Inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scazut cu 7,6% in trimestrul II iar ponderea inmatricularilor noi de autoturisme second hand importate in total inmatriculari noi de autoturisme a fost de 74,2%, in scadere cu 4,3 puncte procentuale fata de acelasi trimestru al anului 2021, arata datele publicate de Institutul National de Statistica (INS).
Potrivit INS, in acelasi trimestru al anului 2022, inmatricularile noi de vehicule pentru transportul marfurilor au scazut cu 11,9% comparativ cu trimestrul II din anul 2021.
Datele INS releva, totodata, ca inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au inregistrat creteri la categoria autobuze si microbuze cu 15,3% i la categoria mopede i motociclete cu 9,9% i scadere la categoria autoturisme cu 8,3%. In ceea ce priveste inmatricularile noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost inregistrate creteri la categoria mopede i motociclete cu 16,2% i la categoria autoturisme cu 10,4% i scadere la categoria autobuze i microbuze cu 23,0%.
Potrivit sursei citate, inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul marfurilor au inregistrat scaderi la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare cu 22,8%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 11,9% i la categoria remorci i semiremorci cu 8,3%.
Inmatricularile noi de vehicule rutiere noi pentru transportul marfurilor au inregistrat scaderi la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 22,9%, la categoria remorci semiremorci cu 14,2% i la categoria autotractoare cu 3,5%.
Fata de trimestrul I 2022, in trimestrul II 2022, inmatricularile noi de vehicule rutiere au inregistrat cretere cu 7,1% la vehiculele pentru transportul pasagerilor i cu 10,0% la vehiculele pentru transportul marfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate in conformitate cu Normele europene de poluare, inmatriculate in circulatie, cuprindeau, la sfarsitul trimestrului II 2022, in proportie de 58,7%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 si in proportie de 11,7%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai insemnata pondere a fost detinuta de vehicule conforme cu norma europeana Euro 4, respectiv 35,1%; pentru categoria autobuze i microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,3% au fost clasificate in norma Euro 3, iar pentru categoria mopede i motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 28,7% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeana Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane in proporie de 29,7%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare in proporie de 35,5%, in timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 25,3% au fost clasificate in norma Non-Euro.