1asig.ro
1asig.ro

FM Global evidentiaza sase elemente cheie ale tensiunii actuale care graviteaza asupra lantului global de aprovizionare

5 min. / 1.540 cuvinte

La 6 luni de la publicarea raportului "The 2021 FM Global Resilience Index", lanturile de aprovizionare din intreaga lume sunt testate mai mult ca oricand, noteaza FM Global, care subliniaza ca, in mod traditional, conditiile lantului global de aprovizionare afecteaza clasamentul tarilor in cadrul indicelui annual.

In acest context, in calitate de unul dintre cei mai mari asiguratori de proprietati comerciale din lume si ca expert in rezilienta lantului de aprovizionare, FM Global a identificat sase fatete ale actualei crize la nivelul lantului global de aprovizionare, care exemplifica amenintarile la adresa rezilientei intreprinderilor.

  • COVID-19 - Pandemia a perturbat cererea (deoarece consumatorii s-au retras) si aprovizionarea cu produse (intrucat fabricile au suspendat productia), creand un efect de bulgare de nepotrivire a cererii si ofertei. Desi pandemia a declansat problemele lantului de aprovizionare, alti factori care au contribuit, de asemenea, la aceste probleme sunt proliferarea produselor bazate pe cipuri si intensificarea cererii, care nu vor disparea.
  • Riscul cibernetic - Un atac cibernetic, din luna mai 2021, asupra Colonial Pipeline a perturbat aprovizionarea cu combustibil din SUA pentru mai putin de o saptamana, dar a dezvaluit partea slaba a lanturilor de aprovizionare moderne - si anume, o integrare stransa cu sistemele digitale care se va intensifica odata cu sosirea retelelor celulare in banda larga 5G. Criminalitatea cyber a devenit o afacere mare si un punct de focar geopolitic, ceea ce face ca securitatea cibernetica sa devina o parte integranta a strategiei de afaceri. Securitatea cyber necesita vigilenta, informatii, formarea angajatilor, tehnologie avansata si diplomatie internationala.
  • Intarzieri portuare - Goldman Sachs a estimat ca numai in afara porturilor din California (SUA) au zabovit marfuri in valoare de 24 de miliarde de dolari, intrucat marfurile transportate pe mare s-au acumulat mai repede decat pot lucratorii sa le transfere. Din pacate, nu exista asigurari ca intarzierile si costurile ridicate de transport maritim nu vor persista pana la mijlocul anului viitor sau mai mult, avertizeaza FM Global.
  • Lipsa soferilor de camioane - Multe tari din intreaga lume nu au suficienti soferi de camioane pentru a muta marfurile acumulate in porturi si in alte parti. La ultima estimare, 20% din locurile de munca pentru soferii de transport rutier din Eurasia erau neocupate, potrivit Uniunii Internationale a Transporturilor Rutiere, iar in SUA se estimeaza ca 80.000 de locuri de munca pentru soferii de camion erau neocupate, potrivit Asociatiei Americane de Camioane. Acest deficit va consolida argumentele in favoarea dezvoltarii vehiculelor autonome si a reducerii varstei de conducere a camioanelor intre state.
  • Inundatii mortale - Inundatiile din China si Europa au distrus comunitati, au intrerupt legaturi feroviare si au perturbat productia. Desi niciun eveniment meteorologic nu poate fi atribuit in mod concludent schimbarilor climatice, inundatiile reprezinta un efect bine documentat al cresterii temperaturilor si un risc tot mai mare pentru intreprinderi.
  • Lipsa cipurilor - Pandemia a inchis fabricile si a declansat o crestere a cererii de tehnologie, o tensiune care a fost exacerbata de vremea severa, de intarzierile in transporturi si de acumularea de stocuri. Penuria a afectat, printre alte industrii, productia de automobile, jocuri de noroc, smartphone-uri si dispozitive medicale, fiind de asteptat sa se extinda pana in 2023 sau chiar mai departe. Boom-urile si crizele de cipuri au fost frecvente de-a lungul istoriei tehnologiei si este probabil sa se repete in viitor.

"Acestia si alti factori contribuie la tensiunea din lantul global de aprovizionare, fiecare business ar trebui sa evalueze potentialele implicatii asupra companiei. Indicele de rezilienta FM Global 2021 este conceput pentru a ajuta organizatiile sa isi optimizeze lanturile de aprovizionare atat in vremuri bune, cat si in vremuri grele, oferind date valoroase despre rezistenta relativa a mediilor de afaceri din tari si teritorii", a declarat Doug BACKES - Vice President & Manager, Staff Claims, FM Global.

Raportul FM Global este disponibil AICI.

305 accesari