al "alfabetizarii" financiare in randul populatiei si, implicit, un grad foarte redus de constientizare a necesitatii si importantei economisirii pentru pensie. Astfel, intr-o dezbatere online organizata de OECD cu privire la modalitatile de finantare a perioadei de dupa retragerea din activitate, economistii Monika QUEISSER, Ed WHITEHOUSE, Fiona STEWART si Pablo ANTOLIN au aratat ca aceasta stare de lucruri caracterizeaza aproape in egala masura atat tarile avansate economic, cat si cele emergente.

continuare


PRODUS


Asigurarea creditelor comerciale acordate persoanelor juridice
de la
BCR Asigurari

BCR Asigurari vine in ajutorul persoanelor juridice printr-un produs nou destinat in exclusivitate societatilor comerciale si anume Asigurarea creditelor comerciale acordate persoanelor juridice de catre societati comerciale, - polita care acopera pierderile financiare generate de neincasarea contravalorii facturilor de la clienti, la termenele stabilite contractual, ca urmare a insolvabilitatii sau incapacitatii de plata a debitorilor.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

ASIBAN
ASITRANS Asigurari
ATE Insurance
BCR Asigurari
BT Asigurari
INTERAMERICAN
OMNIASIG Asigurari de Viata
UNITA
ASIGEST
AVUS
MARSH

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!


MUNICH Re
BCR Asigurari de Viata
WILLIS

AUDATEX
MICROSOFT
ASIBAN
BT Asigurari
OMNIASIG Asigurari de Viata
ARDAF
ASIGEST
ASIGEST Agri
   
ASIBAN
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 EDITORIAL


Intelegand Europa de Est

Cred ca suntem cu totii de acord cu doua lucruri - acela ca viitorul pietei europene a asigurarilor se gaseste in Centrul si Estul continentului si ca primul pas pentru a intra pe aceste noi piete este cunoasterea si intelegerea acestora.

Am fost adesea intrebat de ce tot mai multe companii din Europa Centrala si de Est si, mai ales, din fosta Uniune Sovietica (Ucraina, Rusia, Belarus, Kazahstan, Moldova s.a.) participa anual la FIAR - Forumul International Asigurari-Reasigurari de la Sinaia, Romania.

Raspunsul meu e simplu - pentru ca Romania a fost, este si va fi cea mai buna punte de comunicare si intelegere intre Vestul si Estul batranului continent.

Pornind de aici devine perfect explicabil faptul ca strategia noastra de a promova pietele de profil din Rasaritul Europei ne-a dus la o foarte buna cunoastere a realitatilor, dezvoltarii si potentialului acestora.

Ce alta dovada am putea avea in acest sens decat recenta semnare a Memorandumului de buna colaborare si promovare reciproca parafat recent la Yalta intre Liga Companiilor de Asigurare din Ucraina (LIOU) si Trustul de presa XPRIMM?

Asadar, daca vreti sa va conectati la ceea ce se intampla in aceste zone atat de importante pentru viitorul asigurarilor in Europa, va asteptam intre 19-23 mai 2008 la cea de a XI-a Editie a FIAR.

sergiu.costache@mxp.ro

sus

Club ARO




WILLIS
FADATA
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 INTERVIU


Interviu cu Daniel TUDOR,
Presedinte - Director General, ARDAF

XPRIMM: Redresarea financiara a companiei are ca punct de plecare preluarea recenta de catre grupul de investitii ceh PPF. Care va fi, in acest context, evolutia ARDAF in urmatoarea perioada?
Daniel TUDOR: Incepand cu luna februarie 2007, PPF Investments Group, unul dintre liderii pietelor financiare si de asigurari din Europa Centrala si de Est, precum si din Asia, a preluat controlul companiei ARDAF, achizitionand pachetul de actiuni detinut pana la acea data de catre omul de afaceri Ovidiu TENDER.
Acest moment, crucial in evolutia ARDAF, a marcat desprinderea de trecut, reprezentand totodata relansarea activitatii companiei pe noi baze si demararea ofensivei pentru repozitionarea in topul asiguratorilor care isi desfasoara activitatea pe piata autohtona. A fost demarat in forta procesul de consolidare structurala si organizationala la nivelul companiei.
Capitalul social a fost majorat de la 50.065.826,6 lei la 162.588.888,1 lei (circa 48,7 mil. EUR), ARDAF clasandu-se in prezent, din punctul de vedere al capitalizarii, pe pozitia secunda in topul asiguratorilor din Romania. Intarirea bazei de capital propriu in vederea sustinerii adecvate a activitatii desfasurate a fost primul pas al strategiei de redresare.
Vechea echipa de conducere si angajatii compromisi moral, responsabili de pierderile financiare inregistrate de ARDAF in ultimii ani, au fost schimbati, acestia fiind inlocuiti cu manageri si specialisti valorosi din piata de profil.
Avem forta necesara si dispunem de premisele si de sustinerea financiara care ne permit revenirea in topul operatorilor din industria asigurarilor. Suntem in masura sa demonstram clientilor, partenerilor si colaboratorilor, opiniei publice, in general, ca ARDAF a redevenit un asigurator de elita.

