1asig.ro
1asig.ro

Importanta "Big Data" si restrictiile actuale asupra domeniului in activitatea de asigurare

5 min. / 1.540 cuvinte
Insurance Europe, federatia europeana ce reuneste asociatiile nationale ale asiguratorilor si reasiguratorilor, a publicat recent un articol despre beneficiile pe care seturile de date de tipul "big data" le pot aduce pietei de asigurari, atat pentru clienti cat si pentru societatile de asigurare.

PROMO


Termenul "big data" aplicat asigurarilor este folosit, in principal, pentru a descrie baze de date de dimensiuni foarte mari, care cuprind numeroase inregistrari despre clientii si potentialii clienti ai companiei de asigurari. Aceste date pot fi procesate de catre asiguratori pentru a obtine o imagine adecvata si mai reala a profilului de risc asociat fiecarui asigurat in parte. Principalul si cel mai important beneficiu care rezulta din aceasta practica este tarifarea mai corecta pentru clienti (clientii cu risc mai mic vor plati mai putin) si oferirea unor mai bune statistici si previziuni legate de portofoliile proprii de clienti ale societatilor de asigurare (in schimbul serviciilor oferite, asiguratorii isi asuma preluarea potentialelor pierderi pe care le pot suferi clientii lor in viitor, prin urmare societatile de asigurare trebuie sa fie ancorate in realitate si sa fie informate permanent asupra riscurilor existente, pentru a-si pregati din timp suficiente resurse pentru plata obligatiilor).

Provocarile cu care big data se confrunta in prezent la nivelul intregii Uniuni Europene sunt date in principal de cadrul legislativ. Reglementarile in vigoare, chiar daca nu exclud direct construirea unor astfel de baze de date, impiedica asiguratorii de la colectarea unor anumite tipuri de date despre clienti, prin mai multe directive si legi.

Insurance Europe ofera o lista cu exemple de reglementari care interfereaza, mai mult sau mai putin, cu big data:
  • GDPR - General Data Protection Regulation - pe cat este de utila europenilor, pe atat poate fi de problematica pentru asiguratori, aceasta lege impunand minimizarea datelor colectate despre prospectii si clientii asiguratorilor;
  • PRIIPs - Packaged Retail and Insurance-based Investment Products Regulation - asigura comparabilitatea intre produsele de asigurare oferite de companii, in ciuda gradului de personalizare oferit fiecarui client in parte;
  • IDD - Insurance Distribution Directive - reglementeaza distributia tuturor tipurilor de produse de catre toate tipurile de distribuitori, prevenind practicile de vanzare necorespunzatoare;
  • DMD - Distance Marketing Directive - previne coplesirea cu oferte de marketing a consumatorilor care nu au solicitat nici o informatie despre produsele respective;
  • Egalitatea intre sexe - nu se fac diferentieri intre preturile oferite unei femei cu preturile oferite unui barbat, in conditiile in care amandoi au aceeasi varsta, ocupatie etc.;
  • e-Privacy - (momentan in faza de discutie) va oferi clientilor un mai mare grad de protectie a dreptului la viata privata, prin restrictionarea serviciilor de tracking si primirea de oferte de marketing;
  • Solvency II - normele prudentiale impuse de Solvency II aduc cerinte suplimentare de finantare, prin urmare primele de asigurare ale clientilor pot creste ca efect al supunerii asiguratorilor in fata acestor cerinte.
Cititi aici concluziile Insurance Europe.

Sursa foto: Insurance Europe

1.400 accesari