1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Episodul 1: Vrei sa ajungi "sef" in asigurari? Stii ce te asteapta?

Lucrezi in asigurari, te uiti la cei care au ajuns lideri ai companiilor din piata si te gandesti: "Rau o fi? Gata cu lupta pentru afirmare! Salariul cel mare, soferul si restul de beneficii sunt ale tale... Tot ce trebuie sa faci e sa-ti vezi de treaba si sa nu superi pe niciunul dintre cei mari de la grup!". In cazul liderilor din asigurari care au propriile business-uri, judecata e uneori mult mai dura: "Daca aveam si eu relatiile necesare... Acum era bine sa stau linistit si sa munceasca altii pentru mine". Sa fie atat de simplu?

Noi ne-am gandit sa nu presupunem si sa intrebam "Ce face, domnule, un lider in asigurari odata ce a ajuns acolo?". Am vrut sa stim care sunt preocuparile care le umplu agenda si cum inteleg sa se dezvolte de acum incolo.

Leadership, soft skills... cuvinte mari, investitie pe masura

Primul lucru asupra caruia intervievatii nostri s-au pus de acord este ca dezvoltarea unui lider de companie nu se termina niciodata. Nu isi permit sa ia asta in calcul si nici nu si-ar dori. Mai mult decat atat, daca pana la nivelul acela ar fi fost suficienta dezvoltarea profesionala, lucrurile se complica.

Virgil SONCUTEAN, CEO, ALLIANZ - TIRIAC Asigurari si Dorel DUTA, Presedinte, UNSICAR au plasat pe primul loc in domeniile de dezvoltare in care investesc leadershipul si perfectionarea de soft skills.

  • Vrei sa fii un lider de succes? Invata tot ce poti despre leadership!
  • Vrei sa fii un lider respectat? Investeste in dezvoltarea ta personala si in abilitatile de comunicare!
  • Stii asigurari? Nu-i suficient. Ai nevoie de soft-skills la nivel inalt!
Nu v-am zis ca nu-i asa simplu?

Ionut BACIU, Director General Adjunct, GOTHAER Asigurari Reasigurari: "Cu siguranta partea de soft skills face diferenta in momentul in care esti in pozitia de coordonare a unei structuri. Ponderea hard - soft skills se modifica pe masura ce urci pe scara ierarhica, in favoarea celor soft. Pentru ca devine din ce in ce mai mult despre a inspira, motiva, oferi un sentiment de siguranta si directive, decat despre a corecta, verifica sau implementa efectiv. Cu siguranta calitatile tehnice iti asigura accesul la o pozitie de conducere. Nu iti asigura, insa, si succesul in pozitia respectiva, unde ai nevoie si de alte calitati".

Tiberiu MAIER, CEO, SIGNAL Iduna: "Cu cat avansezi mai mult in cadrul unei companii, cu atat mai multe resurse trebuie sa investesti in dezvoltare, atat personala cat si profesionala. Trebuie sa fii pregatit cu informatii aprofundate din diferite domenii, sa investesti incredere in oameni, si foarte mult curaj".

Intr-o companie de brokeraj sau de mai mici dimensiuni, lucrurile sunt cel putin la fel de serioase. In astfel de structuri nu exista o istorie de sute de ani a unei companii mama, cu o serie de realizari rasunatoare si legende care se transfera echipelor din generatie in generatie.

Aici, liderul e sigurul care poate face diferenta intre o companie obisnuita, cu o anumita durata in piata, si una de succes, care sa motiveze si sa construiasca destine si cariere.

Antonio BABETI, Director General, GLOBASIG Broker: "In momentul de fata, un lider ajuns in varful unei structuri are mai multe responsabilitati decat a avut in orice alta perioada. Liderii sunt vizionari. Ei pot inspira si motiva oamenii. Aceste calitati nu apar intr-o persoana accidental. Pentru a avea o viziune pentru ceilalti trebuie sa ai o viziune si pentru tine, si asta necesita investitii".

Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker: "Procesul de dezvoltare personala incepe cu cresterea propriului nivel de leadership altfel, liderii care nu investesc in dezvoltarea lor personala vor avea lacune in dezvoltarea oamenilor, ceea ce este in detrimentul oricarei organizatii".

Daniela BADALUTA, CEO, RECREX: "Cred ca zilnic trebuie sa te antrenezi pentru a fi un lider mai bun si niciodata nu poti spune ca acest proces s-a incheiat intr-o zi anume. Nu te lasa piata, in primul rand (oricare ar fi ea), si caracterele complexe si diferite ale persoanelor cu care intri zilnic in contact".

Si echipa? Cum e cu echipa?

Pai, in primul rand, E, pentru ca un lider fara echipa e cam degeaba, si ei stiu asta. Asa se face ca, atunci cand se gandesc la dezvoltarea lor, ca lideri, multi o vad la pachet cu dezvoltarea echipei pe care o coordoneaza.

Razvan RUSU, Director General, LEADER Team: "Leadership-ul nu mai este doar pentru lideri. Companiile performante inteleg ca sustinerea performantei de varf cere angajamentul intregii organizatii sa dezvolte oamenii de la toate nivelurile, in stransa legatura cu directia si obiectivele companiei. Dezvoltarea oamenilor este pilonul central al oricarei organizatii si se face la fiecare nivel, mai ales la nivelul liderului".

Otilia MIHAI, Director General, Consultant AA: "Un lider trebuie sa investeasca in primul rand in valorile umane pe care le coordoneaza si de care raspunde. Oamenii motivati si bine pregatiti reprezinta succesul organizatiei. Desigur, este valabil si pentru lider, desi, de cele mai multe ori, intervine o noua provocare la acest nivel: auto motivarea".

Cerasela NERGHES, Owner, InterBroker: "Prin cunoasterea de sine si asumarea a cine esti, cu tot ceea ce te defineste, poti sa ai o comunicare corecta si eficienta cu echipa, poti sa transmiti valori si sa integrezi pregatirea ta in dezvoltarea echipei".

Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker: "Trebuie o investitie permanenta in dezvoltarea personala, dar si in crearea mediului in care fiecare membru al echipei se poate dezvolta pentru atingerea propriilor obiective si care, insumate, sa duca la atingerea obiectivelor generale ale echipei".

Acest material e primul dintr-o serie la finalul careia probabil va va fi mai usor sa spuneti daca vreti sau nu sa fiti "sefi" in asigurari. Pana acum, un lucru e clar: e de munca! E de investit (timp, bani, ganduri, energie). Un lucru care ne bucura e ca toti cei care ne-au raspuns constientizeaza importanta dezvoltarii continue, atat profesionala cat si personala si nu se limiteaza la acumularea de cunostinte tehnice.

Pe 11 mai 2018, la Bucuresti, are loc unul dintre cele mai importante evenimente internationale de business: BRAND MINDS. Este un eveniment pentru lideri si pentru cei care aspira la un asemenea statut.

Vin la Bucuresti vorbitori de top din domeniul business-ului si al dezvoltarii personale:
  • Seth GODIN
  • Robin SHARMA
  • Shed SIMOVE
  • Daniel GOLEMAN
  • Helen FISCHER
Nu in ultimul rand... o puteti vedea pe Sophia, primul robot umanoid cu cetatenie!

Publicatiile XPRIMM sunt partenere ale evenimentului si puteti obtine o reducere de 15% daca folositi la inscriere codul XPRIMM.