1asig.ro
1asig.ro
Insurance Europe solicita CE sa ...

Insurance Europe solicita CE sa adopte un cadru adecvat pentru a promova adoptarea AI

5 min. / 1.540 cuvinte
Insurance Europe - federatia europeana a asiguratorilor si reasiguratorilor - a publicat raspunsul sau la consultarea lansata de Comisia Europeana privind cerintele etice si legale pentru promovarea inteligentei artificiale (AI) in UE.

PROMO


Asiguratorii folosesc deja AI pentru a imbunatati serviciile pentru clienti, pentru a spori eficienta, a oferi o mai mare perspectiva asupra nevoilor clientilor si pentru a preveni tranzactiile frauduloase. La randul lor, clientii adopta aceasta inovatie in domeniul asigurarilor, deoarece raspunde nevoilor lor si face mai avantajoase interactiunile lor cu asiguratorii.

"Dupa cum a mentionat grupul de experti in domeniul AI al Comisiei in recomandarile lor, dezvoltarea si utilizarea AI sunt deja acoperite de o gama larga de norme legislative existente in UE, precum drepturile fundamentale, confidentialitatea si protectia datelor, precum si raspunderea produselor. Acest lucru este completat de cadrele de reglementare nationale si sectoriale", noteaza Insurance Europe.

"Pentru a promova adoptarea AI si a preveni suprimarea tehnologiilor inovatoare prin reglementari premature, utilizarea etica a inteligentei artificiale ar trebui sa fie sustinuta si consolidata prin instrumente voluntare si / sau nelegislative, pe cat posibil", adauga federatia. Mai mult, o abordare care se concentreaza in principal pe instrumente voluntare (de exemplu, coduri de conduita) este compatibila cu optiunea de a introduce instrumente legislative care contin cerinte obligatorii pentru anumite aplicatii de AI.

Insurance Europe mai arata ca este important ca orice instrument legislativ al UE care poate fi introdus sa fie proportional si bazat pe risc si sa se limiteze doar la aplicatii de AI cu "risc ridicat", care sunt determinate pe baza unor criterii clare. Includerea in sfera unor astfel de cerinte a unor procese sau aplicatii de automatizare care prezinta un risc redus sau deloc pentru drepturile clientilor ar impiedica inovatia si adoptarea noilor tehnologii, ar genera costuri suplimentare si ar crea o povara disproportionata.

250 accesari