1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Marea Britanie si UE interzic asigurarile pentru transporturile de petrol rusesc

Marea Britanie si UE au convenit asupra interzicerii asigurarilor transporturilor de petrol rusesc, potrivit oficialilor britanici si europeni. Masura are drept consecinta eliminarea Moscovei de pe piata londoneza Lloyd's , reducand drastic capacitatea tarii a de a exporta titei.

Lloyd's este, de secole, inima industriei asigurarilor maritime, iar interdictia membrilor sai de a asigurara incarcaturile de petrol rusesc va conduce la o mai mare presiune asupra pietelor international de resurse, care au fost puternic afectate de invadarea Ucrainei de catre Rusia.

Aceasta interdictie face parte dintr-un nou pachet de sanctiuni ale UE care vizeaza exporturile de petrol rusesc. Bruxelles-ul a convenit luni tarziu asupra unui embargo asupra majoritatii transporturilor de petrol rusesc dar implicarea Marii Britanii a deblocat aceasta interdictie. Acest lucru ar putea avea consecinte mult mai ample pentru exporturile Moscovei si ar putea face ca aceasta sa caute asigurari pe piete mai mici si mai putin dezvoltate.

Asigurarile au fost un punct de blocaj important in introducerea interdictiei UE privind petrolul, asiguratorii avertizand asupra consecintelor economice mai ample ale unei masuri de reprimare a unui sector care este crucial pentru comertul international.

La Bruxelles a existat, de asemenea, ingrijorarea ca, daca UE ar actiona singura in ceea ce priveste sanctiunile in domeniul asigurarilor, ar insemna ca mai multe afaceri ar migra catre piata internationala de la Londra. "Exista o problema de egalitate a conditiilor de concurenta daca Londra continua sa furnizeze asigurari si daca o mare parte din acestea trec prin Lloyd's of London", a declarat un inalt oficial al Comisiei.

Ursula von der Leyen, Presedintele Comisiei Europene, a anuntat marti masuri privind transportul maritime, dar oficialii au declarat ca decizia Londrei de a renunta la opozitie a fost cea care a deschis calea pentru noul pachet de sanctiuni.

Grecia si Cipru, care au sectoare maritime semnificative, au acceptat doar dupa ce Marea Britanie s-a angajat sa le urmeze exemplul, au declarat oficialii.

Guvernul britanic a refuzat sa comenteze dar persoane informate cu privire la aceste planuri au declarat ca este iminent un anunt cu privire la interzicerea de catre Marea Britanie a asigurarilor pentru navele care transporta petrol rusesc. "Este ceva ce se intampla in mod coordonat", a spus unul dintre ei.

Helima Croft, sefa departamentului de strategie pentru marfuri de la RBC Capital Markets, a declarat: "Este greu de estimat cat de semnificativa este aceasta miscare din partea Marii Britanii si a UE. Eliminarea asigurarilor va avea un impact urias asupra capacitatii Rusiei de a-si exporta petrolul. Este una dintre cele mai dure sanctiuni pe care Europa le are in arsenalul sau".

Piata londoneza a asigurarilor s-a pregatit pentru ca sanctiunile sa fie extinse si la sectorul maritim cheie, dupa ce, la inceputul acestui an, a luat masuri pentru a se conforma deciziei de restrictionare a spatiului sau aerian pentru companiile rusesti.

Oficiali important ai Lloyd's au subliniat oficialilor de la Bruxelles si Londra provocarea de a stabili provenienta incarcaturilor de petrol de pe nave, potrivit unor surse.

Acestia au avertizat ca asiguratorii ar putea renunta la acoperirea tuturor navelor care pleaca dintr-un anumit port, ceea ce ar avea consecinte economice mai ample. Porturile rusesti sunt, de asemenea, un canal de transport pentru petrolul din Kazahstan, care nu este supus sanctiunilor.

Un oficial de rang inalt din cadrul Comisiei a adaugat ca tarile G7 lucreaza la interzicerea asigurarilor. Interdictia nu va intra in vigoare decat peste sase luni, a spus oficialul. "[Rusia] va avea atunci o mare problema in a transporta marfa", a spus oficialul.

Ani de zile de respectare a sanctiunilor impuse asupra incarcaturilor de petrol iranian au oferit un model de conformitate, au declarat persoane de rang inalt de pe piata Lloyd's. "Singura complicatie este sa ne asiguram ca este vorba de petrol rusesc, pentru inceput", a spus unul dintre ei. "Nu este cea mai usoara sarcina din lume, dar nici imposibila."

Pretul titeiului Brent a urcat cu aproape 60% in acest an, dupa ce invazia Rusiei in Ucraina a zguduit pietele globale de marfuri. Pretul produselor rafinate, cum ar fi benzina, motorina si combustibilul pentru avioane, a inregistrat, de asemenea, o crestere puternica, deoarece criza de aprovizionare de pe multe piete importante este exacerbata de cresterea cererii.

Rusia, al treilea mare producator mondial de titei, a gasit pana acum cumparatori pentru petrolul sau: China, India si Turcia. Cu toate acestea, exporturile rusesti de produse petroliere rafinate au scazut.

Cresterea preturilor la energie a fost un factor cheie in explozia inflatiei din intreaga lume in acest an.