Printr-un apel la actiune, Autoritatea le cere asiguratorilor si brokerilor sa continue sa ia masuri pentru atenuarea impactului Coronavirus / COVID-19 asupra consumatorilor.
"In timp ce perturbarea fara precedent cauzata de noul Coronavirul a concentrat atentia asiguratorilor asupra asigurarii continuitatii activitatii, este important ca consumatorii sa fie tratati in mod echitabil. Consumatorii se bazeaza pe asigurare in aceasta perioada dificila si este esential ca societatile de asigurari sa asigure accesul si continuitatea serviciilor", a transmis EIOPA.
Totodata, EIOPA saluta initiativele luate deja de catre asiguratori si intermediari in identificarea situatilor particulare in care se gasesc consumatorii si care ii pot impiedica sa-si indeplineasca obligatii contractuale.
EIOPA solicita asiguratorilor si intermediarilor sa ia in considerare o serie de actiuni diferite, tinand cont de evolutiile legate de focarul Coronavirus / COVID-19. Acestea includ:
- Furnizarea de informatii clare si in timp util consumatorilor;
- Informarea consumatorilor cu privire la masurile de urgenta care au fost puse in aplicare;
- Continuarea aplicarii cerintelor de supraveghere si guvernare a produselor;
- Exercitarea flexibilitatii in tratamentul consumatorilor acolo unde este rezonabil si practic.
Click aici pentru documentul emis de EIOPA.