1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

NICB: Fraudarea asigurarilor adauga, in SUA, miliarde de dolari la platile asiguratorilor dupa dezastre

NICB (the National Insurance Crime Bureau) noteaza ca asiguratorii Property & Casualty din SUA au platit intre 4,6 si 9,2 miliarde USD in plus in cazul despagubirilor pentru dezastre din cauza fraudei de asigurare in 2021, un cost pe care asiguratii il suporta prin intermediul primelor de asigurare.

"Dezastrele pot scoate la iveala ce e mai bun din oameni, deoarece acestia se grabesc sa-i ajute pe cei aflati in nevoie. Din nefericire, dezastrele atrag, de asemenea, si antreprenori pradatori, care cauta sa fraudeze si sa insele victimele dezastrelor. Dupa cele mai multe dezastre, acesti antreprenori fara rusine folosesc practici pradatoare bine exersate, pentru a exploata victimele stresate ale dezastrelor, atunci cand acestea sunt cele mai vulnerabile. Prin urmare, supravietuitorii platesc acesti actori rai, care nu fac decat foarte putin sau deloc", spune David GLAWE - President & CEO, NICB.

NICB estimeaza ca frauda in caz de dezastru adauga intre 5 si 10 procente la totalul despagubirilor platite in urma unui dezastru. In mod similar, FBI (the Federal Bureau of Investigation) a constatat ca, din cele 80 miliarde USD reprezentand fonduri guvernamentale pentru reconstructia in urma uraganului Katrina, frauda in domeniul asigurarilor ar fi putut reprezenta 6 miliarde USD - adica, aproximativ 7,5%.

Costul fraudei contribuie la cresterea costurilor de asigurare la nivel national. In Florida, de exemplu, frauda contractorilor este unul dintre elementele care contribuie la cresterea primelor de asigurare, la insolventa asiguratorilor si la faptul ca, in conditiile unor termene limita, consumatorii se grabesc sa gaseasca un asigurator care sa indeplineasca cerintele creditorilor ipotecari. In unele cazuri, proprietarii de locuinte din Florida semneaza cu asiguratori neadmisi.

O metoda pentru a contribui la reducerea fraudei in domeniul asigurarilor e, potrivit NICB, constientizarea consumatorilor. In urma dezastelor, consumatorii si contractorii sunt legati in mod inextricabil. Inarmati cu intelegerea procesului de solicitare a despagubirilor si de angajare a contractorilor, consumatorii vor putea sa identifice potentialele fraude si, in acest proces, sa se protejeze pe ei insisi si veniturile lor.

"Agentii NICB, impreuna cu partenerii nostri din domeniul aplicarii legii si din domeniul asigurarilor, se afla pe teren imediat dupa dezastre, pentru a depista antreprenorii fraudulosi. Cu toate acestea, avem nevoie de ajutorul victimelor dezastrelor si al publicului larg, pentru a identifica acesti jucatori fara scrupule", mai arata NICB.

Antreprenorii inselatori - sau cei care se dau drept antreprenori -, vor incerca sa profite de victimele dezastrelor. Pentru a evita sa cada in plasa acestor scheme practicate, NICB incurajeaza victimele dezastrelor sa contacteze asiguratorul lor, fortele de ordine sau anchetatorii NICB.

Nu in ultimul rand, NICB sustine ca, in perioada 23 - 27 mai 2022, cand are loc cea de-a doua saptamana anuala a evenimentului "Contractor Fraud Awareness Week", va educa publicul in ceea ce priveste modul de identificare si de evitare a contractorilor fara scrupule.

NICB a conceput "Contractor Fraud Awareness Week", in 2021, pentru a evidentia problema tot mai mare a contractorilor si furnizorilor care profita de victimele dezastrelor provocate de catastrofe.

Detalii, AICI.