1asig.ro
1asig.ro

Functionarea industriei hoteliere pe durata starii de alerta. Ce restrictii trebuie respectate?

5 min. / 1.540 cuvinte
In prag de sezon estival, autoritatile romane incearca sa relanseze turismul, prin elaborarea de strategii temporare si implementarea de masuri graduale care sa permita functionarea industriei hoteliere, in conditii optime pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2. Hotararea de Guvern nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta stabileste, printre altele, primele masuri privind functionarea industriei hoteliere si a activitatilor conexe pe durata starii de alerta, dar si restrictiile care trebuie respectate de operatorii din domeniu, precizeaza Diana STAN, Senior Associate in cadrul Reff & Asociatii / Deloitte Legal Romania.

PROMO


Conform Dianei STAN, in cadrul procesului de reluare a activitatii, echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie sa dezvolte si sa puna in aplicare un plan de actiune, adaptat situatiei, cu respectarea recomandarilor autoritatilor locale si nationale de sanatate publica, avand ca scop prevenirea raspandirii virusului, gestionarea eficienta a cazurilor, daca apar, si atenuarea impactului in randul clientilor si al personalului.

Obligatiile operatorilor economici din domeniul hotelier

Principalele obligatii pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie sa le respecte, conform Hotararii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic si a dezinfectarii obligatorii a mainilor la intrarea in sediu, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, si de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numara si dezvoltarea si punerea in aplicare a planurilor de actiune mentionate anterior.

Un astfel de plan de actiune trebuie sa prevada, in principal, optimizarea comunicarii intre conducere si personal si, respectiv, intre conducere si clienti, astfel incat acestia sa poata furniza si obtine rapid informatii cu privire la masurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienti (medicale/farmaceutice), cu privire la incidentele care pot aparea in unitatea de cazare, precum si pentru a promova o serie de mesaje-cheie in randul oaspetilor, cum ar fi regulile de distantare sociala, igiena mainilor si cea respiratorie. In plus, planul trebuie sa includa politica de ocupare a camerelor privind persoanele insotitoare, in situatia in care exista un caz suspect de COVID-19, si asigurarea unei truse medicale, la receptie, ce va fi pusa la dispozitia cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte. Trusa trebuie sa contina dezinfectant/servetele cu efect antibacterian pentru curatarea suprafetelor, masti pentru fata/ochi, manusi, sort de protectie, halat medical, sac pentru deseuri, toate de unica folosinta.

"Totodata, planul de actiune va avea in vedere monitorizarea oaspetilor care pot fi bolnavi de catre personalul de la receptie, cu respectarea reglementarilor privind protectia datelor cu caracter personal si a dreptului la viata privata si confidentialitate, conducerea si serviciile medicale fiind indreptatite sa evalueze situatia si sa ia deciziile corespunzatoare. Planul va impune si spalarea si dezinfectia suprafetelor din camere si spatii comune cu frecventa mai crescuta decat de obicei, cu solutii dezinfectante pe baza de alcool sau clor, avizate conform legii", mentioneaza sursa citata.

Restrictii aplicabile la servirea mesei

Initial, prin Hotararea 394/2020 a fost mentinuta masura suspendarii consumului de produse alimentare si de bauturi alcoolice si nealcoolice in spatiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul cladirilor. In spatiile mentionate au fost permise doar activitati de preparare a hranei si comercializare a produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in incintele respective (room service/take away).

Incepand cu 1 iunie, in contextul reducerii graduale a restrictiilor, sunt permise prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice, insa doar in spatiile exterioare, in aer liber, si cu anumite restrictii. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distante de minimum doi metri intre mese, iar la fiecare masa pot sta maximum patru persoane, daca sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).

Ordinul mentionat mai prevede instalarea la intrarea pe terasa si la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectarii mainilor clientilor, precum si informarea acestora cu privire la modul de utilizare si stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienti in interiorul terasei, astfel incat sa se limiteze contactele intre clienti, si amplasarea de semnalizari verticale pentru a facilita circulatia clientilor pe terasa.

Potrivit documentului, in plus, se interzice transferul meniurilor, solnitelor, olivierelor si al altor obiecte de pe o masa pe alta. Acestea vor fi dezinfectate dupa plecarea clientilor de la o masa si, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unica folosinta. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse in picioare, pentru a minimiza circulatia clientilor in interiorul terasei.

Nu in ultimul rand, pentru servirea mesei, personalul va purta masca si manusi, iar dupa fiecare client/grup va efectua dezinfectia meselor cu produse biocide care necesita un timp minim de contact, avizate de catre Comisia Nationala pentru Produse Biocide.

Restrictii privind activitatile desfasurate in spatiile comune

Potrivit Ordinului 1731/2020, intr-o prima etapa, o serie de activitati adiacente industriei hoteliere raman interzise, cum ar fi locurile de joaca, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioara din incinta hotelurilor, iar folosirea lifturilor va fi permisa doar daca este strict necesar si numai de catre cel mult doua persoane simultan, de preferat din aceeasi familie, care vor purta masti de protectie in tot timpul folosirii liftului.

In schimb, incepand cu 1 iunie, prin modificarile aduse Hotararii 394/2020, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de sezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente si o distanta de minimum doi metri intre sezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite. La aceste reguli se adauga si respectarea normelor privind stabilirea masurilor specifice de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitatile de operare a plajelor turistice stabilite prin Ordinul nr. 969/1810/1166/2020, incheie Diana STAN.

301 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO