XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 160, 6 septembrie 2007
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
ICAR Forum INSURANCE PROFILE
EDITORIAL

Bani albi, pentru zile... albe

Batranei fericiti jucand tenis, pe terenul de golf, in croaziere... Aceasta este imaginea pensionarilor din tarile vestice. Si dupa cum multi s-au convins deja, aceasta este realitatea, nu doar o viziune idilica prezentata in reclame sau in filmele comerciale.

continuare


INTERVIU

Interviu cu Shah ROUF,
CEO,
AVIVA Grup Romania

Cred ca nu exista nicio indoiala ca, in prezent, Romania este predominant o piata de asigurari generale, in termeni de prime brute subscrise, venituri, structura a angajatilor, dar si din punct de vedere al ponderii asigurarilor non-viata in activitatea asiguratorilor.

continuare


TENDINTE

Spre o piata de 2 mld. EUR

Piata asigurarilor din Europa a depasit, la finele lui 2006, pentru prima data in istorie, pragul de 1.000 mld. EUR in prime brute subscrise, conform celor mai recente date furnizate de catre CEA - Comite Europeen des Assurances.

continuare


PRODUS

ASIGURAREA COMPLEXA A LOCUINTEI
de la
BCR Asigurari

Produsul se adreseaza oricarei persoane fizice sau juridice care detine cladiri cu destinatia locativa (minimum 70% din suprafata utila totala a imobilului) sau bunuri si care are un interes patrimonial asupra bunurilor asigurate.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

ASIBAN
ASITRANS Asigurari
ASTRA-UNIQA
BT Asigurari
CREDIT EUROPE Asigurari
INTERAMERICAN
OMNIASIG Asigurari de Viata
AON Romania Broker de Asigurare Reasigurare
ASIGEST
AVUS
MARSH

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!


MUNICH Re
BCR Asigurari de Viata
WILLIS

AUDATEX
MICROSOFT
ASIBAN
BT Asigurari
OMNIASIG Asigurari de Viata
ARDAF
ASIGEST
ASIGEST Agri
   
ASIBAN Competitive Distribution Strategies For The Insurance Sector
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 EDITORIAL


Bani albi, pentru zile... albe

Batranei fericiti jucand tenis, pe terenul de golf, in croaziere... Aceasta este imaginea pensionarilor din tarile vestice. Si dupa cum multi s-au convins deja, aceasta este realitatea, nu doar o viziune idilica prezentata in reclame sau in filmele comerciale.

In contrast cu acestea, cozi la medicamente, fosti profesori universitari cersind la coltul strazii, umilinte si o batranete impovaratoare... Reportajele prezentate de televiziuni ne arata ca trebuie sa facem ceva. Dar ce? Mai bine sa faca Statul...

Trecand peste discutii referitoare la oportunitatea majorarii pensiilor din fonduri bugetare, desi nu mai putem face prea multe pentru ei, suntem, in prezent, in situatia de a face ceva pentru noi...

Acesta este unul dintre avantajele incontestabile ale reformei pensiilor...

Asadar, contribuind cu o suma lunara de pana la 15% din venitul salarial brut, poti obtine beneficii suplimentare la varsta pensionarii. De asemenea, cu cat incepi sa economisesti mai devreme, cu atat suma acumulata va fi mai substantiala.

Desi unele analize realizate in ultimii ani arata ca romanii nu prea economisesc, cultura populara ne arata ca mentalitatea poporului nostru este aplecata spre crearea de rezerve... Astfel, "romanii pun bani la ciorap", strang "bani albi pentru zile negre"...
Dar, poate a venit momentul sa schimbam ceva... Acum putem incepe sa punem deoparte "bani albi... pentru zile albe"...

Nu uitati, "Cum iti asterni, asa dormi!"

mihaela.circu@mxp.ro

sus

Hotel CARMEN




WILLIS
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
 INTERVIU


Interviu cu Shah ROUF,
CEO,
AVIVA Grup Romania

XPRIMM: Cum apreciati evolutia pietei de asigurari de viata din Romania, in special in acest an?
Shah ROUF:
Cred ca nu exista nicio indoiala ca, in prezent, Romania este predominant o piata de asigurari generale, in termeni de prime brute subscrise, venituri, structura a angajatilor, dar si din punct de vedere al ponderii asigurarilor non-viata in activitatea asiguratorilor. Pentru anii ce vor urma, nu intrevad schimbari majore in acest sens, dar pot spune ca piata asigurarilor de viata are un potential excelent, deoarece am demarat pe aceasta clasa de la un nivel foarte aproape de zero. Contextul actual in care economia se maturizeaza, si nu ma refer aici doar la o cresterea PIB-ului, iar oamenii isi deschid depozite bancare, constituie principalul indicator al ceea ce noi speram sa devina o afacere pe termen lung, in conditiile in care noi reprezentam o parte a mecanismului de economisire. Noi, AVIVA, nu ne consideram o companie de asigurari de viata, activitatea noastra se bazeaza pe partea de economisire pe termen lung si, implicit, de protejare a activelor clientilor nostri, operatiune ce include asigurarea de viata.
Pe masura ce piata si compania se maturizeaza, tendinta este de a ne axa mai mult pe segmentul protectiei financiare, acesta devenind astfel un subelement al produselor de economisire pe termen lung.
Speram sa identificam formarea acestui trend si in Romania. O mare parte a afacerilor noastre se bazeaza pe asigurarile de viata, insa, mi-ar placea sa observ o crestere pentru produsele de protectie financiara, in general. Oamenii trebuie sa-si inteleaga necesitatile in materie de protectie financiara si sa actioneze in acest sens, nu doar pentru a-si putea permite contractarea unui credit de la banca ci si pentru ca ei sunt singurii care, la nivel individual, isi pot evalua situatia financiara, nevoile existente in familie si consecintele ce deriva din acestea.
Pe de alta parte, sperantele pe care le avem de la reforma pensiilor se refera la constientizarea de catre populatie a existentei de produse de economisire atat pentru pensii, cat si pentru alte nevoi pe care le-ar avea si ne asteptam sa investeasca alaturi de noi in viitor si in propriile aspiratii.

