1asig.ro
1asig.ro
Impactul tehnologic asupra ...

Impactul tehnologic asupra evolutiei pietei de asigurari in ultimii 30 de ani

5 min. / 1.540 cuvinte
Progresul tehnologic a permis pietei de asigurari sa tina pasul cu noile cerinte ale consumatorilor. De asemenea, progresul tehnologic aduce cu sine noi oportunitati de dezvoltare a industriei prin lansarea unor noi produse sau aparitia unor noi domenii asigurabile. Cel putin in ultimii ani, a fost vizibila tendinta companiilor de profil de a se adapta si de a investi in tehnologizare, pentru a fi mai aproape de nevoile clientilor.


PROMO

"Evolutia tehnologica a avut un impact foarte puternic, mai ales in ultimii zece ani, a eficientizat foarte mult procesul de vanzare, pe cel de gestionare a daunelor si a informatiilor necesare si, nu in ultimul rand, instruirea personalui din asigurari", este de parere Mihai SARBU, Director National Vanzari, CertAsig - Societate de Asigurare si Reasigurare.

Francois COSTE, CEO, GROUPAMA Asigurari, arata ca avansul tehnologiei a determinat schimbari importante si in procesul de vanzari. "O mare parte din activitatile noastre din aceasta zona graviteaza acum in jurul ofertelor personalizate si activitatilor mai eficiente, cu valoare adaugata, totul sub egida unei atitudini centrate pe client. Achizitia de polite online a devenit o practica uzuala, asiguratorii intelegand potentialul canalului digital, care le permite clientilor sa isi implineasca nevoile in materie de asigurari de la distanta", a adaugat el.

Si Marius LASLO, Director Executiv, DESTINE Broker, spune ca evolutia tehnologica are un impact major in piata. "Ganditi-va ca, prin platformele de emitere a politelor, au fost integrate majoritatea societatilor de asigurari. Este mult mai usor si rapid sa ii dai clientului o oferta de asigurare cat mai completa. De asemenea, clientii isi pot achizitiona asigurarile uzuale si on-line. Asta inseamna rapiditate, fara deplasare la broker sau asigurator. Clientii pot afla informatii despre produsele de asigurari si on-line. S-au dezvoltat in ultimul timp si aplicatii pe telefon, de unde poti achizitiona asigurari sau produse insotite de asigurare. Au fost implementate tehnologii de constatare on-line a daunelor, scutindu-l astfel pe client de deplasarea la asigurator. Societatile de asigurari au implementat roboti pentru gestionarea relatiei cu clientii, acestia fiind mai rapizi decat operatorul uman", a explicat acesta.

La randul sau, Stefan PRIGOREANU, CEO, MILLENIUM Insurance Broker (MIB), subliniaza ca evolutia tehnologica a avut un impact semnificativ si a dat cateva exemple: de la emitere cu pixul pe hartie, la emitere computerizata, si pana la paper-less; de la caiete mecanice, la softuri de ofertare cu calculatii actuariale complexe in cateva secunde; de la inspectii de risc ochiometrice, la fotografii digitale de mare rezolutie, si pana la inspectii de risc cu drone; de la incasari numerar si pana la direct-debit sau plati on-line, cu telefonul mobil; de la cursuri la sala, si pana la cursuri e-learning, inclusiv cu examinare on-line.

Gheorghe GRAD, Country Manager, RENOMIA SRBA Broker, a remarcat faptul ca, dincolo de vanzarile online, cele mai importante dezvoltari sunt in zona de back-office: "S-au facut progrese deosebite in emiterea politelor, in evaluarea riscului, dar, de departe, procesarea daunelor de la distanta reprezinta unul dintre cele mai mari beneficii directe pentru client".

Iar Laura AFRASINE, Executive Manager, MediHelp International, a atras atentia asupra faptului ca tehnologia joaca un rol foarte important in toate domeniile vietii actuale, traind intr-o era a vitezei. "Piata asigurarilor a trebuit sa se conformeze acestui trend, iar furnizorii de servicii de asigurare au dezvoltat programe de achizitionare rapida a acestora. Totusi, avand in vedere complexitatea planurilor de asigurare de sanatate, criteriile solicitate de asiguratori pentru acceptarea clientilor pe polita, precum si declararea conditiilor medicale preexintente, consider ca este destul de greu sa adaptam acestea la un sistem de cumparare online", a spus ea.

Totodata, Eduard SIMIONESCU, General Manager, GrECo Romania, a subliniat ca impactul tehnologic a fost unul important, avand in vedere ca multe activitati, cum ar fi ofertarea sau emiterea politelor, s-au automatizat la nivelul multor societati si intermediari.

