1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Femeile si viitorul lor financiar

Femeile contribuie cu mai multe venituri la gospodariile lor si se simt mai increzatoare in ceea ce priveste finantele personale decat generatiile anterioare. Cu toate acestea, ele inca se confrunta cu obstacole in a se ocupa de planificarea viitorului lor financiar si a mostenirii lor, subliniaza III (the Insurance Information Institute).

In acest sens, III citeaza concluziile unui nou raport - "Lipsa de cunostinte si de incredere descurajeaza femeile sa achizitioneze asigurari de viata" ("Lack of Knowledge and Confidence Deter Women from Purchasing Life Insurance") -, realizat de organizatiile non-profit de asigurari LIMRA si Life Happens, care indica o disparitate substantiala cu privire la achizitionarea de asigurari de viata intre femei si barbati si perceptiile legate de aceste produse.

Societatea a exclus in mod istoric femeile din afacerile lor financiare

Femeile nu au avut dreptul de a deschide un cont bancar pe numele lor, inainte de anii 1960. Inainte de Legea privind egalitatea de sanse in materie de creditare, din 1974, bancile le refuzau femeilor acordarea de credite pentru simplul fapt ca acestea nu erau casatorite. In situatiile in care femeile erau casatorite, bancile solicitau co-semnatura sotului. Pana la decizia din 1981 a Curtii Supreme de Justitie a Statelor Unite ale Americii, in cazul Kirchberg vs. Feenstra, legile statului le ofereau barbatilor control neingradit asupra bunurilor sotiilor lor, chiar daca acestea erau obtinute fara resurse conjugale combinate.

Femeile sunt in continuare insuficient deservite de industria asigurarilor de viata

In ultimii 5 ani, noteaza raportul, rata de detinere de asigurari de viata de catre femeile din SUA a scazut cu 10 puncte procentuale, ajungand pana la 47%, in ciuda faptului ca femeile si-au exprimat o mai mare ingrijorare cu privire la "impactul financiar, fizic si mental al COVID-19 asupra lor si a familiilor lor". Intr-adevar, 31% dintre femei au declarat ca vor incheia o asigurare de viata in 2021, iar 42% dintre barbati declarau acelasi lucru. Unele femei participante la acest sondaj au spus ca au avut anxietate cu privire la faptul ca sunt tratate diferit de companiile de asigurari si de profesionistii financiari, dar si ca nu se simt in largul lor sa impartaseasca informatii personale cu un agent sau o companie.

Femeile inca se confrunta cu obstacole in ceea ce priveste planificarea financiara in conditii de egalitate

Studiul LIMRA, citat de III, sustine ca doar 22% dintre femei "se simt foarte bine informate cu privire la asigurarile de viata", comparativ cu 39% dintre barbati, iar 80% dintre femei evalueaza gresit costul unei asigurari de viata. Cercetatorii au constatat ca acest lucru "submineaza increderea femeilor cu privire la cumpararea de asigurari si duce la teama de a fi exploatate, creand o bariera la intrare".

Datele pot juca un rol crucial in intelegerea modului in care oamenii iau decizii, dar au nevoie de context. Alte cercetari, de exemplu, subliniaza ca normele si prejudecatile societale pot afecta increderea femeilor si tendinta lor de a se implica in subiecte de la care au fost excluse in mod istoric.

Prejudecati ale trecutului continua sa sustina inegalitatile:

  • prejudecatile cu privire la cine are si cine nu dreptul de a avea incredere in chestiuni financiare;
  • diferentele de remunerare intre femei si barbati, cu disparitati si mai mari in cazul femeilor de culoare;
  • distributia distorsionata a muncii neplatite, dar extrem de valoroase, de ingrijire a familiei si a muncii casnice.

Atunci cand se combina cu statutul de persoana cu venituri egale sau primare pentru gospodaria lor, aceste obstacole pot fi amplificate, intrucat femeile pot avea, in consecinta, mai putin timp pentru a se dedica imbunatatirii cunostintelor si utilizarii instrumentelor de planificare financiara, cum ar fi asigurarile.

Obstacolele sunt in cadere, dar exista posibilitatea de a face mai mult

De-a lungul istoriei, femeile au jucat un rol semnificativ in economie, in general, si in cadrul familiilor lor, indiferent daca toate contributiile lor au fost compensate sau recunoscute. In prezent, alegerile legate de stilul de viata, un divort sau decesul partenerului pot pozitiona noua din zece femei ca fiind singurele care iau decizii financiare in gospodariile lor. "The 2021 Insurance Barometer Study", realizat tot de LIMRA si Life Happens, a constatat ca 43% dintre femei subliniaza ca au nevoie sau vor avea nevoie de mai multa acoperire - in total, 56 de milioane de persoane.

Oportunitatea de piata consta in implicarea femeilor acolo unde se afla acestea. Cresterea gradului de educatie a consumatorilor si acomodarea nevoilor ciclului de viata in functie de gen si a riscurilor asociate pot face ca acest lucru sa se intample. Femeile reprezinta aproape 60% dintre profesionistii din domeniul asigurarilor, dar numai 1 din 10 ocupa o pozitie de conducere, rol ce genereaza transformarea industriei. Totodata, sustinerea in continuare a obiectivelor de diversitate si incluziune poate pune bazele pentru mai multa inovatie si egalitate.