XPRIMM: Puteti face o estimare in ceea ce priveste volumul de prime brute subscrise din asigurari de viata pentru anul 2010?
S. R.:
Industria asigurarilor de viata se situeaza, in acest moment, in jurul a 350 mil. EUR, rata de crestere fiind undeva intre 20% si 30%. Estimam ca atat volumul de subscrieri, cat si ritmul de crestere vor consemna dinamici pozitive, in primul rand ca efect al pensiilor, dar si al cresterii cu 10%, in medie, a nivelului de trai. Pornind de la aceasta premisa, in anul 2010, piata asigurarilor de viata s-ar putea apropia de 1 mld. EUR, fara a pune la socoteala valoarea activelor aferente sistemului de pensii private.

XPRIMM: In opinia Dvs., care va fi cel mai puternic competitor pe piata pensiilor private?
S. R.:
Companiile cu activitate semnificativa pe piata asigurarilor de viata, bineinteles: ING, ALLIANZ-TIRIAC si AIG, acestia fiind si principalii jucatori ai pietelor de pensii private din alte tari. Motivul pentru care noi ne-am pozitionat atat de bine este faptul ca intelegem produsul si intelegem procesul de distributie. Un aspect surprinzator in Romania este gradul mare de implicare a bancilor pe aceasta piata, acestea nefiind niste jucatori atat de importanti in alte parti ale lumii.
Pentru Romania, exemplul cel mai elocvent si mai bun este dat de Polonia. Aici a fost nevoie de abordarea reformei pensiilor din punctul de vedere al unui demers didactic continuu si au avut un succes considerabil.
In termeni de contributii lunare, AVIVA ia in administrare 19 mil. EUR din Polonia, o suma enorma de bani. In urma cu noua ani, in aceeasi tara, cetatenii erau apatici, unii mai putin interesati de subiect decat altii; acum, toata lumea are un fond de pensii si orice subiect legat de reforma pensiilor vehiculat in mass-media le atrage atentia, deoarece realizeaza impactul direct, fiind vorba de propriile economii. Sper ca acelasi lucru sa se intample si in Romania.

XPRIMM: AVIVA a inceput sa opereze in Romania alaturi de BRD. Care este motivul pentru care nu colaborati si pe piata pensiilor private? In fapt, sunteti competitori si parteneri in acelasi timp.
S. R.:
Ne-ar fi interesat sa lucram cu BRD, insa pentru aceasta linie de afaceri avem interese diferite.
Noi suntem lideri globali in bancassurance, si aici ma refer la parteneriate asigurator-banca si nu la grupuri financiare precum ING sau FORTIS. Avem o multime de parteneri care variaza de la un segment de piata la altul. Asadar, exista situatii in care uneori lucram cu o banca, iar alteori suntem in competitie.

XPRIMM: Considerati ca piata pensiilor private va influenta piata asigurarilor de viata?
S. R.:
Cu siguranta. In unele piete, precum Turcia, piata asigurarilor de viata s-a diminuat considerabil, transformandu-se intr-o piata de pensii. Oamenii cumpara pensii, iar asta se intampla deja de un numar de ani. Cred ca, in Romania, oamenii interesati sa achizitioneze produse de economisire pe termen lung, dar care nu au posibilitatea de a-si incheia si o asigurare de viata, aleg produsele de pensii, astfel incat piata asigurarilor de viata scade. Insa, daca dispun de suficienti bani, dar si de economii, isi vor cumpara atat pensii, cat si asigurari de viata.

XPRIMM: Intentionati sa folositi agentii de marketing recrutati atat pentru vanzarea pensiilor private, cat si pentru asigurari de viata?
S. R.:
Ar fi usor sa spun ca da, insa realitatea este diferita; piata este cea care decide. Practic vorbind, este imposibil sa detii permanent o asemenea forta de vanzare, care sa fie pregatita corespunzator, sa poata vinde orice produs, sa fie constituita numai din experti financiari pe intreaga clasa a asigurarilor de viata. Chiar daca ar fi posibil, ar fi extrem de dificil. In India, de exemplu, avem 35.000 de agenti permanenti angajati full-time, deci stiu cat poate fi de greu. Un alt aspect care trebuie mentionat este ca noi recrutam o multime de oameni foarte buni, care au deja un loc de munca. Astfel ca, in afara de comision trebuie sa le insufli ca merita sa se ocupe de aceasta activitate in timpul lor liber.