XPRIMM: Cum apreciati activitatea desfasurata, in prima jumatate a acestui an, de compania pe care o conduceti?
D.T.:
As caracteriza primul semestru al anului in curs ca fiind unul extrem de dinamic si marcat de numeroase schimbari pozitive. Prioritatile noastre au constat in implementarea unei politici atente, corecte si loiale fata de toate entitatile implicate in business - clienti, asociati, angajati, actionari si in construirea unor relatii de calitate cu acestia, ca baza de plecare pentru schimbarea perceptiei curente in legatura cu brand-ul ARDAF.
Relevant este faptul ca, la finalul primului semestru al anului 2007, ARDAF a obtinut o reducere a pierderii cu peste 56%, in comparatie cu perioada similara a anului anterior. In pofida faptului ca valoarea primelor brute subscrise in acest interval, respectiv 80,94 mil. lei (25,29 mil. EUR), a inregistrat o usoara scadere fata de semestrul I/2006, implicand pierderea unei pozitii in topul companiilor de profil. Suntem optimisti in legatura cu posibilitatea recuperarii acestei pierderi in cursul anului viitor.
Strategia noastra de business a fost definita de orientarea prioritara catre calitatea fara compromisuri si onorarea obligatiilor asumate prin contractele de asigurare.
Reorientarea politicii de vanzare in directia subscrierii pe principii de prudentialitate si profitabilitate (selectia riguroasa a riscurilor) este de natura sa conduca la o crestere sanatoasa a companiei si la echilibrarea portofoliului ARDAF. Consider relevant, in acest sens, faptul ca aproximativ 23% dintre contractele de asigurare "paguboase" incheiate pe parcursul anului 2006 au fost reziliate.
Pe de alta parte, doresc sa subliniez faptul ca am acordat o atentie speciala onorarii obligatiilor asumate in relatia cu clientii, obligatii pe care predecesorii nostri, din pacate, le-au tratat cu dezinteres. Asta ca sa ma exprim elegant. De altfel, acesta a reprezentat startul nostru in cursa pentru redobandirea credibilitatii ARDAF: plata despagubirilor restante, concomitent cu implementarea unei noi metodologii de instrumentare a dosarelor de dauna, in vederea simplificarii etapelor care trebuie parcurse si a reducerii timpilor de lichidare a acestora. In sprijinul afirmatiilor anterioare, voi mentiona doar faptul ca, de la inceputul anului, ARDAF a platit despagubiri in valoare de peste 70 mil. lei.

XPRIMM: Ce presupune procesul de restructurare a ARDAF si care sunt elementele de noutate pregatite de compania pe care o reprezentati?
D.T.:
Prefer, din punct de vedere strict terminologic, termenul reorganizare. Desigur, procesul amplu de reorganizare pe care il traverseaza ARDAF implica si restructurarea, aceasta vizand, implicit, aspectele administrative ale activitatii desfasurate.
Toate deciziile referitoare la eficientizare prin reducerea costurilor activitatii desfasurate au fost adoptate pe baza unor analize detaliate la nivel de angajat, de sucursala si de companie.
Principala etapa a procesului de reorganizare a ARDAF o constituie mutarea structurii administrative centrale de la Cluj-Napoca la Bucuresti, pana la inceputul anului 2008. Ratiunea principala care a stat la baza acestei decizii a fost exploatarea potentialului semnificativ de crestere a pietei asigurarilor in Capitala, din perspectiva planului nostru de crestere a subscrierilor cu aproximativ 20%.
In ceea ce priveste reteaua teritoriala a companiei, unul dintre principalele atuuri ARDAF (societatea dispune, in prezent, de una dintre cele mai bine "aspectate" structuri teritoriale, cu 218 de sucursale, agentii si puncte de vanzare organizate in 35 de sucursale), avem in vedere dezvoltarea, modernizarea si utilarea locatiilor ARDAF in conformitate cu standardele domeniului si cu noua identitate corporativa.