"Evolutia tehnologica a determinat o crestere a vitezei si a eficientei in procesele de vanzare si administrare de polite de asigurare. Tehnologia a ajutat la gasirea unor noi produse, servicii si canale de distributie. In acelasi timp, procesarea accelerata a informatiei si migrarea catre mediul online au determinat schimbari si in structura produselor, acestea fiind adaptate canalelor alternative si vanzarilor tranzactionale. Produsele vandute digital, daunele procesate automat prin notificari online, aplicatiile prin care asiguratii pot accesa serviciile acoperite de polita au devenit procesele uzuale in cadrul multor asiguratori, fiind directia spre care se indreapta toti actorii din piata si elementul obligatoriu pentru a ramane intr-o piata extrem de competitiva", precizeaza, la randul sau, Tiberiu MAIER, Presedinte, SIGNAL IDUNA Romania.

Sinziana MAIOREANU, CEO, AEGON Romania, declara ca, si in Romania, clientii incep sa opteze in numar crescut pentru administrarea si plata online a asigurarilor: "Am observat ca, atat la nivelul pietei, cat si al portofoliului de clienti AEGON, tot mai multi oameni aleg sa isi administreze asigurarile si sa isi plateasca primele online. Motivele sunt evidente si tin de simplitatea si rapiditatea procesului, care te scuteste de drumurile la banca".

Si Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker, este de parere ca evolutia tehnologica a avut un impact major - "mai repede, mai usor, mai bine, mai aproape de client".

In opinia lui Mihai POPESCU, CEO, ERGO Asigurari de Viata, progresul tehnologic a permis industriei sa tina pasul cu noile cerinte ale beneficiarilor de servicii de asigurari, in special in ceea ce priveste usurinta de a comunica. "De asemenea, progresul tehnologic deschide noi oportunitati de individualizare a serviciilor si produselor (de exemplu evaluarea riscului de sanatate nu doar prin tabele statistice generale ci chiar prin date personale specifice); de asemenea aduce cu sine noi oportunitati de dezvoltare a industriei prin unor noi domenii asigurabile".

Sabie cu doua taisuri

Din punctul de vedere al Adrianei GRECU, CEO, AON Romania, tehnologia este o sabie cu doua taisuri: "Ca furnizor, te ajuta sa eficientizezi fluxuri, ca si cumparator reusesti sa reduci mult timpul alocat cumpararii. Pe de alta parte, interactiunea cu tehnologia fara contact la nivel inter-uman nu lasa loc construirii unor relatii si nici realizarii actului profesional prin transmiterea unor informatii pe care cumparatorul sa le primeasca si sa le inteleaga. Sunt produse, cum ar fi RCA-ul, care se preteaza foarte bine la vanzarea on-line, pe criteriu de pret si eficienta, dar sunt cu siguranta zone, cum ar fi consultanta, in care tehnologia iti poate furniza niste informatii, dar nu va putea substitui niciodata interactiunea personala".

De asemenea, Virgil SONCUTEAN, CEO, ALLIANZ-TIRIAC, spune ca lumea se schimba in jurul nostru cu o rapiditate fara precedent, iar tehnologia este un vector important al transformarii. "Impactul tehnologiei nu poate fi ignorat, dar nici supraestimat. S-a creat, intr-adevar, mult zgomot in jurul acestui subiect si s-au facut eforturi importante in aceasta directie, dar efectul la nivelul modelului de business nu a fost semnificativ deocamdata", adauga el.

Si Anita NITULESCU, CEO, EUROLIFE ERB Asigurari, remarca faptul ca industria de asigurari a avut o trecere lenta catre digitalizare si inca isi mai cauta modelele corecte de ajustare a business-ului la noile asteptari din piata.

"Pentru fiecare jucator din industrie, este important acum sa ne definim o strategie pentru era digitala, de a ne construi noi modele si oferte de business pentru noile generatii care vin, pentru care elementele de comoditate, rapiditate, statut pe care le ofera un produs sau un serviciu sunt mai importante decat pretul. Pentru ca acesta este mediul in care potentialii nostri cumparatori ne asteapta", a afirmat ea.

Mai multe declaratii referitoare la evolutia pietei de asigurari in ultimii 30 de ani, dar si prognozele pentru urmatorii 10 ani, puteti citi in Editia speciala a Revistei PRIMM - Asigurari & Pensii din decembrie 2019. Click aici pentru download!

1.329 accesari