1asig.ro
1asig.ro

Marea Britanie: ABI, valoarea medie a unei cereri frauduloase de despagubire a ajuns la 12.000 de lire sterline

5 min. / 1.540 cuvinte

In fata provocarilor fara precedent ale pandemiei COVID-19, asiguratorii din Marea Britanie au continuat sa contracareze fraudele din asigurari, pentru a proteja clientii cinstiti, noteaza the Association of British Insurers (ABI). In ciuda unei scaderi a numarului total de fraude de asigurare detectate in 2020, mai ales din cauza numarului mai mic de cereri de despagubire pentru asigurari auto, atat valoarea fraudei medii, cat si ratele de detectare a fraudelor au crescut comparativ cu 2019. Acest lucru demonstreaza cat de bine s-au adaptat echipele de investigare a fraudelor ale asiguratorilor la munca de la distanta.

PROMO


Cel mai recent raport ABI cu privire la fraudele in asigurari evidentiaza cateva aspecte:

  • Numarul de cereri frauduloase de despagubire detectate a scazut la 96.000, cu 10% mai putin in comparatie cu 2019, ajungand la cel mai mic nivel din 2007. Valoarea acestora, 1,1 miliarde GBP, a scazut, de asemenea, fata de anul anterior, dar cu o rata mai mica de 4%. Acest lucru a dus la o crestere a valorii fraudei medii detectate la 12.000 de lire sterline, cu 6% mai mult decat in 2019.
  • Ratele de detectare a fraudelor au crescut, atat ca numar (cu 0,02 puncte procentuale), cat si ca valoare totala (cu 0,47 puncte procentuale). Aceasta arata nivelul fraudei detectate masurat in raport cu toate cererile de despagubire depuse.
  • Asiguratorii au detectat proportional mai multe fraude in domeniul asigurarilor auto comparativ cu 2019, in pofida scaderii numarului total de cereri de despagubire pentru asigurari auto din cauza numarului mai mic de vehicule aflate pe sosele in timpul restrictiilor. Fraudele detectate in asigurarile auto au scazut cu 6%, ajungand la 55.000, in timp ce valoarea lor a scazut cu doar 1%, ajungand la 602 milioane GBP. Cu toate acestea, ratele de detectare au crescut - ca numar, cu 0,55 puncte procentuale, pana la 2,05%; ca valoare, cu 1,31 puncte procentuale, pana la 6%.
  • Numarul fraudelor privind asigurarile property a scazut cu 10%, ajungand la 24.000, iar valoarea acestora - 111 milioane GBP -, a scazut cu 9%.
  • In conditiile in care, pe fondul restrictiilor, mai putine intreprinderi au fost deschise si oamenii au facut mai putine deplasari, numarul fraudelor privind asigurarile de raspundere civila (14.300) a scazut cu 18%, iar valoarea acestora (412 milioane GBP) a scazut cu 6%.
  • Reflectand o scadere a numarului de calatorii in strainatate, fraudele de asigurare detectate pe domeniul travel au scazut si ele. Au fost detectate 770 de fraude, in scadere cu 49%. Cu toate acestea, valoarea lor (1,8 milioane GBP) a inregistrat o crestere de 2%. Acest lucru a dus la cea mai mare valoare medie inregistrata vreodata a cererilor de despagubire, de 2.358 GBP. In timpul pandemiei, cererile de despagubire pentru calatorii s-au concentrat pe anulare si reducere.

Printre exemplele celor prinsi in flagrant incercand sa fraudeze industria de asigurari, dar care s-au ales cu dosar penal, se numara:

  • Un barbat a depus o cerere frauduloase de asigurare de calatorie, in valoare de 13.000 de lire sterline, pentru presupuse costuri medicale pentru tratarea unui traumatism la ureche, in Florida. Spitalul nu avea inregistrare privind efectuarea tratamentului si, cand a fost confruntat, escrocul a incercat sa se foloseasca de documente false pentru a-si sustine cererea.
  • Un alt escroc a pretins 30.000 de lire sterline pentru furtul masinii sale de lux (Aston Martin), dar aceasta a fost descoperita intr-un garaj la cateva sute de metri de locul de munca al celui care a inaintat cererea de despagubire.
  • Un gradinar a inaintat mai multe cereri false de despagubire pentru presupuse leziuni la cot si la genunchi - una, dupa ce a declarat ca a alunecat; alta, dupa ce a declarat ca s-a impiedicat. Insa, afirmatiile sale s-au destramat cand postarile pe retelele sociale l-au aratat ridicand greutati si facand schi nautic, in ciuda faptului ca acesta pretindea ca este incapacitat pe fondul ranilor sale. De asemenea, a solicitat despagubiri pentru uneltele furate din furgoneta sa, dar a fost demascat atunci cand s-a descoperit ca dovezile pe care le-a furnizat cu privire la pagubele provocate de spargerea furgonetei erau cu trei luni mai vechi decat data la care avusese loc presupusul furt.
  • Un barbat si fiul acestuia au organizat 5 incidente rutiere de tipul "crash for cash", care le-ar fi adus 35.000 de lire sterline, daca ar fi avut succes. Pe parcursul a doi ani, au folosit diferite nume si au prezentat rapoarte false care detaliau presupuse daune.
  • Un sofer de autocar a inaintat mai multe cereri frauduloase de rambursare, in cadrul sistemului de asistenta medicala, pentru el si membrii familiei sale, inclusiv sederi peste noapte la spital, care erau si ele complet inexistente. De asemenea, acelasi sofer a inaintat cereri similare pentru colegii de serviciu.
  • Un barbat a fost condamnat pentru ca a incasat aproape 18.000 de lire sterline in 5 saptamani in care a vandut peste 40 de polite false de asigurare auto.

"Asiguratorii s-au adaptat foarte rapid la provocarile fara precedent ale pandemiei, pentru a-si proteja si sprijini, in cele mai dificile momente, clientii onesti. Reflectand numarul semnificativ mai mic de cereri de despagubire auto pentru anul trecut, urmare a masurilor de restrictie, nu este surprinzator sa observam o scadere a fraudelor detectate anul trecut. De asemenea, impact au avut si diversele programe de sprijin din partea guvernului, pentru a ajuta persoanele si firmele sa faca fata dificultatilor financiare, care, in mod normal, pot duce la o crestere a fraudei in domeniul asigurarilor. Cu toate acestea, cresterea ratelor de detectare a fraudelor arata ca, oricat de dificile ar fi circumstantele, asiguratorii vor continua sa faca tot ce le sta in putinta pentru a-si proteja clientii cinstiti. Pe masura ce "noua normalitate" se instaleaza, industria va ramane vigilenta in fata amenintarii fraudei", spune Mark ALLEN - Chief Fraud & Financial Crime Officer, ABI.

"Pandemia a adus provocari fara precedent pentru sectorul de combatere a fraudei. Datorita eforturilor de colaborare ale industriei, frauda in domeniul asigurarilor a fost impiedicata sa creasca atat de mult pe cat se prevazuse initial. Desi salutam aceste vesti bune, nu trebuie sa ne culcam pe o ureche. Tulburarile cauzate de COVID inseamna ca multi oameni continua sa se confrunte cu dificultati economice, ceea ce, din pacate, ofera un teren propice pentru frauda. Nu numai ca frauda in domeniul asigurarilor conduce la cresterea costurilor primelor de asigurare pentru toti ceilalti, dar unele escrocherii, cum ar fi coliziunile provocate in mod deliberat, pot expune persoane nevinovate la un risc serios de vatamare", puncteaza si Ben FLETCHER - Director, the Insurance Fraud Bureau (IFB).

"Pandemia COVID-19 ne-a reamintit cat de cruciala este colaborarea in intreaga industrie si cu autoritatile de aplicare a legii, pentru a opri frauda in domeniul asigurarilor. E imbucurator sa vedem ca, anul trecut, a crescut rata fraudelor detectate de asiguratori, ceea ce demonstreaza rezistenta industriei in protejarea clientilor sai. IFED a lucrat din greu pentru a actiona in urma acestor detectari, numarul de arestari fiind cu 124% mai mare decat in 2019", arata Edelle MICHAELS - Detective Chief Inspector, Head of the City of London, Insurance Fraud Enforcement Department (IEFD).

Raportul ABI este disponibil AICI.

 

377 accesari