1asig.ro
1asig.ro
Efecte ale falimentului CITY ...

Efecte ale falimentului CITY Insurance. Reducerea drastica a comisioanelor pentru brokeri ar putea elimina consultanta gratuita pentru clientii RCA

5 min. / 1.540 cuvinte

Falimentul CITY Insurance va avea efecte care nu au fost anticipate inainte de aceasta situatie, atat pentru piata, brokeri, cat si pentru consumatorii de asigurari, mai ales pe piata RCA. Unul dintre aceste efecte poate fi eliminarea consultantei gratuite acordata clientilor de brokeri ca urmare a setarii nivelului de comision spre ZERO in cazul politelor RCA pe o perioada mai mica de 6 luni, in special pentru transportatori, a aratat, pentru 1asig.ro, Viorel VASILE, Presedintele Consiliul de Administratie SAFETY Broker. Afla si alte probleme din piata dupa acest urias faliment!

De asemenea, Viorel VASILE a atras atentia ca, consumatorii sunt privati de consultanta gratuita oferita de brokerii de asigurare prin neafisarea in comparatoare a tarifelor pe anumite perioade sau categorii de clienti.

Acesta a vorbit, la solicitarea 1asig.ro despre problemele aparute in piata odata cu starea de faliment a CITY Insurance, cel mai mare asigurator din piata, cu o cota de piata de peste 20% per total si peste 45% pe segmentul RCA.

In cazul politelor RCA, Viorel VASILE remarca urmatoarele probleme:

  1. Scaderea semnificativa a numarului de oferte afisate in comparatorul RCA in mod constant. Rolul acestui comparator este acela de a oferi clientilor o imagine clara si completa asupra ofertelor din piata de asigurari si sta la baza consultantei pe care angajatii si intermediarii secundari aflati sub contract cu noi o acorda clientilor in vederea alegerii de catre acestia a ofertei care sa corespunda nevoilor de asigurare.
  2. Lipsa ofertelor RCA din comparator pentru clientii care au exprimat o nevoie de asigurare pentru perioade de asigurare mai mici de 6 luni. Ca efect al cresterii tarifelor de prima inregistrata in ultima perioada, din ce in ce mai multi clienti ne-au solicitat oferte RCA atat pentru perioada anuala cat si pentru perioade sub-anuale, de cele mai multe ori chiar o luna. Activitatea de distributie a fost astfel ingreunata intrucat, pentru a putea prezenta acestei categorii de clienti minim 3 oferte, a fost necesar ca fiecare emitent sa intre in fiecare portal al asiguratorilor, sa introduca de fiecare data datele necesare ofertarii, apoi, ofertele astfel colectate sa fie transcrise intr-un comparator redactat manual, punctual pe fiecare client. Tot ca efect al lipsei ofertelor RCA pentru perioade sub-anuale din comparator, au fost ingreunate atat ofertarea cat si emiterea politelor necesare clientilor care detin autovehicule supuse autorizarii de circulatie provizorie (autovehicule cu numere rosii).
  3. Cresterea semnificativa a sesiunilor de mentenanta a sistemelor de emitere si ofertare ale Societatilor de Asigurare. Anterior datei de 20 septembrie perioadele de mentenanta erau extrem de rare, cu durata scurta si numai in afara orelor obisnuite de program.
  4. Cresterea timpului de raspuns din partea Societatilor de Asigurare, pentru urmatoarele situatii:
    - Rezolvarea problemelor curente legate de nevoile clientilor in ceea ce priveste modificarea politelor RCA (de exemplu: modificare/adaugare numar de inmatriculare pe o polita emisa in vederea inmatricularii);
    - Emiterea politelor pentru clientii repartizati de catre BAAR pentru care noi suntem mandatati sa-i reprezentam in relatia cu Asiguratorul.
  5. Reducerea dramatica a comisioanelor acordate Companiilor de Brokeraj pentru politele RCA cu valabilitate sub 6 luni precum si pentru polite RCA incheiate pentru autovehiculele destinate transporturilor de marfuri si persoane. Acest lucru nu poate conduce in viitor decat la privarea consumatorilor de consultanta gratuita de care beneficiaza din partea Companiilor de Brokeraj.

