1asig.ro
1asig.ro

Noul model mental al liderului din economia digitala

5 min. / 1.540 cuvinte
In actuala economie digitala e nevoie de lideri extremi de adaptabili, morali, flexibili si creativi. Acestia trebuie sa aiba capacitatea si abilitatile necesare pentru a-si mentine aceste importante atribute intr-o economie globala foarte diversificata.

Daca sunt foarte bine antrenati, liderii vor putea face fata cu succes diverselor provocari aduse de competitorii digitali care au inceput sa fie din ce in ce mai multi in toate ramurile economiei globale. Competitia devine din ce in ce mai intensa.

Serviciile de azi devin tot mai inteligente, mai digitale si de asemenea mai "conectate". Nu toate serviciile conectate prin cloud, spre exemplu, sunt virtuale. AMAZON, pizzeriile DOMINO, UBER sunt doar cateva mari companii cu servicii de retail care nu sunt virtuale, dar sunt conectate.

Confruntat cu o cantitate pur si simplu uriasa de date si informatii cu care ia contact zilnic, creierul liderului se afla intr-o confuzie permanenta si intr-un pericol potential de a ceda nervos. Creierul nu poate procesa eficient aceste cantitati vaste de date aduse de catre tehnologia digitala astfel incat sa ia decizii bune intr-un timp scurt.

In trecut, liderii aveau controlul total in ceea ce privea accesul la informatiile din companie sau piata si la capacitatea de a le utiliza eficient in lucrul cu oamenii sai. Stapanind informatia, liderul putea realiza usor procesul de conducere a oamenilor pentru ca acestia aveau nevoie de informatie.

Astazi, transparenta si tehnologia digitala au schimbat radical lucrurile. Oamenii au acces la tot felul de informatii, rapoarte, evaluari etc., publicate in mediul on-line avand posibilitatea de a intelege mai bine lucrurile si chiar de a-si rezolva singuri unele probleme.

Este foarte clar ca vechile strategii de conducere in leadership nu mai dau astazi rezultatele scontate in conditiile in care informatiile sunt in majoritatea lor transparente si in general publicate in mediul on-line.

Astazi, in era digitala, secretele liderilor din trecut se afla aproape la indemana oricui si oricine poate trai cu credinta falsa ca poate fi un lider de exceptie.

Explozia in mediul on-line a informatiilor si modul facil in care se poate ajunge la ele nu creeaza sub nici o forma o egalitate reala de sanse, cum s-ar spune si cum le place multora sa creada. Este doar o aparenta. Dar, atentie, nu pentru mult timp.

Generatiile "Y" si "Z" vin deja rapid din urma. Chiar daca sunt dezavantajati de varsta, au marele avantaj ca se descurca foarte bine in competitia digitala. Au o gandire mult mai rapida si orientata catre exploatarea oportunitatilor. Pot colecta si administra mai bine cantitati mari de date si bineinteles au si energia data de o varsta mai mica. Si cum in business vorbim de incasari, de profit si de globalizare, atunci de ce ar ramane un lider clasic si neadaptat pe pozitie, in conditiile in care consumatorii, piata sau companiile evolueaza catre alte cerinte?

Este foarte clar ca liderii din ziua de azi care nu au inceput procesul de adaptare la cerintele oamenilor din economia digitala vor deveni foarte repede irelevanti in business si isi vor pierde statutul. Liderii de "ieri" nu mai pot fi la fel nici azi si nici maine. Iata de ce este nevoie de adaptare:



Astazi, sistemul de rezolvare a problemelor nu mai este chiar atat de simplu ca in trecut:

Intrebare - Raspuns = Rezolvare

A devenit mai sofisticat in rezolvarea problemelor acest sistem pe care il utilizeaza noul lider. El trebuie sa foloseasca un sistem nou bazat pe:



12 abilitati ce trebuie rafinate in noul leadership

Desi in scolile de business foarte multi invata concepte noi si modele de leadership cum ar fi modelul SCARF al lui David ROCK, modelul Mentore al lui A. PATTERSON cu cele 16 competente ale noului lider sau exceptionalele modele de interventie al dr. Srinivasan PILLAY de la Harvard Medical Scool, la noi in tara extrem de putini lideri le cunosc, iar si mai putini le folosesc curent si le aplica in dezvoltare.

Si, indiferent ca le spunem aptitudini sau rudele lor numite competente, acestea raman doar pe hartia unui certificat intr-un sertar sau in vreun CV daca abilitatile cu care creierul uman le pune in practica nu sunt antrenate si rafinate.

Este motivul principal pentru care am luat in considerare un set de 12 abilitati pe care liderii din economia digitala trebuie sa le rafineze mental pentru a se adapta cerintelor si pentru a face fata cu succes tuturor provocarilor zilnice.



Articolul "Noul model mental al liderului din economia digitala" poate fi citit integral online pe site-ul Revistei PRIMM - Asigurari&Pensii.

Sorin RIMBU

2.765 accesari
Sondaj

Locuinta ta este protejata prin asigurare?

- Da, obligatorie si facultativa
- Da, doar obligatorie
- Nu


PROMO