1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Moody's: Tesla influenteaza companiile de tehnologie sa submineze asiguratorii traditionali

Afacerea de asigurari a Tesla - care ofera acoperire auto prin utilizarea datelor de conducere in timp real, pentru a evalua riscul de accident -, evidentiaza ca exista potential pentru ca firmele de tehnologie sa submineze asiguratorii traditionali, deoarece propria sa aparitie ca asigurator impinge deja industria de asigurari sa isi imbunatateasca propria subscriere bazata pe date, arata Reinsurance News, care citeaza Moody's.

In momentul de fata, Tesla reprezinta o amenintare directa redusa pentru asiguratorii traditionali, intrucat acopera predominant propriile vehicule, dar exista posibilitatea ca aceasta amenintare sa creasca in timp, pe masura ce Tesla castiga cota de piata - si va accelera, daca si alti producatori de automobile vor intra pe piata asigurarilor.

De asemenea, Moody's a mentionat ca operatorii pe termen lung ar putea fi nevoiti sa ia in considerare modalitati de adaptare a modelelor lor de afaceri, daca sunt fortati sa concureze direct cu producatorii de automobile.

Tehnologia le ofera producatorilor de masini inteligente mai multe avantaje, deoarece Tesla utilizeaza datele generate de masinile sale pentru a monitoriza comportamentul soferilor, ceea ce ii permite sa evalueze, cu un grad ridicat de precizie, riscul de accident.

Prin urmare, Moody's a raportat ca Tesla poate oferi acoperire prin asigurare cu o reducere de 20 - 40% fata de asiguratorii obisnuiti.

Desi Tesla nu a dezvaluit costurile de gestionare a cererilor de despagubire si de marketing, se asteapta ca acestea sa fie mai mici decat cele ale asiguratorilor traditionali, iar asta datorita camerelor si senzorilor din masina si relatiei sale stabilite cu clientii.

De asemenea, Moody's considera ca, desi concurenta directa este limitata, ar putea creste semnificativ, deoarece Tesla Insurance ofera, in primul rand, asigurari auto pentru soferii de vehicule Tesla, ceea ce dilueaza amenintarea sa concurentiala pe termen scurt si mediu.

Cu toate acestea, asiguratorii traditionali ar fi mai expusi riscului de dislocare, daca modelul de business al Tesla ar fi replicat pe scara larga de alti producatori de automobile inteligente.

Pe masura ce gradul de penetrare al automobilelor inteligente se accelereaza, producatorii de automobile si-ar putea extinde cota de piata a asigurarilor datorita modelului lor superior de subscriere si a relatiilor puternice cu clientii.

Masinile inteligente reprezinta o amenintare multistratificata pentru asiguratorii auto traditionali. Chiar daca producatorii de automobile inteligente se abtin sa intre pe piata asigurarilor la scara larga, controlul pe care il detin asupra datelor de conducere si accesul bun la clienti vor incuraja, in timp, asiguratorii sa caute sa incheie parteneriate cu producatorii de masini inteligente.

Cel mai probabil, arata Moody's, asiguratorii vor fi nevoiti sa renunte la o anumita marja in cadrul acestor acorduri. Pe termen mai lung, masinile inteligente ameninta sa reduca cererera de asigurari traditionale auto, pe masura ce caracteristicile lor sofisticate de siguranta reduc frecventa accidentelor, culminand cu aparitia masinilor complet autonome.

Astfel, sustine sursa citata, s-ar putea sa fie necesara o inovare radicala a modelelor de afaceri. Scaderea cererii de asigurari auto va fi treptata, oferindu-le timp operatorilor traditionali inovatori sa se adapteze.

Cu toate acestea, concurenta din partea producatorilor de automobile inteligente si, eventual, a altor grupuri tehnologice bogate in date evidentiaza necesitatea unor schimbari radicale ale modelului de afaceri in sectorul non-viata.

De exemplu, asiguratorii ar putea incepe sa ofere servicii de prevenire a riscurilor imbunatatite din punct de vedere tehnologic, renuntand la rolul lor traditional de a compensa pierderile dupa producerea unui eveniment.