De asemenea, in cazul politelor facultative, Viorel VASILE a remarcat:

  1. Societatile de Asigurare intarzie foarte mult transmiterea ofertelor sau, in anumite cazuri, nu raspund tuturor solicitarilor de oferte transmise. Acest lucru pune Compania de Brokeraj in imposibilitatea de a prezenta clientilor oferte comparative menite sa-i ajute pe acestia sa ia o decizie bazata pe o analiza completa si bine informata.
  2. Pentru clasa A15 - Garantii in multe situatii nu mai exista solutii de prelungire a contractelor de asigurare, de preluare in asigurare a unor contracte noi sau de preluare a unor contracte in derulare care au fost asigurate la CITY Insurance. Aceste forme de asigurare sunt reglementate de lege, se regasesc in contractele de lucrari ca modalitate de constituire a unei garantii contractuale, iar asigurarea, de cele mai multe ori, reprezinta singura modalitate viabila pe care o pot accesa clientii.
  3. Pentru clasa A16 - Asigurari Generale "Asigurari de pierderi financiare" am identificat o singura solutie in piata asigurarilor la o singura societate de asigurari pentru politele privind insolventa agentiilor de turism. Reiteram faptul ca fara aceasta polita o agentie de turism nu-si poate lua licenta de functionare sau nu o poate prelungi pe cea existenta. Fiind singura solutie oferite de piata, toate solicitarile se indreapta intr-o singura directie, iar timpul de raspuns a devenit din ce in ce mai mare (pana la 30 zile).

In aceste conditii, in vederea preintampinarii sau a limitarii situatiilor nedorite, Viorel VASILE a declarat, pentru 1asig.ro, ca SAFETY Broker a adoptat o serie de masuri.

"Am solicitat societatilor de asigurare, in mod repetat, revenirea la modul de lucru functional anterior datei de 20 septembrie 2021, in ceea ce priveste furnizarea tarifului RCA in comparatorul nostru pentru toate perioadele pentru care clientii nostri isi pot incheia polita, in conformitate cu legislatia in vigoare si nevoia clientului de asigurare", a spus Viorel VASILE.

De asemenea, a propus fluxuri de lucru catre societatile de asigurare pentru incheierea politelor clientilor cu risc ridicat (pentru care SAFETY Broker are contract de mandat) repartizati de catre BAAR, astfel incat clientul sa poata fi gestionat in continuare de broker, conform mandatului acordat de acesta. "Pentru exemplificare, in cazul unui client care detine mai multe polite la Societati de asigurare diferite si care pana acum achita primele aferente intregului portofoliu direct la compania de brokeraj, in prezent, pentru politele repartizate de catre BAAR, in masura in care societatile de asigurare nu au acceptat ca brokerul sa intermedieze aceste polite, clientul trebuie sa achite primele de asigurare la fiecare asigurator in parte. Clientii care detin flote sunt pusi in situatia in care trebuie sa faca plati in 7-8 coturi diferite in functie de societatea de asigurari catre care sunt repartizati", a explicat CEO-ul SAFETY.

"Am transmis in permanenta ghiduri informative catre forta noastra de vanzare, prin care am pus la dispozitie toate informatiile cu privire la modificarile legislative menite sa ajute clientii sa inteleaga ce au de facut in aceasta perioada. Toate aceste informatii au stat la baza consultantei acordate clientilor nostri in vederea protejarii drepturilor si intereselor acestora", a mai spus el.

"In vederea derularii activitatii de distributie in conditii optime, precum si a protejarii drepturilor si intereselor clientilor consideram ca ar fi util: "Sa avem acces prin intermediul serviciilor de webservice la produsele de asigurare puse la dispozitie de catre Asiguratori cel putin ca inainte de data de 20 septembrie pentru ca timpul nostru de raspuns catre client sa fie cel cu care i-am obisnuit; Societatile de Asigurare sa accepte ca politele aferente clientilor cu risc ridicat repartizati de BAAR sa fie intermediate de companiile de brokeraj, in baza mandatului oferit. Intermedierea sa fie facuta conform conditiilor din contractul de intermediere, astfel incat si acesti clienti sa poata beneficia in continuare de consultanta noastra in ceea ce priveste ofertarea, emiterea, gestionarea politei, notificarea de expirare si oferta de reinnoire conform legii 132/2017, dar si consultanta in cazul producerii unor evenimente asigurate", a subliniat Viorel VASILE.

Brokerii de asigurari sunt cea mai mare forta de vanzare la nivel national, cu un grad de intermediere de 67,45% dupa primul semestru al anului 2021.

Piata de brokeraj din Romania a crescut cu 13,37% in primul semestru din 2021 fata de perioada similara a anului trecut, insumand prime intermediate in valoare de 4,31 miliarde de lei. Vezi TOPUL brokerilor pe clase de asigurari!

17.827 accesari