1asig.ro
1asig.ro

Dispozitivele IoT vor schimba peisajul asigurarilor de locuinte

5 min. / 1.540 cuvinte
Industria de asigurari este axata pe ecosisteme, iar asiguratorii de pretutindeni dezvolta parteneriate si oferte pe care sa le integreze in ecosistemele noi, arata Efma. Asigurarea locuintei nu face exceptie, mai ales in conditiile in care progresele tehnologice au dus la aparitia unui nou val de tehnologii ce pot crea o casa conectata. Acum, locuinta a devenit un "ecosistem inteligent", pregatit pentru noi inovatii din partea industriei de asigurari.

PROMO


Nivelul de "conectivitate" al unei locuinte poate varia, arata sursa citata, dar, in mod fundamental, are la baza o serie de dispozitive care masoara, raporteaza si actioneaza in functie de anumite date. "Inteligent" din sintagma "locuinta inteligenta" apare atunci cand anumite reguli sau tehnologii pe baza de Inteligenta Artificiala sunt aplicate dispozitivelor, pentru ca acestea sa initieze anumite actiuni fara a mai fi necesara interventia umana.

Proprietarii de locuinte nu mai trebuie sa regleze termostatul cand pleaca de acasa, un dispozitiv poate face asta, stiind cand sa opreasca termostatul si sa il porneasca inainte cu 15 minute ca proprietarul sa ajunga acasa. Alte tehnologii pot agrega informatiile din toate dispozitivele smart din locuinta. Totodata, anumite dispozitive pot asigura securitatea locuintei, fiind conectate la un dispozitiv central care poate alerta politia in momentul in care sesizeaza o problema.

Introducerea unor dispozitive care pot monitoriza activitatea dintr-o locuinta poate crea noi oportunitati pentru asiguratori, care pot deveni un element integrant in viata consumatorilor. In mod traditional, un consumator ia legatura cu asiguratorul atunci cand are o problema sau cand vrea sa depuna o cerere de despagubire. Acum, asiguratorii pot dezvolta tehnologii smart pentru a interactiona cu clientii si pentru a-i ajuta, dar si pentru a se diferentia de concurenta.

Aceste dispozitive pot sustine si modelele de risc in baza carora sunt tarifate primele de asigurare. Matteo CARBONE - Director, the IoT Insurance Observatory -, spune ca "tehnologia care permite monitorizarea persistenta a expunerii la risc, in perioada de acoperire, le poate oferi asiguratorilor posibilitatea de a tarifa in mod adecvat orice risc". In aceste conditii, modelarea mai precisa a riscurilor poate oferi o mai mare eficienta atat pentru asigurator, cat si pentru client.

Potrivit sursei citate, tinerii sunt, in mod natural, mai deschisi atunci cand vine vorba de a incorpora noi tehnologii in propriile locuinte, dar si atunci cand vine vorba de achizitionarea de asigurari smart pentru locuintele respective. Categoria de varsta 18-34 ani este esentiala pentru asiguratori, arata Efma, pentru ca poate duce la atragerea de noi proprietari de locuinte si, astfel, asiguratorii au posibilitatea de a crea relatii durabile cu acestia.

Prin intermediul unei asigurari inteligente pentru locuinta, asiguratorii trebuie sa demonstreze valoarea pe care o pot oferi clientilor. Valoarea unei locuinte se regaseste in informatiile care sunt produse. Datele in timp real pentru intregul ecosistem al locuintei inteligente pot sta la baza unei colaborari intre companiile de asigurari si proprietari, pentru a atenua pierderile, precum si pentru a crea un sentiment suplimentar de protectie impotriva evenimentelor neprevazute.

Asa cum arata si the IoT Insurance Observatory, companiile de asigurari sunt abia la inceputul drumului de valorificare a oportunitatilor pe care le presupune o locuinta smart. "Intelegerea detaliata a nevoilor clientului, furnizarea unor dispozitive inteligente gratuite sau la un pret redus, precum si alte servicii integrate pentru proprietarii de locuinte reprezinta doar inceputul valorii adiacente furnizate pana acum in acest sens."

Ecosistemul din locuinta sufera o transformare majora. Odata cu aceasta transformare, aflata, in prezent, abia intr-o etapa de inceput, asiguratorii care se misca rapid pot folosi noile dispozitive pentru a-si proteja si incanta clientii. Ecosistemul unei locuinte poate deveni o sursa continua de feedback si, printre altele, poate avea ca rezultat o relatie mai implicata si mai benefica pentru ambele parti: proprietarii de locuinte si, respectiv, companiile de asigurari.
340 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO