1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Erwin HAMMERBACHER, CEO, BCR Asigurari de Viata


BCR Asigurari de Viata se bazeaza in dezvoltarea sa cu precadere pe canalul de distributie bancassurance. Ne adaptam permanent portofoliul de produse existente si ne vom concentra pe subscrierea politelor de asigurari de viata cu prime esalonate, asigurari de accidente si de sanatate.

XPRIMM: A trecut aproape o jumatate de an de cand sunteti familiarizat, din interior, cu piata asigurarilor din Romania. Cum o caracterizati, pe scurt?
Erwin Hammerbacher: Piata asigurarilor din Romania este bine reglementata, desi este dominata de politele de asigurari generale, in special asigurari auto. Cu toate acestea, ultimele evolutii ale tututor companiilor de asigurari arata o crestere a segmentului asigurarilor de viata si a segmentului de asigurari de sanatate.

Romanii cheltuiesc in medie sub 20 euro anual pentru asigurare. Comparand aceasta valoare cu densitatea asigurarilor care este, in medie, de 70 euro in Europa Centrala si de Est sau chiar densitatea medie a asigurarilor de viata de 1.435 euro in toate cele 28 de tari europene, potentialul enorm de crestere al pietei asigurarilor din Romania este evident.

De obicei, dezvoltarea economica pozitiva si cresterea pietei asigurarilor merg mana in mana. Oamenii doresc sa-si protejeze realizarile si nivelul lor de viata. Perspectivele economice pentru Romania sunt pozitive si reprezinta un element necesar pentru dezvoltarea pietei in viitor.

XPRIMM: Cum apreciati nivelul de dezvoltare al pietei asigurarilor de viata?
E.H.: Densitatea asigurarilor de viata in Romania este destul de scazuta, dar datele macroeconomice sunt incurajatoare, datorita cresterii veniturilor disponibile, scaderii ratei somajului si stabilizarii indicelui preturilor de consum. Dezvoltarea pozitiva din ultimul an a fost determinata, in principal, de subscrierile produselor cu prima unica de asigurare. Clientii incep sa accepte asigurarea de viata in general ca solutie complementara produselor traditionale de economisire oferite de banci si ca alternativa fara riscuri pentru produsele de investitii pe termen lung.

Pentru dezvoltarea continua a asigurarilor de viata din Romania, deductibilitatea ar insemna sprijinul potrivit. Stimulentele fiscale similare, asa cum exista in cazul asigurarilor de sanatate sau impartirea sumei existente de 400 euro dintre asigurarile de sanatate si cele de viata ar putea constitui baza unei cresteri sustenabile.

Asigurarea de viata traditionala este un element important in generarea bunastarii. Functia de a acoperi riscul biometric si de a economisi bani pe baza randamentelor garantate raspunde nevoilor romanilor si contribuie, intr-un mod similar cu fondurile de pensii, la un sistem de economisire durabil.

XPRIMM: Care credeti ca sunt principalele oportunitati de care ar trebui sa profite asiguratorii de viata?
E.H.: O provocare este aceea de a face populara ideea ca doar asigurarea de viata in combinatie cu asigurarea de accidente reprezinta singura solutie pentru a proteja familia in cazul unor evenimente neplacute. Moartea sau diverse forme de handicap provocat de accidente distrug zilnic, din pacate, viitorul si perspectivele indivizilor, familiilor si copiilor. Avand in vedere ca Romania se confrunta cu una dintre cele mai mari rate de accidente din Europa, educatia financiara a clientului respectiv si constientizarea riscurilor trebuie extinsa.

Sistemul de asigurari de viata, de accidente si de asigurari de sanatate, in ansamblu, trebuie privit ca o componenta complementara sistemului de asigurari de stat din Romania, oferind un sprijin important pentru accesul populatiei la servicii medicale de calitate superioara si pentru crearea securitatii personale intr-o maniera foarte reglementata si supravegheata in conformitate cu principiile UE.

Prin urmare, extinderea deductibilitatii de la asigurarile de sanatate la asigurarile de viata si de accidente ar fi adecvata si ar contribui la cresterea industriei romanesti de asigurari de viata la nivel european.

XPRIMM: Cum a fost 2017 pentru BCR Asigurari de Viata VIG?
E.H.: Cota de piata a BCR Asigurari de Viata a crescut cu 7%, ajungand pana la 18,21% in 2017, datorita dezvoltarii sale continue, ca urmare a unei relatii deosebite cu BCR.

Aceasta crestere inregistrata de BCR Asigurari de Viata VIG provine din vanzarea politelor de asigurari de viata traditionale si de produse de asigurare cu componenta de investitii din portofoliul nostru.

Pe baza acestei tendinte ascendente a pietei, BCR Asigurari de Viata VIG si-a imbunatatit oferta pentru produsele de asigurari de viata prin extinderea acoperirii oferite si a segmentului de clienti caruia ne adresam.

XPRIMM: Care este strategia pe care ati adoptat-o ​​pentru dezvoltarea BCR Asigurari de Viata VIG?
E.H.: BCR Asigurari de Viata se bazeaza in principal pe canalul de distributie bancassurance. Avem o foarte buna colaborare cu partenerul nostru strategic, BCR, care ne ofera acces la un potential imens de clienti.

Vedem asigurarea de viata cu prime esalonate, asigurarea de accidente si cea de sanatate ca factori cheie pentru o crestere durabila si profitabila. Acest lucru se potriveste perfect initiativelor bancare ale partenerului nostru strategic.

Eficienta procesului, concentrarea pe automatizare si simplificarea produselor reprezinta baza pentru noile servicii digitale in viitor.

XPRIMM: Care sunt obiectivele dumneavoastra principale pentru anul 2018?
E.H.: Ne armonizam in mod constant strategia. Ne adaptam portofoliul de produse existente si ne vom concentra pe subscrierea politelor de asigurari de viata cu prime esalonate, asigurari de accident si de sanatate.

XPRIMM: Luati in considerare lansarea de noi produse?
E.H.: La inceputul acestui an am lansat ACTIV+, un produs traditional de asigurare de viata cu prima esalonata, special conceput pentru a oferi sprijin financiar familiilor tinere in caz de evenimente neprevazute cu efecte devastatoare.

De asemenea, intentionam sa adaptam produsele existente (asigurari de accidente si de sanatate), astfel incat sa putem oferi un nou concept de design, cu beneficii imbunatatite pentru persoane singure, cupluri si familii.

XPRIMM: Care sunt principalele canale de distributie pe care va veti baza in acest an?
E.H.: Avem o excelenta colaborare cu banca BCR, partenerul nostru strategic, fapt pentru care ne concentram pe dezvoltarea si extinderea continua a acestui parteneriat.

Editor: Oana RADU | Publicat pe 28.02.2018 | 5195 vizualizari
Share |