1asig.ro
1asig.ro
Mihaela DRUGA, SIGNAL IDUNA: ...

Mihaela DRUGA, SIGNAL IDUNA: Distantarea sociala, principala provocare pentru HR in acest an

5 min. / 1.540 cuvinte
Prezenta distantarii sociale, lipsa intalnirilor fata in fata sau adaptarea la noua realitate din pandemie au avut efecte asupra productivitatii unor angajati, insa, pe de alta parte, pentru alti angajati, izolarea a reprezentat o perioada de maxima productivitate, intrucat au economisit timp petrecut in trafic, spune Mihaela DRUGA, Membru al Directoratului SIGNAL IDUNA, pentru 1asig.ro.

PROMO


"Fiecare moneda are doua fete. La fel si anul 2020 din punct de vedere al schimbarilor rapide ce au avut loc pe piata fortei de munca: o trecere aproape peste noapte la munca de la distanta. Pentru o parte din oameni, aceasta a reprezentat o perioada de maxima productivitate, unul din factorii benefici fiind economisirea timpului pe care in mod obisnuit il petreceau pe drum, in trafic. Pentru ceilalti insa, munca de acasa a venit si cu o nevoie mai mare de timp pentru acomodarea la noua realitate, de adaptare si de gasire a propriului ritm", a precizat Mihaela DRUGA.

"Provocarea majora a reprezentat-o totusi distantarea fizica. Lipsa intalnirilor fata in fata poate avea efecte chiar si asupra productivitatii in munca. De asemenea, faptul ca vacantele au fost restrictionate, a insemnat o iesire din zona de confort pentru multi dintre noi. Cu toate acestea, am fost nevoiti sa gasim acea reteta care functioneaza pentru fiecare, astfel incat sa ne continuam activitatea in noile conditii", a completat ea.

Insa, potrivit oficialului SIGNAL IDUNA, in viitorul apropiat vom vedea o flexibilitate tot mai mare din partea companiilor in ceea ce priveste lucrul de acasa. "Daca pana acum era privit cu un oarecare scepticism, din momentul in care a devenit practica uzuala, s-a dovedit chiar salvatoare pentru unele business-uri".

Nevoile si prioritatile noastre s-au schimbat odata cu declansarea pandemiei, a specificat Mihaela DRUGA. "Categoric, contextul a influentat si piata muncii, dar si asteptarile angajatilor cu privire la ceea ce inseamna beneficii extrasalariale si modul in care companiile se raporteaza la acestea. Sanatatea a fost centrul de referinta al tuturor deciziilor din ultimele luni. Acest lucru s-a remarcat prin nivelul tot mai ridicat de interes al companiilor fata de asigurarile de sanatate oferite ca beneficiu pentru angajati sau de extinderea acoperirilor pentru cele deja detinute. Multe companii au intensificat comunicarea in jurul serviciilor medicale la distanta, incurajand angajatii sa foloseasca serviciile disponibile prin telemedicina", a concluzionat ea.

Declaratiile fac parte dintr-un articol mai amplu privind efectele pandemiei asupra psihicului uman, dar si asupra angajatilor din asigurari, publicat in Editia speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, a carei lansare va avea loc peste cateva zile.

3.130 accesari