1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Insurance Europe: Opiniile asiguratorilor europeni cu privire la Inteligenta Artificiala

Insurance Europe a publicat, recent, un document cu privire la opiniile asiguratorilor europeni in ceea ce priveste Inteligenta Artificiala. Asiguratorii folosesc deja aceasta tehnologie pentru a imbunatati serviciile oferite clientilor, pentru a creste eficienta, pentru o mai buna informare asupra nevoilor consumatorilor si pentru a preveni tranzactiile frauduloase. De cealalta parte, consumatorii apreciaza aceasta inovatie care a fost adusa si in industria de profil, deoarece raspunde nevoilor lor si, totodata, face ca interactiunile cu asiguratorii sa fie mai convenabile.

Pe viitor, este de asteptat ca Inteligenta Artificiala sa ajute companiile de asigurari sa prezica riscurile cu o precizie mai mare si sa foloseasca o perspectiva optimizata cu privire la implementarea rapida a unor noi produse ca raspuns la riscurile emergente. Cu toate acestea, arata sursa citata, asiguratorii se vor confrunta cu trei provocari in incercarea de a maximiza, prin folosirea Inteligentei Artificiale, beneficiile oferite atat consumatorilor, cat si lor:
  • In primul rand, atunci cand dezvolta sisteme AI, asiguratorii se confrunta cu acces restrictionat la datele din sectorul public. Pentru beneficii maxime pentru societate, astfel de seturi de date ar trebui sa fie disponibile gratuit si intr-un format care poate fi citit automat. Datele non-personale pentru unele aplicatii AI sunt, de asemenea, concentrate, uneori, in mainile catorva entitati, ceea ce face ca accesul la date care ar putea imbunatati sistemele AI si care ar putea fi folosite pentru a optimiza serviciile oferite clientilor sa fie restrictionat sau costisitor. Acest lucru ridica intrebari cu privire la modul in care ar trebui guvernat accesul la aceste date.
  • In al doilea rand, asiguratorii ar vrea sa vada o abordare holistica a reglementarii. Cadrul legal european acopera deja domenii relevante pentru AI, cum ar fi drepturile fundamentale, protectia vietii private si a datelor, precum si siguranta produselor. Acest cadru este completat de cadrele de reglementare la nivel national. Pentru a sprijini dezvoltarea si adoptarea Inteligentei Artificiale si pentru a evita reglementarile inutile si povara acestora, este necesar un cadru de reglementare orizontal pentru AI, proportional si bazat pe principii, un cadru care se fie ridicat pe cadrele de reglementare deja existente ale UE si ale statelor in sine.
  • In sfarsit, lipseste, in momentul de fata, o colaborare eficienta intre autoritatile cu responsabilitati in domeniul digitalizarii. Este necesar ca toate autoritatile nationale - indiferent daca sunt responsabile pentru conduita de business, reglementarea prudentiala, concurenta sau protectia datelor -, sa lucreze indeaproape si sa asigure coerenta in aplicarea regulilor pentru dezvoltarea ulterioara a pietei digitale unice.
Mai mult, arata sursa citata, industria de asigurari sustine o Inteligenta Artificiala etica, de incredere si centrata pe om, prin intermediul unui cadru de reglementare adecvat, bazat pe riscuri si proportional. Domeniul de aplicare al acestui cadru de reglementare ar trebui sa aiba in vizor doar acele aplicatii de Inteligenta Artificiala cu riscuri dovedite si efecte semnificative asupra drepturilor persoanelor, deoarece nu toate modurile de a folosi Inteligenta Artificiala prezinta riscuri semnificative pentru consumatori sau ii afecteaza direct pe acestia.

In contextul legislatiei privind serviciile financiare - in special, asigurarile -, principii precum transparenta, corectitudinea, responsabilitatea si etica sunt deja abordate, intr-o oarecare masura, de anumite reguli, precum conduita de business etc., in vreme ce regulile privind consultanta se aplica daca recomandarea este facuta de un om sau de Inteligenta Artificiala.