1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Mihai TECAU: In 2022, piata se va ...

Mihai TECAU: In 2022, piata se va indrepta spre o stabilizare si o consolidare

In 2022, piata va continua sa evolueze, sa se adapteze si sa dezvolte portofoliul de solutii de asigurare. De asemenea, piata se va indrepta spre o stabilizare si o consolidare, dupa evenimentele cu care ne-am confruntat la finalul lui 2021, conform declaratiilor facute, pentru Publicatiile XPRIMM, de Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG VIG.

Un mini-interviu cu Mihai TECAU a fost publicat recent in Revista PRIMM Asigurari & Pensii din luna decembrie 2021. Il puteti citi mai jos:

Cum apreciati ca a fost anul 2021 pentru piata de asigurari din Romania si pentru OMNIASIG VIG?

2021 a fost un an plin de provocari, de transformare, de schimbare, cu situatii de criza, dar si cu cresteri pe unele linii de asigurari. A fost un an in care intregul mediu economic a lucrat la recuperare, la revenirea post-criza, iar in piata asigurarilor acest lucru s-a observat in volumul primelor brute subscrise.

Pandemia a fortat o accelerare a unor tendinte, la nivel de consum de asigurari si in acord cu noi nevoi ale clientilor, precum si in modul de functionare a pietei. Modalitatea de interactiune a companiilor cu clientii s-a ajustat si a integrat rapid componenta digitala, la distanta.

In cadrul OMNIASIG, am lucrat la acest aspect si am intarit relatia cu clientii, folosind toata gama de canale de comunicare, adaptandu-ne nevoilor acestora, pastrand, insa, ca prioritara interactiunea personala cu acestia, chiar si la distanta. Am investit in multe instrumente digitale si am sustinut diversificarea si dezvoltarea segmentelor non-auto, astfel ca, in primele noua luni, am incheiat cu un volum de prime brute subscrise cu aproximativ 15% mai mare ca in perioada similara a anului anterior.

O provocare a fost chiar cresterea nivelului de informare catre client, pe masura ce acesta a inceput sa aiba, in context pandemic, si alte nevoi de asigurare, unele poate amanate sau ignorate, cum sunt asigurarile de locuinta sau de sanatate, segmente unde am evoluat bine in 2021. Am depasit bariera comunicationala a pandemiei si am reusit, prin dezvoltarile digitale si reteaua noastra nationala, sa fim aproape de clientii si partenerii nostri, cu servicii si produse adaptate momentului.

Ce efecte are falimentul CITY Insurance pentru piata si clienti si care ar fi solutiile pentru limitarea lor?

Industria asigurarilor, precum intregul domeniu financiar, este influentata puternic de capitalul de incredere, iar emotiile joaca un rol important intr-un context de pandemie, in care apar blocaje, caderi ale unor domenii sau falimente. Este clar ca, acum, din pacate, intreaga piata a asigurarilor pierde in primul rand din capitalul de incredere al clientilor.

Ce considerati ca trebuie facut in piata pentru ca industria sa nu se mai confrunte cu asemenea falimente?

Acest faliment a fost, intr-o anumita masura, unul previzibil. Industria asigurarilor are riscuri specifice, este reglementata foarte clar prin prevederile regimului Solvency II, si, in masura in care acestea ar fi respectate in totalitate de catre toti asiguratorii, asemenea falimente nu ar trebui sa mai apara.

Care considerati ca ar fi solutiile pentru problemele de pe segmentul RCA? Ar rezolva un asigurator de stat situatia?

Politica unui tarif sustenabil, corelat cu daunalitatea pe aceasta linie de business, este cea mai simpla si eficienta solutie pe termen lung pentru asigurarea stabilitatii acestui segment de asigurari. Soliditatea unei companii are la baza acest principiu, pentru toate liniile de asigurare. Practicarea unui tarif nesustenabil poate fi aplicata pe o anumita perioada de timp, dar, in final, va genera un dezechilibru, care va duce inerent spre imposibilitatea asiguratorului de a sustine plata daunelor. In acest sens, si un eventual asigurator de stat ar trebui sa urmeze aceleasi principii de solvabilitate si de tarifare sustenabila.

Ce asteptari aveti de la 2022? Cum vedeti evolutia pietei?

In ceea ce priveste OMNIASIG, abordarea noastra va continua pe linia stabilitatii si a cresterii echilibrate, axandu-ne si in urmatoarea perioada pe inovatie si transformare digitala, prin acoperirea cat mai multor arii din activitatea companiei.

Piata va continua sa evolueze, sa se adapteze si sa dezvolte portofoliul de solutii de asigurare, iar cu siguranta valul de investitii, mai ales in zona de digitalizare, va continua in 2022. Sunt integrate cat mai multe solutii software care sa asigure clientilor o experienta cat mai rapida si placuta, iar AI-ul isi va face loc tot mai puternic intre aceste solutii.

In acelasi timp, in paralel cu digitalizarea, estimam ca vom vedea in continuare un focus la fel de puternic si pe optimizarea interactiunii umane cu clientii, avand in vedere specificul domeniului asigurarilor, unde consumatorii au nevoie de consultanta pentru alegerea produsului potrivit pentru ei.

Estimam si ca, in 2022, piata se va indrepta spre o stabilizare si o consolidare, dupa evenimentele cu care ne-am confruntat la finalul lui 2021.

Mai multe interviuri pe aceste teme puteti citi in Revista PRIMM Asigurari & Pensii!