
PROMO
Astfel, pana la adoptarea acestei legi, interpretarea normelor de drept cu privire la serviciile de assistance erau ambigue, fapt care putea genera dificultati in desfasurarea acestei activitati dar si in controlul entitatilor implicate, afirma specialistii din piata.
Prin aceasta activitate se intelege acordarea serviciilor de asistenta celor care detin o asigurare de persoana, in cazul producerii riscurilor asigurate, constand in servicii tehnice, medicale, financiare, juridice. Cel mai elocvent exemplu in acest caz sunt seviciile acordate pentru beneficiarii politelor de asigurare medicala care au o dauna in afara granitelor tarii, care este acoperita prin polita lor de asigurare. In acest caz, o companie de assistance, care are incheiat un contract cu societatea de asigurare care a emis polita celui pagubit, va acorda servicii de asistenta asiguratului pentru riscurile produse, urmand ca ulterior sa isi recupereze cheltuielile de la societatea de asigurare.
Potrivit textului noii legi, aceste servicii de assistance vor putea fi prestate doar de catre asigurator si brokerii de asigurare si/sau reasigurare, din textul legii vechi fiind exclusa sintagma "si de catre alte persoane juridice".
Astfel, au fost puse bazele reglementarii activitatii de assistance, si s-a stabilit expres cercul de subiecti acceptati a presta serviciile de assistance, si anume asiguratorii si brokerii de asigurare si/sau reasigurare licentiati in conditiile legii (care indeplinesc cerintele prevazute privind capitalul social, existenta unei polite de asigurare de raspundere civila profesionala si garantia bancara etc.).
"Aceste modificari vin sa aduca un plus de stabilitate pietei si garantii suplimentare pentru consumatori, astfel ca activitatea de assistance va fi exercitata de actori profesionisti si intr-un cadru reglementat", a declarat pentru portalul specializat xprimm.md Alexandru MUNTEANU, Director la NOVA Assistance. Astfel, "noi acordam servicii de assistenta companiilor de asigurare nationale si internationale si ne vom conforma cat mai curand noilor cerinte legislative, care nu fac decat sa garanteze servicii de calitate clientilor", a adaugat acesta.