1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Grupul BRD: Profit net de 738 milioane de lei in primele noua luni

Profitul net al Grupului BRD a fost de 738 milioane de lei in primele noua luni din 2020, fata de 1,22 miliarde de lei in aceeasi perioada din 2019, influentat de cheltuiala neta cu provizioane (in comparatie cu o eliberare neta de provizioane in perioada similara a anului trecut), ce reflecta perspectiva inrautatita asupra mediului macroeconomic, a anuntat banca.

Profitul operational brut la nivelul Grupului BRD a fost de 1,12 miliarde lei in primele noua luni din 2020, fata de 1,26 miliarde lei in primele noua luni din 2019.

"Criza sanitara fara precedent in care Romania si intreaga lume au intrat in primul trimestru al anului a continuat sa afecteze toate sectoarele economice, necesitand o adaptare continua. Privind in perspectiva, revenirea economica se va baza in special pe executia politicilor de relansare adoptate de autoritati si efectele acestora asupra ritmului de progres al productiei, asupra lanturilor de schimburi comerciale si asupra comportamentului consumatorilor. Bineinteles, sistemul bancar romanesc este, de asemenea, un actor cheie pentru rezilienta si redresarea economica", a declarat Francois Bloch, Directorul General al BRD Groupe Societe Generale.

Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creantele din leasing, au inregistrat o usoara crestere (+0,2% fata de finalul lunii septembrie 2019). Cresterea creditelor retail de baza (core retail loans), de +0,9% in dinamica anuala, desi afectata de masurile restrictive din primavara, reflecta revenirea creditelor de consum nou acordate incepand cu jumatatea lunii mai, pana la un nivel superior performantei lunare din anul precedent, in luna septembrie 2020. Finantarea IMM-urilor a crescut (+7,3% in dinamica anuala) prin participarea activa la programul IMM Invest, cu credite aprobate de 700 milioane RON si avansul puternic al portofoliului de leasing de +17,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Depozitele clientilor au inregistrat o continua consolidare a unei baze deja extinsa. Depozitele retail au avut un ritm de crestere accelerat (+9,1%), determinat de intrari mai mari de la clientii persoane fizice (+8,3% in dinamica anuala). Depozitele companiilor au inregistrat o crestere de doua cifre, determinata de un avans puternic al resurselor IMM-urilor (+23,8% in termeni anuali). Indicatorul credite nete/depozite a fost de 65,0% la finalul lunii septembrie 2020, in scadere cu 6 puncte procentuale fata de finalul lunii septembrie 2019.



In contextul crizei, BRD precizeaza ca s-a concentrat pe promovarea adoptarii digitalizarii (o treime din clientii nostri au utilizat in mod activ canale la distanta la sfarsitul lunii septembrie) si pe accelerarea proiectelor de automatizare a fluxurilor. BRD a continuat sa lanseze noi functionalitati care acopera intr-un mod inovator nevoile clientilor sai (Apple Pay a fost lansat in iulie). Penetrarea digitala pe segmentul companiilor a atins noi maxime, 99% din tranzactiile clientilor companii mari si 95% din tranzactiile IMM-urilor au fost efectuate prin intermediul canalelor digitale. Experienta digitala a clientilor corporate pe platformele de e-banking a continuat sa fie imbunatatita. De exemplu, versiunea actualizata a platformei de gestionare a numerarului a fost adoptata masiv de companiile mari.

In primele noua luni, venitul net bancar al Grupului BRD a fost de de 2.308 milioane lei, mai mic cu 5,7% fata de perioada similara a anului trecut, scadere determinata in principal de contractia veniturilor nete din comisioane si a altor categorii de venituri, in timp ce veniturile nete din dobanzi au fost destul de reziliente. Veniturile nete din dobanzi au scazut usor, cu 2,3% in dinamica anuala, influentate in cea mai mare parte de ratele de dobanda mai mici (media ratei de dobanda ROBOR la 3 luni a fost de 2,49% in primele 9 luni din 2020 fata de 3,16% in primele 9 luni din 2019). Scaderea veniturilor nete din comisioane, de 12% an pe an, in primele noua luni din 2020, a fost determinata in principal de veniturile mai mici din tranzactiile de daily banking ca urmare a intrarii in vigoare a reglementarilor SEPA si volumului redus de tranzactii in perioada restrictiilor. Evolutia altor venituri bancare a fost influentata de castiguri semnificative din reevaluare inregistrate in 2019.

Per total, pe primele 9 luni, cheltuielile operationale au fost mentinute la acelasi nivel cu anul trecut. S-au realizat economii semnificative de costuri, insa fara a afecta investitiile strategice. Cheltuielile de personal s-au redus cu 2,2% in trimestrul III din 2020 fata de trimestrul III din 2019, in timp ce cresterea costurilor care nu sunt legate de personal a fost in intregime determinata de cheltuielile IT mai mari ce reflecta accelerarea planului de digitalizare si de costurile exceptionale legate de gestionarea crizei sanitare. Excluzand costurile sanitare si pe cele IT, cheltuielile care nu sunt legate de personal s-au redus cu 7,5% in dinamica anuala, in trimestrul III din 2020.

Indicatorul cost / venit la nivelul Grupului BRD a fost de 50,6%, excluzand costurile sanitare exceptionale (fata de 48,5% in perioada similara a anului trecut).

Rata NPL (creditele neperformante, conform definitiei ABE), care a atins 3,4% la finalul lunii septembrie 2020 (fata de 4,0% la finalul lunii septembrie 2019). Costul riscului a inregistrat o cheltuiala neta cu provizioanele de 253 milioane lei in comparatie cu o eliberare de provizion de 207 milioane lei in primele 9 luni din 2019, determinata in principal de impactul inrautatirii scenariilor macroeconomice asupra pierderilor estimate din activitatea de creditare.

BRD - Groupe Societe Generale opereaza o retea de 612 de unitati. BRD ocupa o pozitie importanta pe piata romaneasca a cardurilor, cu aproximativ 2,41 milioane de carduri si o retea de acceptare de aproximativ 30,000 POS si aproape 1,400 ATM-uri.

Activele totale ale bancii erau, la finalul lunii septembrie 2020, de 59,3 miliarde de lei. La nivel de grup, activele au insumat 61,2 miliarde de lei.