1asig.ro
1asig.ro

GlobalData: Companiile cu strategii digitale agile vor ramane relevante pentru clienti, in era post-pandemica

5 min. / 1.540 cuvinte
Inainte de pandemia COVID-19, arata GlobalData, o schimbare de paradigma catre digitalizare era deja in curs de implementare in toate sectoarele. Pandemia a accelerat in continuare transformarea, ceea ce este evidentiat si de cresterea marcata a investitiilor pe care companiile le fac in digitalizare. In acest context, companiile cu strategii digitale agile vor putea sa-si reinventeze modelele de business, dar si sa ramana relevante pentru clienti, in era post-pandemica, sustine sursa citata.

PROMO


"Munca de la distanta, comertul omnichannel, interactiunile contactless si consumul de continut digital au aparut ca domenii cheie de crestere in timpul pandemiei. Acest lucru a subliniat diferenta dintre modelele de business ale liderilor digitali si intarzierile din industrii, reiterand o tendinta: digitalizati sau dispareti", a declarat Sudheshna KARUKULA - Senior Disruptive Tech Analyst, GlobalData.

O analiza realizata de catre GlobalData, prin intermediul Disruptor Intelligence Centre, dezvaluie modul in care, in ciuda impactului negativ al pandemiei COVID-19, diferite companii au reusit sa sustina cresterea prin digitalizare.

Companiile farmaceutice care investesc in Inteligenta Artificiala si telemedicina - BenevolentAI si Teladoc, de exemplu -, au un impact pozitiv semnificativ. In comertul cu amanuntul, companii de e-commerce cum ar fi Amazon, Walmart si JD.com sunt castigatori clari, urmare a unei treceri semnificative spre shopping online, in timp ce, noteaza GlobalData, alte companii, cu un numar mare de magazine fizice - cum ar fi H&M, IKEA si Home Depot -, raman in urma.

Amazon, de exemplu, a inceput sa ofere tehnologia sa cashier-less, "Just Walk Out", catre alti comercianti cu amanuntul. Tehnologia - care e un amalgam de camere, senzori, dar si viziune computerizata si deep learning -, le permite comerciantilor cu amanuntul sa automatizeze achizitiile, platile si check-out-ul, iar cei mai multi comercianti au adoptat aceasta tehnologie pentru a elimina liniile de check-out si timpii de asteptare.

In sectorul bancar, bancile avansate digital, cum ar fi DBS sau start-up-ul de creditare Lending Club, dar si companiile de administrare a finantelor, ca Yolt, au inregistrat un impact pozitiv moderat. De exemplu, Yolt a reproiectat aplicatia dupa ce a observat o schimbare impusa de pandemia COVID-19 in obiceiurile financiare ale consumatorilor. Astfel, a introdus un cont de economii online si un card contactless pentru a ajuta cumparatorii sa economiseasca la fiecare achizitie.

"Cum contactless devine noua normalitate, pandemia COVID-19 poate fi o "verificare a realitatii" pentru intarzierile digitale. Pentru indicii digitale, companiile se pot inspira de la cei ce s-au dezvoltat in timpul pandemiei, chiar si in cazul applicatiilor trans-industriale. Inovatiile si modelele digitale de business, care s-au nascut din necesitatea indusa de pandemie, pot ajuta companiile sa ramana competitive si in epoca post-COVID-19", a mai punctat Sudheshna KARUKULA - Senior Disruptive Tech Analyst, GlobalData.

1.571 accesari
Sondaj

Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

- Va creste cu peste 10%
- Va creste cu 6-10%
- Va creste cu 1-5%
- Va stagna
- Va scadea


PROMO