1asig.ro
1asig.ro
GrECo Romania: Angajatorul este ...

GrECo Romania: Angajatorul este din ce in ce mai preocupat de sanatatea, siguranta si bunastarea angajatilor, oferind pachete de asigurari

5 min. / 1.540 cuvinte
"Angajatorii vor pune in continuare accent pe oferirea de astfel de beneficii pentru angajati, vor vrea sa fie atractivi intr-o piata competitiva, astfel ca perspectivele in ceea ce priveste cresterea asigurarilor private de sanatate in piata sunt optimiste", au declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, reprezentantii GrECo Romania.

PROMO


Astfel, Eduard SIMIONESCU - Director General si Cristina ARABU - Senior Account Manager, GrECo Romania, au raspuns la urmatoarele intrebari:

Cum s-au schimbat solicitarile si preferintele clientilor in ceea ce priveste asigurarile de sanatate?
Pandemia de COVID-19 a schimbat economia, modul in care lucram si in principal sistemul de sanatate. Clientii nostri au inceput sa constientizeze necesitatea serviciilor medicale si sa prezinte mai mult interes fata de asigurarile de sanatate si de viata, cu atat mai mult cu cat situatia sistemului medical public este depasita.
Oamenii doresc sa aiba acces rapid la servicii medicale de calitate, doresc sa evite timpii de asteptare mari si aglomeratia din clinicile si spitalele de stat, pentru a evita pe cat posibil riscul imbonavirii cu virusul Sars-Cov-2.
Totodata, nevoia de a acces la servicii medicale in siguranta, a dus la dezvoltarea serviciului de telemedicina, implementat de marii jucatori din piata de asigurari de sanatate. Utilizatorii acestui serviciu de telemedicina includ de la persoane sanatoase care doresc sa rezolve rapid probleme minore de sanatate pana la persoane cu afectiunie medicale mai complexe, care trebuie sa isi monitorizeze periodic sanatatea.
O alta solicitare venita din partea clientilor este gasirea unor solutii care sa acopere si imbolnavirea cu virusul Sars-Cov-2, fapt care a dus la dezvoltarea in piata a unor produse cu acoperire exclusiva COVID-19.

Cum ar arata in acest moment un portret al clientului produselor de asigurare private de sanatate?
Din perspectiva clientului corporate care achizitioneaza pachete de beneficii pentru angajati, Angajatorul este din ce in ce mai preocupat de sanatatea, siguranta si bunastarea angajatilor, incercand sa oferte pachete de asigurare cat mai cuprinzatoare.
In special companiile mai mari sau internationale ofera acest beneficiu angajatilor.
Totusi, am sesizat in ultimii ani un interes crescand si din partea companiilor mai mici, a IMM-urilor.

S-a schimbat ceva in raportul clienti retail (persoane fizice) - clienti corporate (persoane juridice) in ultimul an?
De regula, clientii din retail care acceseaza politele de sanatate sunt clienti cu posibilitati financiare peste medie, care isi pun sanatatea pe primul plan si sunt constienti de beneficiile asigurarii de sanatate, care ofera acces la servicii medicale la un standard de calitate superior serviciilor medicale din sistemul public, in spitale si / sau clinici medicale private care detin dotari si aparatura performanta, cu personal medical specializat si cu acoperire teritoriala extinsa.
Pe de alta parte, din ce in ce mai multi clienti corporate doresc sa ofere astfel de beneficii pentru proprii angajati, din mai multe considerente, principalele fiind:
- Fidelizarea si loializarea a angajatilor;
- Cresterea productivitatii in munca prin conservarea starii de sanatate a angajatilor;
- Reducerea fluctuatiei de personal;
- Cresterea atractivitatii ca angajator intr-o piata a muncii tot mai competitiva.

Care sunt principalele clauze ale politelor de asigurari de sanatate de care se intereseaza acum clientii?
In prezent, angajatorii doresc sa ofere angajatilor asigurari private de sanatate care sa acopere costurile generate de urmatoarele tipuri de servicii medicale:
- Servicii medicale in ambulatoriu (consultatii, investigatii, analize de laborator, explorari functionale, imagistica), inclusiv servicii de mica chirurgie; Preventie
- Spitalizare (cazare, tratament, interventii chirurgicale)
- Pachete de sarcina si nastere
- Recuperare medicala
- Servicii stomatologice
- Telemedicina
Angajatii din top-management si antreprenorii solicita informatii privind posibilitatea de a merge la consultatii medicale si in afara tarii.

Cum vedeti viitorul asigurarilor private de sanatate in Romania?
Angajatorii vor pune in continuare accent pe oferirea de astfel de beneficii pentru angajati, vor vrea sa fie atractivi intr-o piata competitiva, astfel ca perspectivele in ceea ce priveste cresterea asigurarilor private de sanatate in piata sunt optimiste.
In acest context al pandemiei, dorinta de a avea acces la servicii medicale de calitate si in general preocuparea privind sanatatea, s-au accentuat in ultima perioada si au ajuns sa fie o prioritate in randul romanilor.
Cu ajutorul tehnologiei, consultatiile medicale se pot face acum si de la distanta, in siguranta din casele oamenilor, iar aceasta modalitate de accesare poate ramane un instrument util si in continuare.
Vanzarile de asigurari de viata, accidente si imbolnaviri vor creste si in randul populatiei. De asemenea, asigurarile care ofera acces la servicii medicale in strainatate vor fi si ele din ce in ce mai cautate.

GrECo Romania sustine, in calitate de Partener, campania de educatie financiara si de informare "Luna Asigurarilor de Sanatate", initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor.

Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile pe pagina de Facebook totuldespreasigurari.ro, pe totuldespreasigurari.ro, dar si pe Instagram/totuldespreasigurari.

Piata asigurarilor de sanatate a ajuns, in 2020, la valoarea de 451,45 milioane lei, ceea ce reprezinta o crestere de 18% fata de anul precedent.

2.132 accesari