1asig.ro
1asig.ro
Masurile luate de BCR Asigurari de ...

Masurile luate de BCR Asigurari de Viata VIG in contextul COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
Clientii BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group beneficiaza de acoperire pentru evenimentele asigurate care pot avea ca si cauza directa sau indirecta imbolnavirea cu COVID-19 sau contextul generat de aceasta, a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Erwin HAMMERBACHER, CEO si Presedinte Directorat al companiei.

PROMO


Astfel, prin asigurarile puse la dispozitia clientilor nostri, acestia sunt protejati in caz de: spitalizare, carantina in cadrul unor unitati spitalicesti acreditate sau asimilate; incapacitate temporara de munca (concediu medical); somaj (pierderea locului de munca); deces.

"Totodata, pentru ca eficienta si transparenta in comunicarea cu clientii sunt importante pentru noi, am incercat sa anticipam potentiale intrebari sau nelamuriri ale clientilor nostri si am postat in acest sens un set de Intrebari si Raspunsuri pe site-ul nostru, pentru a veni in intampinarea acestora cu raspunsuri la intrebarile pe care le-ar putea avea, mentinand aceasta lista deschisa si completand-o cu intrebari si raspunsuri noi, care apar in timp. De asemenea, echipa din Serviciul Contact Center raspunde solicitarilor venite prin e-mail sau telefon. In plus, am adaptat fluxurile post-vanzare si de daune, pentru a facilita avizarea dosarelor, prin transmiterea documentelor pe e-mail. In acele cazuri in care avem nevoie de confirmari din partea unor institutii pentru instrumentarea dosarelor de dauna, am propus de asemenea utilizarea mijloacelor electronice de comunicare", a completat Erwin HAMMERBACHER, CEO si Presedinte Directorat, BCR Asigurari de Viata VIG.

Urmare a evolutiei situatiei epidemiologice internationale determinataa de raspandirea COVID-19 si declararea in data de 16 martie 2020, prin decret semnat de Presedintele Romaniei, a starii de urgenta, in cadrul BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group au fost luate urmatoarele masuri:

- A fost activat Planul pentru continuitatea activitatii si a fost operationalizat Comitetul de conducere a crizei;
- Sedinte de coordonare sunt tinute cu regularitate;
- Infrastructura IT a fost adaptata astfel incat sa permita un numar mare de utilizatori care lucreaza de la distanta, prin tunele criptate VPN;
- Au fost puse la dispozitia angajatilor, setate si configurate, statii de lucru pentru a putea lucra de acasa;
- Toate tichetele, solicitarile si erorile sunt gestionate centralizat si coordonat, pentru un impact minim asupra activitatii si o eficienta maxima in rezolvare;
- A fost testata functionarea surselor alternative de energie electrica;
- Tot personalul care trebuie sa se deplaseze la birou are legitimatiile de serviciu necesare si corespunzatoare;
- Toti angajati care trebuie sa semneze documente au primit semnaturi digitale calificate;
- Toti angajatii care vin la birou, fara exceptie, sunt testati la intrare cu termometru, primesc manusi si masti individuale si au la dispozitie recipienti cu dezinfectant lichid. Daca temperatura depaseste 37,5 grade, accesul angajatului in cladire este interzis, trebuie sa se deplaseze imediat acasa si sa ia legatura cu medicul de familie;
- Documentele primite in format fizic sunt depozitate 48 de ore in zone special amenajate, apoi supuse unui flux de radiatii ultraviolete, inainte de a fi manipulate;
- Mesaje interne cu privire la masurile luate si starea de continuitate sunt transmise regulat catre toti angajatii;
- Mesaje cu masurile si starea de continuitate au fost postate pe site si transmise catre clienti si parteneri;
- Starea de sanatate a angajatilor este monitorizata permanent, fiecare avand obligatia de a informa imediat ce apar modificari;
- Angajatii care eventual ar mai sosi din strainatate, din vacante, indiferent de origine, se autoizoleaza 14 zile;
- Au fost suspendate toate intalnirile fizice, cele necesare fiind realizate exclusiv prin videoconferinta;
- Au fost implementate masuri suplimentare de securitate pentru protectia infomatiilor si a datelor cu caracter personal;
- Au fost realizate instruiri cu tot personalul in vederea identificarii si reactiei imediate a amenintarilor cibernetice-Phising, social engineering, malware.

Cum anticipati transformarea distributiei de asigurari in acest an, in contextul COVID-19?

"BCR Asigurari de Viata VIG are in portofoliu o gama extrem de variata de produse de asigurare, incepand de la asigurarile de viata si de protectie a rambursarilor, atasate creditelor, produse de asigurare cu componenta de economisire cu randament garantat sau de tip Unit Linked, fiind in masura sa raspundem astfel celor mai diversificate nevoi ale clientilor. Am demarat de curand o strategie de promovare multichannel ce presupune in primul rand un proces continuu de adaptare si imbunatatire a produselor de asigurare in functie de feedback-ul clientilor nostri, eficientizarea fluxurilor de vanzare prin utilizarea noilor tehnologii precum semnatura electronica, initiative ce vor oferi o experienta imbunatatita atat clientilor care doresc sa isi achizitioneze singuri produsele in mediul online, cat si agentilor nostri", a raspuns Erwin HAMMERBACHER.

"Consideram ca un model de distributie variat, ce presupune vanzari prin unitatile teritoriale, vanzari digitale sau prin contact center ar fi in masura sa atenueze impactul unor situatii precum cea pe care o traversam in momentul de fata, cand observam faptul ca restrictiile de deplasare creeaza dificultati in accesarea produselor de asigurare de catre potentialii clienti", a adaugat el.

Conform acestuia, transformarea si adaptarea strategiei de distributie trebuie sa fie insotita de asemenea si de o imbunatatire a fluxurilor operationale si post vanzare pentru a asigura continuitatea activitatii si capacitatea de a raspunde rapid clientilor, la cele mai inalte standarde. "Ne putem referi aici la cresterea gradului de colectare a primelor prin debitarea automata a conturilor, avizarea online a dosarelor de dauna si automatizari in analiza dosarelor de dauna prin folosirea inteligentei artificiale".

Care sunt principalele nelamuriri ale consumatorilor?

"Intrebarile primite din partea clientilor BCR Asigurari de Viata VIG sunt destul de variate; spre exemplu, acestia solicita clarificari in privinta acoperirii evenimentelor asigurate generate de imbolnavirea cu COVID-19 sau nu stiu ce se intampla daca nu mai pot achita primele de asigurare.

In acest sens, BCR, partenerul nostru strategic, constituie sprijinul principal pentru a veni in intampinarea acestor solicitari din partea clientilor nostri", a afirmat Erwin HAMMERBACHER.

"Totodata, clientii ne pot contacta referitor la contractele lor de asigurare, cereri de incasare a indemnizatei de asigurare in caz de maturitate a contractului, alte cereri sau petitii pe adresa de e-mail clienti@bcrasigviata.ro, iar pentru a notifica o dauna, este suficient sa transmita detaliile si documentele pe e-mail daune.bcr@bcrasigviata.ro sau ne pot contacta telefonic, prin Serviciul Contact Center, de luni pana vineri intre orele 09:00-17:30, la numarul de telefon 021.206.90.40", a completat el.

Mai multe declaratii pe aceasta tema veti putea citi in Revista PRIMM Asigurari & Pensii, ce va fi lansata in curand intr-un format special

586 accesari