1asig.ro

Industria auto mondiala incetineste si este obligata sa se reinventeze

5 min. / 1.540 cuvinte
Intr-un context economic global sumbru, sectorul auto se confrunta cu o serie de provocari, inclusiv reglementari de mediu mai puternice si mai stricte. Drept urmare, vanzarile de masini inregistreaza o evolutie negativa care nu a mai fost intalnita de la Marea Recesiune din 2008, intregul sector fiind marcat de incertitudine, potrivit celei mai recente analize realizate de Coface.

PROMO


Fortati sa se conformeze acestei noi situatii tehnologice si dorintelor consumatorilor, producatorii de automobile investesc masiv in reproiectarea masinilor, crescand costurile de productie.

Mai mult, aparitia pe piata a multor jucatori noi precum Google Waymo, Tesla, Arcfox sau Aiways - creste incertitudinea pe o piata obisnuita cu o anumita stabilitate si cu tendinte de concentrare prin fuziuni, achizitii si investitii comune, noteaza Coface.

Un fenomen global

Conform analizei, in septembrie 2018, Uniunea Europeana (UE) a fost afectata de punerea in aplicare a normelor stricte de certificare a noilor modele de masini, procedura de testare armonizata la nivel mondial a vehiculelor usoare (WLTP).

Aceste reguli mai stricte au condus in special la blocaje pentru producatorii de automobile, aprobarile intarziate generand o lipsa de modele disponibile la dealeri. Prin urmare, clientii si-au intarziat cumparaturile, lucru care a avut un impact direct asupra numarului de inmatriculari (-23,5% in septembrie 2018).

Pe langa aceste bariere tehnice si administrative, s-a prefigurat o tendinta negativa la nivelul consumatorilor din zona euro inca de la inceputul anului 2018. Acest lucru descurajeaza consumatorii sa cumpere vehicule noi, mai ales in conditiile in care stimulentele pentru a trece la consumul de energie ecologica scad simtitor.

Piata americana este, de asemenea, afectata de o cerere mai redusa (-1,1% la sfarsitul lunii octombrie 2019, in special pentru berline si alte masini, desi surprinzator de stabila pentru SUV-uri, furgonete si alte camioane usoare). Aceasta tendinta continua sa afecteze activitatile producatorilor de automobile, odata cu inchiderea mai multor fabrici din tara.

Nu il ultimul rand, piata chineza este grav afectata de scaderea cererii (-4% in octombrie 2019), in mare parte datorita unei anumite atitudini de expectativa a consumatorilor care asteapta stimulentele fiscale anuntate de guvern. Acest lucru se adauga efectelor razboiului comercial dintre China si Statele Unite.

In plus, marile municipalitati, cum ar fi Beijing, Shanghai si alte orase similare, impun limite stricte pentru inmatricularile de masini in fiecare an. Prin urmare, gospodariile chineze se orienteaza masiv catre masini la mana a doua.

Dificultati care afecteaza intregul ecosistem automotive

In mod firesc, dezvoltarea si veniturile furnizorilor de automobile sunt puternic afectate de aceasta incetinire. Rationalizarea costurilor de productie si a evolutiilor tehnologice legate de constrangerile de mediu impuse producatorilor de masini au repercusiuni asupra intregului lant de aprovizionare. Acest lucru este valabil in special pentru cheltuielile de cercetare si dezvoltare.

Acest aspect poate duce la fuziuni si achizitii pentru a rationaliza costurile respective si a aduce pe piata tehnologii decisive cu impact asupra peisajului industriei auto, potrivit analizei Coface, companie specializata in asigurari de credit.

613 accesari