1asig.ro
1asig.ro

Digitalizarea, esentiala pentru asiguratorii de viata si sanatate. Tendinte majore pentru urmatorul deceniu

5 min. / 1.540 cuvinte
In ciuda provocarilor cu care s-a confruntat, 2020 a propus si cateva raze de lumina. Astfel, desi macinat de pandemie, 2020 a inregistrat si o investitie totala de aproximativ 26 de miliarde de dolari in sanatatea digitala, o investitie care, in urmatorii 5 ani, ar putea creste de 9 ori si, astfel, sa ajunga, pana in 2026, la un nivel de 238 de miliarde de dolari.

PROMO


"COVID-19 a actionat ca un accelerator pentru industria de asigurari. Cresterea va semnificativa in 2021 si 2022, dar esential este faptul ca industria se muta online si se apropie de consumatori. Generatia X va reprezenta, in urmatorii cinci ani, principalul comparator de asigurari. Numarul tinerilor Millennials care cauta asigurari online a crescut cu 46%, iar aceasta generatie va deveni si mai importanta. Prin urmare, digitalizarea este calea de urmat pentru industrie si, daca cineva nu se suie in acest tren, ar putea ajunge un pierzator", subliniaza Peter OHNEMUS - President & CEO, Dacadoo -, citat de Asia Insurance Review.

Cinci tendinte majore pentru urmatorul deceniu

"5 macro tendinte majore pe segmentul de asigurari de viata si de sanatate vor ghida industria de profil in urmatorii 5 - 10 ani", sustine Peter OHNEMUS.

Prima tendinta va reprezenta costul nesustenabil al sectorului medical, unde cresterea a fost determinata de boli cronice cu efect asupra stilului de viata si, in ultimul an, de COVID-19. Asistenta medicala globala are nevoie de o limitare a costurilor, prin tehnologie si implicare.

Oportunitatea oferita de aparitia asiguratorilor integrati, care opereaza 24/7, comparativ cu cei "tacuti", va reprezenta o alta tendinta. Peter OHNEMUS sustine ca, daca ignora economia platformelor, furnizorii traditionali au numai de pierdut.

Adoptarea tehnologiei va fi, la randul sau, o tendinta critica, care va ghida asigurarile de viata si sanatate in urmatorii cinci ani. Necesitatea de a satisface cerintele consumatorilor care inclina spre dispozitivele mobile, precum si nevoia de a actualiza sistemele vechi ar trebui sa fie prioritare.

Trecerea de la atenuarea riscurilor, la protectie va fi o alta tendinta importanta, iar datele in timp real, dispozitivele conectate si tehnologia digitala vor accelera trecerea de la o asistenta medicala reactiva, la una proactiva.

Nu in ultimul rand, industria se va indrepta catre o subscriere avansata. Viitorul asigurarilor, arata Peter OHNEMUS, consta in subscrierea in timp real si in dinamica preturilor, cu micro-servicii care ruleaza in timp real.

Asiguratori integrati si hiper-relevanti

"Industria de asigurari trebuie sa se adapteze la aceste cinci tendinte si, astfel, sa devina hiper-relevanta si integrata. Trebuie sa avanseze in lantul valoric si sa se apropie de viata consumatorului. Este important sa creeze loialitate, valoare pentru consumator si, de asemenea, satisfactie digitala pentru consumator. Asiguratorii integrati vor creste cu adevarat si vor defini urmatorii 10-20 de ani din industria asigurarilor de viata si de sanatate. Acestea vor oferi un ecosistem digital de asistenta medicala complet integrat, incluzand o propunere tangibila de sanatate si bunastare, pentru a optimiza experienta clientilor si pentru a-i implica in platformele digitale din domeniul sanatatii. Micro-serviciile si produsele de asigurare bazate pe stilul de viata vor deveni extrem de populare, atat timp cat se pastreaza confidentialitatea si incredrea clientilor si se o ofera o experienta mobila pozitiva", explica Peter OHNEMUS - President & CEO, Dacadoo.

Industria de asigurari va trebui sa treaca la modul hibrid, la digitalizare, va trebuie sa se mute in mediul online. Prevenirea riscurilor va fi o oportunitate unica pentru industria de asigurari.

Produse de asigurare bazate pe wellness si stilul de viata

Wellness a devenit rapid un subiect vital pe partea de sanatate, mai ales in contextul pandemiei COVID-19. Pentru asiguratorii integrati, va fi esential sa aiba o intelegera unica a vietii unui consumator, in timp ce consumatorul primeste sfaturi relevante de sanatate si navigare personalizata in functie de stilul de viata.

Peter OHNEMUS precizeaza ca, potrivit unui studiu, a crescut numarul celor care sunt dispusi sa partajeze informatiile colectate de dispozitivele purtabile, daca acest lucru genereaza plus-valoare, dar si o reducere la prima de asigurare (83% in India).

In ceea ce priveste platforma Dacadoo, Peter OHNEMUS a declarat ca motorul integrat de risc le ofera beneficii asiguratorilor, prin cresterea veniturilor, o mai buna intelegere a riscului si a stilului de viata al consumatorilor si prin reducerea riscului pentru morbiditati si afectiuni netransmisibile.

"Studiile au aratat ca alegerile pe care le facem si ne definesc stilul de viata pot afecta rezultatul general al sanatatii unei persoane cu peste 40%, astfel incat mentinerea unui stil de viata sanatos e primordiala. Cu o mai buna intelegere a starii actuale de sanatate, va fi mai usor pentru utilizator sa faca ceva in acest sens", a mai precizat Peter OHNEMUS - President & CEO, Dacadoo.

2.450 accesari