1asig.ro
1asig.ro

Insurance Europe recomanda o perspectiva pe termen lung asupra impactului COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
Asiguratorii europeni atrag atentia asupra faptului ca se trag prea repede concluzii despre COVID-19 si, in acest sens, indeamna la o perspectiva pe termen lung cu privire la impactul pe care pandemia COVID-19 l-a avut asupra sectorului de asigurari, informeaza The Actuary, citand Insurance Europe.

PROMO


Astfel, Insurance Europe admite ca pandemia a adus "provocari fara precedent" si "a avut deja un impact semnificativ asupra sectorului", dar, in acelasi timp, mai subliniaza ca va trece o buna perioada pentru ca multe dintre consecintele pandemiei COVID-19 sa se materializeze pe deplin.

Industria de asigurari se confrunta cu pierderi estimate intre 50-100 de miliarde de dolari, la nivel global, iar Insurance Europe sustine ca, desi impactul nu va fi acelasi pe toate pietele, unele economii nationale vor fi mai afectate decat altele, asiguratorii acoperind anumite pierderi, in functie de circumstantele locale si de masurile implementate de guverne.

Numai in Marea Britanie, subliniaza The Actuary, este de asteptat ca pandemia COVID-19 sa fi provocat, per ansamblu, pagube de 1,2 miliarde de lire sterline, cele mai multe dintre acestea vizand segmente ca intreruperea afacerii, asigurarile de calatorie si anularea evenimentelor.

Drept raspuns la o consultare IAIS (the International Association of Insurance Supervisors) cu privire la impactul pandemiei, Insurance Europe a declarat ca o imagine clara privind amploarea creantelor va deveni evidenta doar pe termen mediu si lung. In acest sens, Insurance Europe solicita IAIS sa adopte o perspectiva pe termen lung cu privire la emiterea de orientari si masuri atunci cand analizeaza impactul COVID-19.

Insurance Europe sustine ca pandemia a reprezentat "primul test real al cadrului european Solvency II", insa masurile Solvency II, care au ca scop protejarea asiguratorilor impotriva volatilitatii pietei pe termen scurt, au esuat si au generat "modificari exagerate si inexplicabile in pozitiile de solvabilitate" ale unor asiguratori.

Cu toate acestea, companiile de asigurari si-au mentinut, in general, solvabilitatea in fata crizei. Totodata, au continuat sa isi deserveasca clientii, chiar daca, in acelasi timp, si-au depasit obligatiile lor contractuale fata de clienti.

Insurance Europe arata ca aceasta criza "a demonstrat importanta formularii contractuale clare", pentru a se asigura ca toti consumatorii stiu exact ce acopera si ce nu politele lor de asigurare, subliniind si ca industria de profil nu poate plati pentru daunele pentru care nu a incasat prime de asigurare.

De asemenea, mai noteaza sursa citata, COVID-19 a confirmat ca "exista loc de imbunatatire" in modul in care le sunt furnizate consumatorilor informatii despre modul in care functioneaza o asigurare, ce acopera o polita, dar si termenii si conditiile unei asigurari.

Insurance Europe subliniaza ca orice modificare a cadrelor prudentiale in Europa, si nu numai, ar trebui testata in mod corespunzator, pentru a asigura eficacitatea schimbarilor intr-o varietate de conditii de stres pentru piata. Cadrele prudentiale ar trebui sa urmareasca, in special, sa depaseasca barierele din calea afacerilor si a investitiilor pe termen lung, dar si sa reduca sarcina raportarii.

Normele si standardele existente ar trebui, de asemenea, sa fie revizuite, pentru a vedea cum pot inhiba capacitatea asiguratorilor de a investi in active reale, pe masura ce jurisdictiile cauta redresare economica si, in cele din urma, revenire la crestere.

143 accesari