1asig.ro
1asig.ro

Echilibru intre despagubirea RCA acordata de asiguratori si costurile cu reparatiile

5 min. / 1.540 cuvinte
"Despagubirea trebuie sa se raporteze la un nivel al preturilor de piata practicate pe pietele de profil pentru existenta unui echilibru si a unei echivalente intre despagubirea ce se acorda de asiguratorii RCA (ca suma de bani) si costurile cu reparatiile", a declarat deputatul Marius Sorin BOTA, initiatorul unui proiect de modificare a legislatiei RCA.

PROMO


"Sondajul Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie realizat la finalul anului trecut (pentru UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania - n.red.) sustine initiativa mea legislativa, de modificare a Legii nr. 132/2017", a spus deputatul.

Potrivit acestuia, sondajul (UNSAR-IRES - n.red) arata ca peste 90% dintre soferi si-ar dori sa existe un tarif public, orientativ, de referinta pentru costurile reparatiilor auto, ce nu va putea fi depasit de unitatile reparatoare. "In primii doi ani de la aparitia legii s-a identificat o crestere vizibila a costurilor facturate de service-uri, care au urcat cu 34%. Procentul este unul sugestiv si cand facem referire la valoarea reparatiei despagubita de polita de asigurare RCA care este cu mult mai mare decat costul aceleiasi reparatii efectuate fara asigurare".

"Acest haos existent in prezent, deschide larg usa unor abuzuri. Tocmai de aceea am venit cu aceste propuneri, pentru a face ordine, pentru a oferi niste piloni orientativi clari, in ceea ce priveste utilizarea corecta a banului. Intr-o tara cu nivel scazut de predictibilitate, despagubirea trebuie sa se raporteze la un nivel al preturilor de piata practicate pe pietele de profil pentru existenta unui echilibru si a unei echivalente intre despagubirea ce se acorda de asiguratorii RCA (ca suma de bani) si costurile cu reparatiile. Ideea de co-plata este doar o speculatie, acuzatiile ce mi-au fost aduse cu privire la incalcarea regulilor concurentei cat si cele ale legislatiei internationale sunt nefondate, vorbim despre stabilirea unor costuri corecte, care sa reflecte realitatea", precizeaza Marius Sorin BOTA.

El subliniaza ca "acest proiect legislativ nu numai ca nu afecteaza interesele transportatorilor, ci ofera sprijin direct Federatiei Operatorilor Romani de Transport - F.O.R.T., care in repetate randuri au solicitat in regim de urgenta interventia autoritatii legislative si de control pentru oprirea practicilor ilegale din acest domeniu".

"Nu dorim abuzuri nici din partea celor care efectueaza reparatii, nici din partea firmelor de asigurari si nici abuzuri la buzunarul cetateanului care datorita haosului existent in prezent, ajunge sa plateasca tarife RCA mult mai mari", a adaugat deputatul.

Piata RCA a atins valoarea de aproximativ 2,82 miliarde de lei in primele 9 luni ale anului 2019. Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, valoarea primelor brute subscrise a crescut cu circa 5% (de la 2,69 miliarde de lei), conform ASF.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Parlament: Un pas mai aproape de calcularea despagubirilor RCA in beneficiul consumatorilor

1.028 accesari