XPRIMM: Care este motivul pentru care AVIVA nu a intrat pe piata de asigurari generale din Romania?
S. R.:
La nivel global, AVIVA este o companie compozita: 70% din operatiuni apartin segmentului de solutii financiare de economisire pe termen lung, restul de 30% reprezentand asigurarile generale. La nivel de grup avem o filosofie in ceea ce priveste segmentul asigurarilor non-viata, si anume: din cauza faptului ca acest tip de asigurari are un caracter fluctuant, nu ne aventuram sa activam pe segmentul in cauza decat daca detinem o cota de piata semnificativa pe un sector foarte extins.
In Marea Britanie, de exemplu, suntem lideri pe piata, iar in Canada, numarul doi. Astfel ca, in majoritatea pietelor de asigurari generale pe care operam, avem tendinta de a domina, de a fi primii.

XPRIMM: Luand in considerare ceea ce ati spus, care este pozitia AVIVA pe piata din Romania?
S. R.:
Pentru AVIVA, a nu se afla printre primele trei companii din piata nu reprezinta o afacere rentabila. Daca ar fi fost o piata matura, iar noi nu ne-am fi plasat in Top 5, nu am fi acceptat situatia sub nicio forma. In acest context, trebuie sa luam in considerare ca intreaga piata romaneasca de asigurari de viata se situeaza la 350 mil. EUR, in timp ce veniturile totale ale grupului AVIVA ajung la 60 mld. EUR. Motivul pentru care spun acest lucru este de a evidentia potentialul Romaniei, iar noi, cu siguranta, vom exploata acest potential.

XPRIMM: Ce ne puteti spune despre Bucuresti, in comparatie cu celelalte parti ale tarii?
S. R.:
Diferenta este enorma. Am observat ca in Romania exista o dispersie pronuntata. In majoritatea tarilor exista o singura zona economica foarte "aglomerata", insa aici sunt cateva orase care, din punct de vedere al dezvoltarii economice, sunt foarte apropiate de Bucuresti. Timisoara si Iasi sunt doua exemple foarte bune in acest sens. Totusi, in capitala, veniturile populatiei sunt mai mari, iar potentialul este inca foarte mare, insa acest fapt nu inseamna ca trebuie sa ignoram tot restul tarii si sa ne concentram doar pe operatiunile din Bucuresti. Un avantaj major ce reiese din concentrarea geografica a afacerilor este gradul de apropiere fata de toti clientii, fapt ce sustine si comunicarea, transmiterea de mesaje intre companie si clientii ei.

XPRIMM: Puteti face o estimare referitoare la rata de crestere a AVIVA din punct de vedere al primelor brute subscrise, pentru anul 2007?
S. R.:
Ne asteptam ca rata de crestere sa fie in jur de 25%. In primul semestru al anului am consemnat subscrieri de 38,45 mil. lei, mai mult cu 29% comparativ cu S1/2006.

XPRIMM: Multumim!

andreea.ionete@mxp.ro

sus


Shah ROUF

Shah ROUF,
CEO,
AVIVA Grup Romania

Asigurari la
www.1asig.ro

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE


Spre o piata de 2 mld. EUR

Piata asigurarilor din Europa a depasit, la finele lui 2006, pentru prima data in istorie, pragul de 1.000 mld. EUR in prime brute subscrise, conform celor mai recente date furnizate de catre CEA - Comite Europeen des Assurances.
Astfel, subscrierile realizate in anul precedent de catre industria de profil de pe batranul continent au reprezentat peste 1.065 mld. EUR, in crestere cu 4,8%.
Asigurarile generale au surclasat performantele segmentului de viata, in principal datorita recentei privatizari a sistemului olandez de protectie sociala.

Raportul CEA arata ca cele mai mari ritmuri de crestere au fost inregistrate de pietele estice. Tara noastra, care prin intermediul UNSAR (Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania) a devenit, din acest an, membru cu drepturi depline al organizatiei europene, a inregistrat o rata de crestere reala de 23,68%, devansand astfel, cu mult, media europeana.

Aceste performante notabile ale industriei de profil din tara noastra se pastreaza si in prima jumatate a anului in curs.

Click aici pentru detalii!

mihaela.circu@mxp.ro

sus

 

 

XPRIMM Newsletters

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU
Coordinator: Alexandru CIUNCAN

Editor in Chief: Mihaela CIRCU
Editors: Vlad PANCIU, Alexandra SANDULESCU, Oleg DORONCEANU, Mirabela POSTOLACHE, Andreea IONETE, Liviu HULUTA, Irina GALASANU, Vlad BOLDIJAR

Events Coordinator: Georgiana OPREA
IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

Edition Responsible: Costi BORODA
e-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2007 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici