
Ajuns deja la cea de-a cincea editie, proiectul include:
- O ampla campanie nationala de informare si educare a populatiei cu privire la asigurarea locuintelor avand la baza distributia de materiale informative;
- Diseminarea mesajelor cu privire la necesitatea asigurarii locuintei printr-o campanie dedicata derulata prin mijloacele specifice social media;
- Un eveniment dedicat riscurilor catastrofale si asigurarilor de locuinta: ICAR - Forumul International al Riscurilor Catastrofale.
De-a lungul anilor, utilitatea demersului a fost recunoscuta atat de asociatii si autoritati locale, cat si de institutii europene: "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost mentionata de EIOPA - Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale, intr-unul dintre cele mai importante documente oficiale pe care le realizeaza anual: Consumers Trends Report (decembrie 2015). Campania a fost inclusa la capitolul "Sectorul Asigurarilor" - "Educarea financiara a consumatorilor", recunoscandu-se, astfel, eforturile de informare si educare depuse de tara noastra.
De asemenea, aceasta a fost desemnata cea mai buna campanie de educatie in asigurari din 2013, in cadrul celei de-a treia editii a Conferintei Asiguratorilor din Romania, organizata anual de UNSAR, si a castigat distinctia "Cea mai buna campanie de responsabilitate sociala cu componenta educativa" in cadrul Galei EduFin a Premiilor in Educatie Financiara organizata de Autoritatea de Supraveghere Financiara - ASF in 2017.
Obiectivele campaniei nationale de informare "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" includ:
- Cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la pericolele la care le este expusa locuinta;
- Informarea romanilor cu privire la formele de protectie financiara pe care le ofera incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de locuinta.