1asig.ro
1asig.ro

General Motors relanseaza divizia de asigurari auto, care a functionat si in perioada 1925 - 2008

5 min. / 1.540 cuvinte
General Motors relanseaza divizia de asigurari auto, pentru a genera noi venituri in baza datelor furnizate de numarul tot mai mare de vehicule conectate din SUA, informeaza CNBC. Noua unitate de business va actiona sub tutela OnStar Insurance Services, care apartine de GM.

PROMO


Pentru inceput, asigurarea auto va fi oferita pentru 1.000 de angajati ai General Motors in Arizona. Pana la finele anului viitor, asigurarea auto va fi disponibila pentru toti cei peste 85.000 de angajati GM, dar si pentru publicul larg din SUA.

Nu este prima data cand General Motors ofera propria asigurare auto. Astfel, in perioada 1925 - 2008, a existat o initiativa similara, iar aceste operatiuni au generat venituri anuale de miliarde de dolari pentru General Motors. Numai in ultimii ani din perioada respectiva, asigurarea auto a avut o contributie de 400 de milioane de dolari la nivelul veniturilor de 1,1 miliarde de dolari inregistrate de GM.

Andrew ROSE - President, OnStar Insurance Services -, a evitat sa dezvaluie proiectiile de venituri pentru noul business de asigurari, insa a subliniat ca "oportunitatea este enorma". "General Motors a fost si inainte un jucator important pe aceasta piata. Speram ca putem sa revenim la rolul pe care l-am jucat. Asigurarea auto este o piata de 250 de miliarde de dolari", a declarat, pentru sursa citata, Andrew ROSE.

General Motors sustine ca si proprietarii unor vehicule care nu au fost produse de GM vor avea acces la OnStar Insurance Services, insa reducerile suplimentare vor fi oferite doar proprietarilor de vehicule GM, precum si celor care se aboneaza la serviciile companiei. In parte, reducerile oferite de GM vor viza, asa cum este tendinta in industrie, soferii care permit companiei sa monitorizeze obiceiurile de conducere a unui vehicul. GM monitorizeaza deja astfel de date despre unii soferi, inclusiv ca parte a colaborarilor cu State Farm si Progressive.

General Motors sustine ca, zilnic, ofera feedback pentru comportamentul la volan, prin programul Smart Driver, pentru 19 milioane de calatorii, subliniind ca, de la lansarea Smart Driver, in 2016, aproximativ 7 milioane de clienti s-au inscris in acest program.

Andrew ROSE mai spune ca tarifele OnStar Insurance Services vor fi adaptate pentru fiecare utilizator in parte, in functie de distanta efectiva parcursa si de stilul de conducere. Factorii care, de obicei, determina tariful primei de asigurare sunt acceleratia, franarea puternica, viteza de peste 80 mph (aproximativ 129 kmh) si cantitatea de echipamente de siguranta instalate pe vehicul. Din punct de vedere istoric, tarifele au fost calculate in functie de factori precum educatie, ocupatie si scor de credit.

"Consumatorii au ales, cu acordul lor, sa partajeze aceste informatii de conducere cu General Motors. Cu aceste informatii, le putem spune soferilor ca, urmare a conducerii in siguranta a vehiculului, pot obtine reduceri. De asemenea, pe masura ce trece timpul, le putem oferi soferilor si mai multe informatii despre cum sa devina soferi mai buni si mai siguri", arata Andrew ROSE - President, OnStar Insurance Services.

Pe de alta parte, subliniaza CNBC, General Motors nu intentioneaza sa relanseze si asigurarea de locuinta, o alta polita pe care o oferise anterior. In schimb, GM intentioneaza sa se asocieze cu furnizorii actuali de astfel de asigurari, pentru a oferi diverse reduceri si pachete. De asemenea, Andrew ROSE subliniaza ca, in timp, OnStar Insurance Services isi va extinde si diversifica ofertele.

"Va fi o evolutie. Nu putem face totul in prima zi, dar este unul dintre acele lucruri despre care credem ca va fi mai bun pentru consumatori, mai bun pentru societate. Speram ca, pe parcurs, si General Motors va obtine unele beneficii", mai sustine Andrew ROSE - President, OnStar Insurance Services.

1.093 accesari