1asig.ro
1asig.ro

GlobalData: Asiguratorii vor adopta open banking prin intermediul unor parteneriate post-COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
Tehnologia open banking a transformat sectorul financiar, oferindu-le platformelor posibilitatea sa livreze produse digitale personalizate, iar pandemia COVID-19 va accelera aceasta tendinta, arata GlobalData. In cele din urma, aceasta tehnologie poate ajuta consumatorii sa isi gestioneze mai bine finantele, precum si sa reduca interactiunea cu alte persoane, iar asiguratorii vor incerca sa adopte aceasta tehnologie, dar si sa obtina acces la informatiile clientilor.

PROMO


Potrivit studiului "2019 UK Insurance Consumer Survey", realizat de GlobalData anul trecut, indica faptul ca doar 18,6% dintre consumatorii care achizitioneaza asigurari auto au ales sa cumpere astfel de polite online, prin intermediul unui smartphone sau al unei tablete. Prin contrast, tot anul trecut, 49% dintre consumatorii de asigurari auto alegeau sa cumpere astfel de polite prin intermediul unui laptop sau al unui sistem desktop, arata sursa citata.

"Implementarea crescuta a tehnologiei open banking si o mai buna intelegere a informatiilor clientilor vor duce la cresterea numarului de achizitii de asigurari prin intermediul unor aplicatii si dispozitive mobile, iar acest lucru va avea la baza schimbul de informatii la care asiguratorii vor avea acces, ceea ce va face ca acestia sa solicite mai putine infomatii din partea consumatorilor. De asemenea, le va permite clientilor sa utilizeze aplicatiile intr-un mod mai rapid si mai sigur, in conditiile in care achizitiile realizate, in momentul de fata, prin intermediul unor aplicatii de mopbil necesita, in mare masura, informatii extinse, care pot fi completate mai usor de pe un calculator", spune Jazmin CHONG - Insurance Analyst, GlobalData.

Potrivit sursei citate, ByMiles a fost una dintre primele companii insurtech care a implementat tehnologia open banking, in ianuarie 2020, oferind prime de asigurare auto personalizate care sunt calculate pe tipar usage-based.

"ByMiles comercializeaza asigurari atat prin intermediul propriei aplicatii de mobil, cat si prin intermediul site-ului. Dar, urmare a aspectelor unice ale acestui produs, furnizorul trebuia sa adopte tehnologia open banking, pentru a intelege riscurile financiare asociate potentialilor noi clienti, mai ales intrucat serciviile de tip pay-as-you-go pot genera fluctuatii la nivelul primei lunare. Acum, nu mai trebuie sa se bazeze pe scoruri de credit sau pe informatii extinse si le poate oferi clientilor o calatorie mult mai accesibila", mai arata reprezentantul GlobalData.

"Pe viitor, mai multi asiguratori vor cauta, prin intermediul unor parteneriate, sa adopte tehnologia open banking. Atunci cand, intr-o lume post-pandemica - in care veniturile disponibile sunt in scadere, in timp ce canalele de distributie sunt digitalizate -, accentul este pus pe economisirea banilor consumatorilor si utilizarea dispozitivelor mobile, tehnologia open banking poate prospera. Acest lucru va duce la reducerea schimburilor directe de informatii intre client si asigurator, ceea ce va face ca procesul de achizitie sa fie o calatorie mai putin complexa si mai adaptabila la aplicatiile mobile", puncteaza Jazmin CHONG.

385 accesari