1asig.ro
1asig.ro

INS: Inmatricularile de masini pentru pasageri au scazut cu 2,5% in T4 2020

5 min. / 1.540 cuvinte
Inmatricularile de vehicule pentru transportul de pasageri au scazut cu 2,5% in trimestrul IV al anului 2020, iar inmatricularie pentru autovehiculele de transport marfa au crescut cu 11,1% fata de perioada similara din 2019, conform unul comunicat transmis de Institutul National de Statistica (INS).

PROMO


Potrivit INS, in trimestrul IV 2020, ponderea inmatricularilor noi de autoturisme importate second hand in total inmatriculari noi de autoturisme a fost de 71,7%.

"In trimestrul IV 2020, comparativ cu trimestrul corespunzator din anul 2019, inmatricularile noi de vehicule pentru transportul pasagerilor au inregistrat crestere la categoria mopede si motociclete cu 60,6% si scaderi la categoriile autobuze si microbuze cu 25,9% si autoturisme cu 3,5%", precizeaza sursa citata.

In ceea ce priveste inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul marfurilor au fost inregistrate cresteri la toate categoriile astfel: la categoria remorci si semiremorci cu 15,5%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 9,9% si la categoria autotractoare, cu 4,7%.

Conform INS, fata de trimestrul III 2020, in trimestrul IV, inmatricularile noi de vehicule rutiere au inregistrat crestere cu 13,4% la vehiculele pentru transportul pasagerilor si cu 4,8% la vehiculele pentru transportul marfurilor.

"Vehiculele rutiere clasificate in conformitate cu Normele europene de poluare, inmatriculate in circulatie, cuprindeau la sfarsitul trimestrului IV 2020, in proportie de 55,0%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 si in proportie de 12,7%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro", a mai anuntat Institutul de Statistica.

Pentru categoria autoturisme, cea mai insemnata pondere a fost detinuta de vehicule conforme cu norma europeana Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze si microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate in norma Euro 3, iar pentru categoria mopede si motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 31,6% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeana Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane in proporie de 30,9%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare in proporie de 33%, in timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,4% au fost clasificate in norma Non-Euro.

625 accesari