1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Inmatricularile de autoturisme au ...

Inmatricularile de autoturisme au avansat cu 40% in T1. Autoturismele "electrificate" au avut o crestere de 119,5%

Inmatricularile de autoturisme au inregistrat o majorare de 39,9% in primele trei luni din 2022 fata de 2021. In acelasi timp, autoturismele "electrificate" au crescut cu 119,5%, realizand o cota de piata de 19,1%, potrivit datelor APIA. Vezi ce masini si-au luat romanii in functie de marci si modele!

Dupa evolutia importanta a primelor doua luni, luna martie 2022 vine cu o crestere de 34,9% a inmatricularilor de autovehicule fata de anul precedent, cresteri inregistrate dupa 4 luni de scadere de la sfarsitul anului precedent.

Daca ne raportam la anii anteriori, luna martie 2022 este in crestere cu 61,0% fata de perioada similara din anul 2020 si cu 7,9% fata de martie 2019.

In piata nationala, TOP 10 marci, autoturisme + autovehicule comerciale, dupa trei luni din 2022, este condus de catre Dacia (7.544 unitati), urmata de Ford (2.811 unitati), Hyundai (2.667 unitati), Volkswagen (2.182 unitati), Toyota (2.157 unitati), Renault (2.110 unitati), Skoda (2.001 unitati), Mercedes Benz (1.891 unitati), Peugeot (1.092 unitati) si Fiat (895 unitati).

I.Autoturismele (care reprezinta aproximativ 83% din total) au inregistrat, in luna martie 2022, un volum de 10.902 unitati, cu 40,6% mai mult decat in luna similara din 2021.

Segmentarea pe clase. Dupa primele trei luni ale anului 2022, observam o evolutie mixta a segmentelor in care sunt incadrate autoturismele, dupa cum urmeaza: Clasa A (+130,5%), Clasa B (+35,8%), Clasa C (+24,3%), Clasa D (+20,1%), Clasa E (+11,7%), Clasa F (-15,6%), SUV (+43,0%), MPV (+349,0%) si Clasa Sport (+26,1%), raportat la perioada similara din anul anterior.

In ceea ce priveste cota de piata, segmentul SUV este pe prima pozitie, cu o cota de 46,2%, in crestere cu 1,0% fata de 2021, urmat de Clasa C cu o cota de 23,7%, in scadere cu 3,0% si Clasa B cu o cota de 17,4%, in scadere cu 0,5% fata de cota detinuta in aceeasi perioada a anului trecut.

In functie de tipul de combustibil al autoturismelor inmatriculate, in primele trei luni din acest an, motorizarile pe benzina inregistreaza o crestere de 49,5% fata de perioada similara din 2021, ajungand, astfel, la o pondere de 65,5%. In ceea ce priveste autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea inregistreaza o scadere de 18,7% fata de primele trei luni din 2021 si detin o cota de 15,4% din total.

Pe de alta parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% si hibride plugin), precum si cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrica fara incarcare din sursa externa), ajung sa detina, dupa trei luni din 2022, o cota de piata de 19,1%, care depaseste cu 1.066 unitati cota detinuta de motoarele diesel.

Ca si in anul 2021, cand, desi s-a inregistrat o scadere a achizitiilor de autoturisme in general, cele "verzi" au performat, in anul 2022, achizitiile din aceasta categorie s-au dublat (+119,5%) comparativ cu perioda similara a anului trecut. In acest context, este de remarcat cresterea importanta a autoturismelor 100% Electrice (+409,2%) si a celor plug-in hybrid (+166,9%).

Cu atat mai mult, in primele trei luni din anul 2022, este de remarcat evolutia la varful clasamentului unde primele 5 cele mai vandute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 952 unitati, model lansat in 2021, Tesla Model 3, 154 unitati, cu o crestere de 18 ori fata de aceeasi perioada a anului precedent, Hyundai Kona cu 146 unitati, in crestere cu 595,2%, Volkswagen e-UP! cu 79 unitati, in scadere cu -1,3% si Volkswagen ID3, 76 unitati, +145,2%.

In ceea ce priveste autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 100 unitati, +376,2%, urmata de Mercedes Benz GLE cu 78 unitati, +290,0%, Hyundai Tucson si Mercedes Benz GLC cu 65 unitati fiecare si Renault Captur cu 52 unitati, in crestere cu 10,6%.

Autoturismele hibride, fara reincarcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota CHR cu 456 unitati, in scadere cu 1,7% fata de 2021, urmata de Toyota Corolla cu 431 unitati si 8,1% scadere, apoi Toyota RAV4 cu 303 unitati, in crestere cu 13,9%.

Analizand evolutia autoturismelor cu tractiune integrala (4x4), observam ca, dupa trei luni din 2022, detin o cota de piata de 20,8%, corespunzatoare unui volum total de 5.959 unitati, in crestere cu 15,2% fata de anul 2021, cand se inregistrau 5.174 unitati.

In ceea ce priveste tipul proprietarului, cele mai multe achizitii de autoturisme in martie 2022 au fost realizate de catre persoane juridice, care acopera 60,0% din totalul achizitiilor de autoturisme. Daca ne raportam la cele trei luni din acest an, persoanele juridice acopera un procent de 58,0%, iar diferenta de 42,0% le revenine persoanelor fizice.

II.Autovehicule comerciale usoare - Aceasta categorie de autovehicule inregistreaza, in martie 2022, o crestere de 1,4% fata de luna martie 2021. Pe ansamblul celor trei luni din acest an, se remarca o scadere, de 6,2%, care consemneaza o evolutie opusa fata de cea a autoturismelor (+39,9%). In acest context, majoritatea marcilor sunt in teritoriul pozitiv in raport cu perioada similara a anului trecut.