1asig.ro
1asig.ro
Gheorghe GRAD: Rolul de consultant ...

Gheorghe GRAD: Rolul de consultant al distribuitorului in asigurari va creste in permanenta

5 min. / 1.540 cuvinte

Rolul de consultant al distribuitorului in asigurari va creste in permanenta si procentul de intermediere va continua sa aiba o pondere din ce in ce mai mare in total piata, a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Gheorghe GRAD, Country Manager, RENOMIA SRBA Broker.

PROMO


Un mini-interviu cu Gheorghe GRAD a fost publicat recent in Revista PRIMM Asigurari & Pensii, care marcheaza ultimele 3 decenii cu 30 de mini-interviuri cu specialisti din piata locala de asigurari, referitoare la istoria si viitorul distributiei de asigurari, precum si despre cum s-au schimbat cerintele si nevoile consumatorilor in timp.

XPRIMM: Cum ati descrie evolutia brokerajului si a distributiei de asigurari in ultimele aproape trei decenii?
G.G.: In cei 31 de ani de tranzitie catre democratie, distributia in asigurari din Romania s-a aliniat perfect cu cea europeana, insa doar ca proces in sine, nu si din perspectiva consumului cantitativ de asigurari. Acest fapt a fost marcat de cateva etape reprezentative, cum ar fi: trecerea de la OSAAR, la CSA ca organism autonom de supraveghere si control, Legea 32/2000 care a instaurat primul cadru legislativ al intermedierii in asigurari, ulterior comasarea celor trei reglementatori ai pietelor financiare nebancare sub tutela ASF (asigurari, pensii si piata de capital) si adoptarea directivei IDD. Toate aceste procese au insemnat, la final, o reducere a numarului de brokeri si agenti implicati in distributie, dar a crescut nivelul calitativ al acestei activitati. In mod cert, clientul a avut cel mai mult de castigat.

XPRIMM: In opinia dumneavoastra, cum arata viitorul distributiei in asigurari?
G.G.: Grupat pe cele doua categorii importante - corporate, cu profesionisti care ofera consultanta de un nivel profesional ridicat, si retail-ul, care asigura accesul clientilor la produsele de asigurare pe criterii de proximitate si lant de incredere. Acestora li se adauga vanzarile online, care se dezvolta mai mult in aria produselor standardizate, simple si de tip affinity.

Rolul de consultant al distribuitorului in asigurari va creste in permanenta si procentul de intermediere va continua sa aiba o pondere din ce in ce mai mare in total piata, asiguratii intelegand ca la broker se afla intreaga informatie comparativa de care ei au nevoie in decizia de cumparare, cat si un sprijin in solutionarea potentialelor daune.

XPRIMM: Cat de sofisticati au devenit consumatorii de asigurari si cum s-au schimbat cerintele si nevoile acestora? Ce lipseste pentru ca acestia sa cumpere mai multe polite?
G.G.: Clientul nu este neaparat sofisticat, ci din ce in ce mai informat si, multumita programelor asociatiilor profesionale, precum APPA, se indreapta timid catre o forma avansata de educatie in asigurari. Asta este foarte bine pentru ca obliga piata de asigurari la o permanenta profesionalizare. Raman, insa, mult prea mult axati pe asigurarile impuse de diverse cerinte contractuale, presiune sindicala, legislatie etc. si mai putin de cresterea responsabilizarii fata de risc. Sunt nenumarate cazurile in care, odata ce se incheie conditia impusa a asigurarii, politele nu mai sunt reinnoite.

Nu lipseste decat modificarea atitudinii fata de risc, corelata si cu cresterea increderii in sistemul de asigurari si cel bancar pe termen mediu si lung. Rolul cel mai important in acest proces revine pietei de asigurari, care trebuie sa fie solida si sa ofere incredere.

Mai multe interviuri pe aceste teme puteti citi in Revista PRIMM Asigurari & Pensii!

 

1.822 accesari