1asig.ro
1asig.ro

HSB (Munich Re): Atacurile cibernetice, furturile de identitate si fraudele online, in continua crestere

5 min. / 1.540 cuvinte
Un studiu HSB, parte a gigantului Munich Re, arata o crestere ingrijoratoare a furturilor de identitate, a atacurilor cibernetice si a fraudelor online, in timp ce infractorii cibernetici fura date personale si milioane de dolari. Studiul, realizat de Zogby Analytics, la cererea HSB, sustine ca 77% dintre consumatori sunt "foarte ingrijorati" sau "oarecum ingrijorati" de furtul de identitate online.

PROMO


Furtul de identitate digitala a devenit o amenintare tot mai mare pe fondul faptului ca, in ultima perioada, din ce in ce mai multi oameni lucreaza de acasa, in contextul pandemiei COVID. Multi angajati folosesc conexiunea personala Wi-Fi, arata studiul, in timp ce gestioneaza, online, informatii sensibile.

La fel de multi sunt ingrijorati si de faptul ca pot fi victime ale infractorilor cibernetici, dar si de faptul ca, atunci cand fac achizitii online, datele personale ar putea ajunge la hackeri. Toate aceste temeri au fost subliniate intr-un studiu realizat, la nivel national, in SUA.

"Americanii sunt mai conectati ca niciodata, conectand la Internet toate tipurile de dispozitive si sisteme. Acest lucru le ofera infractorilor noi oportunitati de a lansa atacuri asupra celor care lucreaza de acasa si asupra retelelor Wi-Fi publice", spune Timothy ZEILMAN - Vice President, HSB, companie ce furnizeaza, printre altele, si asigurari cyber.

Desi atacurile de tip ransomware au fost oarecum constante, cu o crestere de numai 11%, probabilitatea ca victimele sa plateasca infractorii pentru a-si debloca datele sau pentru a le mentine private, a fost mai mare. Aproximativ jumatate dintre ei au recunoscut ca au platit rascumpararea ceruta - in cele mai multe cazuri, 2.000 de dolari sau mai putin. Studiul anterior nota ca rascumpararea a fost platita in o treime din cazurile ransomware.

De asemenea, mai arata acelasi studiu, fraudele online in randul consumatorilor aproape s-au dublat prin comparatie cu studiile anterioare HSB, ajungand la 16%. Consumatorii au declarat ca infractiunile au fost comise, de cele mai multe ori, prin intermediul serviciilor de plata (48%), al licitatiilor online (21%) si al site-urilor de intalniri (20%).

23% dintre consumatori au declarat ca au sesizat ca o persoana neautorizata a preluat sau utilizat contul lor de social media sau cel de e-mail, ceea ce reflecta o crestere usoara si pe acest segment. Totodata, se mai arata in acelasi studiu HSB, mai mult de jumatate dintre cei ce au fost victime ale fraudelor online au pierdut peste 500 de dolari, in vreme ce o treime dintre consumatori au pierdut peste 1.000 de dolari.

276 accesari