XPRIMM: Ce planuri aveti pentru actuala structura de la Cluj-Napoca?
D.T.:
Actuala structura administrativa de la Cluj-Napoca se va transforma intr-un Centru Zonal care va coordona activitatea de subscriere si derularea formalitatilor de lichidare a daunelor desfasurate de 16 dintre sucursalele ARDAF.
In ceea ce priveste personalul, specialistii si personalul de back-office care isi desfasoara in prezent activitatea in cadrul Administratiei Centrale din Cluj, urmeaza sa fie integrati in cadrul echipei din Bucuresti, desigur, in masura in care doresc si isi asuma relocarea in Capitala.

XPRIMM: Veti implementa si o noua politica de resurse umane?
D.T.:
La nivelul capitalului uman implicat, procesul de reorganizare si optimizare a activitatii desfasurate a insemnat construirea si consolidarea noii echipe ARDAF. Campania de recrutare derulata pe parcursul acestor luni a condus la atragerea in cadrul companiei a unor specialisti valorosi din industria asigurarilor.
Preocuparile prioritare ale noii echipe ARDAF au fost optimizarea produselor si a serviciilor de vanzare si post-vanzare, in sensul cresterii calitatii acestora si al diversificarii ofertei, prin implementarea unor solutii moderne, similare celor existente la nivel international.

XPRIMM: Ce ne puteti spune despre planurile grupului de investitii ceh PPF, in Romania?
D.T.:
PPF Investments Group reprezinta un investitor strategic, interesat sa sustina relansarea ARDAF si sa dezvolte afacerile de asigurari detinute pe piata din Romania.

XPRIMM: In ce mod va influenta apartenenta la grupul PPF, brand-ul ARDAF?
D.T.:
Eforturile sustinute de schimbare a perceptiei curente asupra brand-ului ARDAF au continuat cu lansarea in luna septembrie a unei puternice campanii de repozitionare, de comunicare a noilor valori corporative. Scopul nostru este impunerea in constiinta opiniei publice a imaginii consistente, credibile a noului ARDAF - companie solida, competitiva, eficienta, cu o oferta de produse si servicii similare cu acelea oferite de concurenta.
PPF Investments Group, parte a grupului ceh PPF, reprezinta un investitor strategic concentrat pe sustinerea relansarii ARDAF si a repozitionarii sale in elita asiguratorilor autohtoni. De asemenea, PPF Investments Group vizeaza consolidarea si dezvoltarea activitatii de asigurari in Romania, unde mai detine, de asemenea, compania de asigurari RAI (Roumanie Assurance International), specializata in domeniul asigurarilor medicale pentru calatorii in strainatate.

daniela.ghetu@mxp.ro

sus


Daniel TUDOR

Daniel TUDOR,
Presedinte - Director General, ARDAF

Asigurari la
www.1asig.ro

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE


Investiti in informare, ca sa investim pentru pensie

Studii intreprinse la nivel international au demonstrat un nivel alarmant de scazut al "alfabetizarii" financiare in randul populatiei si, implicit, un grad foarte redus de constientizare a necesitatii si importantei economisirii pentru pensie. Astfel, intr-o dezbatere online organizata de OECD cu privire la modalitatile de finantare a perioadei de dupa retragerea din activitate, economistii Monika QUEISSER, Ed WHITEHOUSE, Fiona STEWART si Pablo ANTOLIN au aratat ca aceasta stare de lucruri caracterizeaza aproape in egala masura atat tarile avansate economic, cat si economiile emergente.

Click aici pentru detalii!

daniela.ghetu@mxp.ro

Peste 1.000 mld. EUR pentru batranul continent

Piata asigurarilor din Europa a depasit, la finele lui 2006, pentru prima data in istorie, pragul de 1.000 mld. EUR prime brute subscrise, conform raportului CEA - Comite Europeen des Assurances pentru anii 2005-2006, publicat recent. Astfel, subscrierile realizate in anul precedent de catre industria de profil de pe batranul continent au reprezentat peste 1.065 mld. EUR, in crestere cu 4,8%.

Aceasta tendinta pozitiva are loc in contextul boom-ului inregistrat de pietele bursiere, dar si pe fondul cresterii generale a economiei mondiale. Rata de majorare inregistata de piata europeana a asigurarilor este superioara celei din Statele Unite ale Americii (2,7%), insa inferioara celei din pietele din tarile industrializate ale Asiei.

Click aici pentru detalii!

mihaela.circu@mxp.ro

sus

 

 

XPRIMM Newsletters

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU
Coordinator: Alexandru CIUNCAN

Editor in Chief: Mihaela CIRCU
Editors: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mirabela POSTOLACHE, Andreea IONETE, Liviu HULUTA, Irina GALASANU, Vlad BOLDIJAR

Events Coordinator: Georgiana OPREA
IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

Edition Responsible: Costi BORODA
e-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2007 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici