1asig.ro
1asig.ro

GFIA subliniaza necesitatea unor noi reguli pentru trotinetele electrice

5 min. / 1.540 cuvinte
In conditiile in care, in multe jurisdictii, traficul este tot mai congestionat, oamenii apeleaza la alte moduri de transport, iar trotinetele electrice reprezinta, azi, una dintre tendintele de mobilitate urbana cu cea mai crestere. In ciuda numeroaselor avantaje, popularitatea tot mai mare a trotinetelor electrice a generat si o crestere a numarului de accidente. Prin urmare, GFIA (the Global Federation of Insurance Associations) subliniaza ca este crucial sa intelegem atat profilul de risc al trotinetistilor, cat si cele mai bune practici jurisdictionale, pentru a reglementa acest aspect.

PROMO


GFIA arata ca exista ingrijorari cu privire la ce polita de asigurare va acoperi o eventuala dauna pe partea de trotinete electrice. Daca un trotinetist se raneste pe el insusi, va incerca, cel mai probabil, sa obtina o despagubire in baza unei asigurari de sanatate. Daca un trotinetist este ranit in urma unei coliziuni cu un autovehicul, asigurarea auto a soferului neglijent acopera acest aspect. Cu toate acestea, in cazul unei eventuale coliziuni intre un trotinetist si un pieton, raspunsul nu mai este la fel de clar, explica GFIA (the Global Federation of Insurance Associations).

Numarul accidentelor in care sunt implicate trotinete electrice continua sa creasca, noteaza GFIA. Studiile arata ca principalii factori de risc in aceste situatii sunt neutilizarea castii de protectie, lipsa de experienta si comportamentul utilizatorilor, interferenta autovehiculelor si probleme de infrastructura (inclusiv, gropi si lipsa pistelor pentru biciclete). De asemenea, studiile au mai indicat ca cea mai frecventa leziune intr-un accident in care este implicata si o trotineta electrica a fost trauma - iar asta, prin prisma faptului ca trotinetistul nu purta casca de protectie.

In continuare, subliniaza the Global Federation of Insurance Associations, trotinetele eletrice prezinta un risc semnificativ pentru terti. Acest lucru se intampla in special in jurisdictiile in care lipsesc pistele pentru biciclete, ceea ce-i determina pe trotinetisti sa se refugieze pe trotuarele aglomerate. Desi cele mai multe jurisdictii interzic circulatia trotinetelor eletrice pe trotuare, exista in continuare trotinetisti care folosesc aceste mijloace de transport in imediata apropiere a pietonilor, crescand probabilitatea unei coliziuni intre un trotinetist si un pieton.

In acelasi timp, mai puncteaza GFIA, cerintele de reglementare pentru trotinetele electrice (e-scooters) variaza la nivel international. Unele jurisdictii au o legislatie la nivel national, in timp ce altele au legi la nivel de stat. Iar aceste cerinte subliniaza pe ce drumuri pot circula trotinetele electrice, viteza la care sunt limitate aceste mijloace de transport, precum si cerintele de asigurare. Cu toate acestea, nicio jurisdictie nu le impune tuturor trotinetistilor sa poarte casca de protectie, atrage atentia GFIA.

In acest context, GFIA (the Global Federation of Insurance Associations) recomanda urmatoarele:
  • Viteza trotinetelor electrice nu ar trebui sa depaseasca 25 km/h, iar municipalitatile trebuie sa specifice pe ce drumuri este permisa viteza maxima.
  • Municipalitatile ce promoveaza micromobilitatea ar trebui sa depuna eforturi pentru a imbunatati infrastructura de transport, inclusiv piste pentru biciclete, pentru a incuraja ca diferite moduri de transport sa coexiste in siguranta in spatiile publice, cu o interactiune minima, daca exista, cu pietonii.
  • Pentru a proteja pietonii impotriva coliziunilor cu trotinete electrice, aceste mijloace de transport ar trebui sa fie interzise pe trotuare, iar autoritatile trebuie sa se asigure ca au resursele necesare pentru a asigura conformitatea.
  • Pentru un comportament adecvat si sigur, cei care circula pe trotinete electrice trebuie sa aiba varsta de cel putin 16 ani.
  • Pentru a proteja trotinetistii impotriva traumelor craniene, castile ar trebui sa fie obligatorii pentru toti cei ce conduc o trotinete electrica, indiferent de varsta si nivelul de experienta.
  • Asigurarea de raspundere civila nu ar trebui sa fie obligatorie pentru trotinetele electrice. Cu toate acestea, daca o jurisdictie insista asupra cerintelor de asigurare, acestea ar trebui sa fie proportionale cu riscul reprezentat de trotinetele electrice in jurisdictia respectiva.
  • Companiile de ridesharing pentru trotinete electrice ar trebui sa ia masurile necesare pentru siguranta trotinetistilor, inclusiv achizitionarea unei asigurari complete de raspundere civila, pentru a veni in intampinarea oricarei vatamari corporale si/sau daune materiale asupra unei terte parti.
1.108 accesari