1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Directorii generali locali anticipeaza cheltuieli mai mari cu transformarea in urmatorii trei ani

97% dintre companiile romanesti si-au accelerat moderat sau semnificativ agenda de transformare ca reactie la schimbarile intensificate de pandemie. Totodata, 100% dintre directorii generali locali estimeaza cheltuieli mai mari cu transformarea in urmatorii trei ani, comparativ cu ultimii trei ani, potrivit studiului EY CEO Imperative.

Conform sursei, 84% dintre directorii generali romani considera accelerarea inovatiilor tehnologice si digitale drept cea mai importanta tendinta cu impact asupra propriei companii

In ultimul deceniu s-au inregistrat valuri de schimbari tot mai mari, care au erodat starea de fapt si au inceput sa redefineasca modelele de afaceri si operationale si chiar misiunea organizatiilor. Nevoia de agilitate si inovatie a convins companiile sa inceapa sa renunte la izolarea pe insula propriilor operatiuni in favoarea colaborarii in cadrul unor ecosisteme. Iar atentia s-a reorientat de la a oferi profituri pe termen scurt actionarilor catre a crea valoare pe termen lung pentru toti actorii interesati, constientizandu-se faptul ca resursa umana este vectorul cel mai important de valoare la toate nivelurile.

Initiativele de transformare ocupa primul loc in planurile directorilor generali (CEO) din Romania

Conform studiului EY CEO Imperative Romania, din punctul de vedere al initiativelor de transformare, majoritatea directorilor generali din Romania (88%) intentioneaza sa initieze o transformare noua si cuprinzatoare intr-un orizont de timp de 12 luni, iar cele mai semnificative investitii vor fi directionate catre date si tehnologie. Toti liderii de companii din Romania (100%) considera ca in urmatorii trei ani companiile vor cheltui mai mult cu transformarea decat in ultimii trei ani, fata de 65% dintre directorii generali de la nivel global.

Principalele trei tendinte care vor genera schimbarea in cadrul companiilor din Romania sunt considerate inovatia tehnologica si digitala, modificarea experientelor si asteptarilor clientilor si geopolitica. Si executivii de la nivel global se asteapta ca riscurile politice sa se mentina la un nivel ridicat in anul care urmeaza, conform analizelor EY, riscurile geopolitice fiind mentionate drept cea mai mare preocupare a acestora, oglindind astfel si opiniile liderilor de companii din Romania, cuprinse in studiul local CEO Imperative.

"Indiferent daca prioritatea sa este reprezentata de informatii, durabilitate sau inovatie, compania viitorului va avea nevoie sa deruleze multiple transformari continue in cadrul organizatiei, bazate pe trei vectori de valoare interconectati: orientarea spre oameni, adoptarea rapida a tehnologiilor si inovatie la nivelul adecvat. Integrarea acestor trei vectori de valoare in fiecare aspect al transformarii transfunctionale continue va permite directorilor generali sa valorifice la maximum cresterea companiei lor si, in ultima instanta, sa sustina crearea de valoare pe termen lung pentru toti actorii interesati", a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner EY Romania & Moldova si Chief Operating Officer al EY in regiunea Europei Centrale si de Sud-est si Asiei Centrale (CESA).

Revenind la inovatie si analizand datele, studiul derulat in Romania releva ca, pentru liderii locali, principalele prioritati in domeniul transformarii sunt inovatia (72%), cultura si misiunea (66%) si resursele umane si abilitatile (56%).

Leadership pentru viitor

In privinta rolului conducatorilor in viitor, toti directorii generali din Romania au fost de acord ca liderii trebuie sa gestioneze transformari multiple si continue in organizatie si 89% dintre respondenti considera ca directorul general trebuie sa fie liderul proceselor de inovatie transformatoare si de redefinire a activitatii. In plus, 91% cred ca dobandirea increderii din partea actorilor interesati va deveni o parte tot mai importanta a activitatii directorului general.

In ceea ce priveste caracteristicile conducatorului eficient in urmatorii cinci ani si ulterior, liderii au subliniat mentalitatea orientata spre transformare, inovatia, compasiunea si increderea.

Studiul global EY CEO Imperative Study 2021 a fost conceput si elaborat de EYQ, un think tank global al EY. Concluziile studiului se bazeaza pe interviuri cu 305 de directori generali din toata lumea, care conduc companii incluse in clasamentul Forbes Global 2000. Forbes Insight a desfasurat activitatea de intervievare in perioada octombrie - decembrie 2020.

Acest material face parte din seria EY CEO Imperative, care ofera raspunsuri si masuri de importanta critica, menite sa ajute directorii generali sa regandeasca viitorul organizatiilor lor. Pentru mai multe informatii cu privire la aceasta serie, vizitati ey.com/ceoimperative.

Activitatea de colectare a datelor pentru editia din Romania a fost desfasurata de Forbes Insights in perioada martie-aprilie 2021.